elisabeth89 Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Jaja... så var det over for denne gang også Litt gørr nå... men får jo ikke gjort noe fra eller til.. Har snakket med haukeland og rikshospitalet i dag, og de sier det vil ta minst tre år, kanskje seks før vi kommer inn der.. Vurderer å prøve inseminasjon på stork klinik i danmark.. Har dere noen erfaringer derfra?? Vi har jo reservert sæd gjennom Cryos, men vet ikke om vi får brukt disse hvis vi drar til danmark... siden de er bestilt av medicus?? Hmm...
tingeling71 Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Hei elisabeth. Såvidt jeg vet så bruker Stork bl.a. Cryos som sædbank, så det burde gå greit. Det er jo bare å ringe ned å spørre På Stork er de veldig imøtekommende og hyggelige, tar seg god tid til å svare på spørsmål. Det er hvertfall min erfaring. De er noe dyrere enn andre, bl.a. CFC. Jeg syntes det var deilig å være hos Stork, man fikk hvile en halvtimes tid etter innsett på samme rom som inseminasjonen skjedde. Hyggelige damer og ikke så klinisk. Du må ha en journalsamtale med de, det koster 600 - 700 Dkr. Også må de ha svarene på en del prøver. Alt ligger på nettet i egen info-brosjyre som de har lagt ut. Du kan også sjekke ut CFC (Copenhagen Fertility Center) og Maigaard. Maigaard har også fått bra tilbakemeldinger her inne. CFC er mer travelt, men helt sikkert greit nok for en inseminasjon.
sandramedhjertetihånden Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 jeg syns storkklinik er helt fantastisk. jeg føler meg ivaretatt og trygg, samtidig som de er veldig profesjonelle.
mummrik Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Heisann! Jeg bruker også Stork og er kjempefornøyd. Jeg valgte Stork mye fordi jeg her kunne velge åpen donor (noe jeg mener er viktig for mitt evt. kommende barn), men også fordi jeg hadde hørt masse positivt om dem. Jeg har bare positive opplevelser med Stork, noe som var spesielt viktig første gangen jeg reiste nedover - nervøs og usikker. Roen senket seg så fort jeg kom inn døren. Her er det rolig atmosfære i hjemmekoselig miljø, og de tar seg akkurat den tiden du trenger. Journalsamtalen koster 600 dkr, og kan tas pr. telefon (det gjorde jeg). Lykke til!
elisabeth89 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2011 Dere er snille jenter:) Har snakket masse sammen i kveld og har vel nesten funnet ut at vi sparer opp så mye penger vi kan, og kjøper en 3 paknings løsning med IVF på Medicus.. det koster 44000! Men da er liksom det økonomiske unnagjort.. Også mener jeg at det er sånn at når du har brukt 15000 på medisiner, så får du dekket alt over?? Men vet ikke om det er en tidsramme på det da... noen som vet?? Så får jeg bare prøve å se de positive tingene som kom ut av det her.. Jeg kan kose meg i sommervarmen med vin hele ferien min om jeg vil, og jeg får med meg hele skisesongen til vinteren;) Skuffelsen er jo her... men ikke så stort som forrige gang!
Lillemoo Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Hei. Jeg anbefaler København Fertilitetsklinikk. Jeg fikk hjelp av gyn. Merete Blakstad på Majorstua. Hun ordnet alt og testet meg også på eggeløsning. Jeg dro avgårde og ble gravid på første forsøk. Nå er jeg 6 mnd med min lille pike :-). Selve inseminasjonen koster 2.300,- og ca 600 til 800 pr lege time hos Blakstad. Men de pengene var det verdt altså!! Kanskje det funker for deg/dere også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå