Gå til innhold

Noen som har erfaring med å gå til familievernskontoret?? Kan man finne tilbake til hverandre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har kjæresten etter 6 år funnet ut at han trenger tid for seg selv, klare seg på egenhånd, og ikke være avhengig av andre. Det skal sies at vi startet tidlig, han var 21 når første mann kom. Men litt av en tid å finne ut av ting på.. vi venter nå nr 2, og han kommer da med dette.

 

Han sier han fortsatt er veldig glad i meg, og jeg er hans beste venn, han er ikke ute etter å erstatte meg, men følelsene hans har dalt i det siste, og han klarer bare ikke leve sammen med meg som en kjæreste.

Jeg er helt knust. Jeg kjenner kampånden kommer over meg, og er villig til å gjøre alt for å beholde han. Klarer bare ikke å gi barna mine en oppvekst med to hjem, min visjon er at man skal klare livet sammen i tykt og tynt, ingenting er så enkelt at man bare gir seg.

Så han er villig til å gå i familieterapi, men er dette noe som kan hjelpe oss?? Finnes det positive erfaringer der ute, hvor man finner tilbake til hverandre??

 

Håper inderlig på noen gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen min gikk til familievernkontoret, og ja, vi fikk god hjelp. Tror du og mannen din kunne få god nytte av det, fordi det hjelper å se ting i et litt annet lys av og til. Så om han er villig til det ville jeg absolutt gitt det en sjanse. Der kan dere gå en og en, eller sammen, alt ettersom hva dere og behandleren mener er rett. Dere har jo likevel ikke noe å tape.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Som du sier vi har ikke noe å tape på det. Det er bare å få tatt steget.

 

Er det flere som har erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært der, og det reddet oss!

Vi var helt sikre på at forholdet vårt var over... hva kunne hun hjelpe oss med som ikke vi hadde tenkt på, liksom? Men vi prøvde -og vi fikk oss en STOR overraskelse!!

Hun klarte å se ting som ikke vi så. Hun stilte de rette spørsmålene.

Det var snørr og tårer og ikke bare lett, men det var verdt det!

 

For vår del hjalp det med 3 timer!!

 

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ja, jeg råder dere absolutt til å prøve det ut! Jeg og min mann prøvde ut dette for halvannet år siden, og fikk enorm hjelp!!! Vi hadde etter 11 år (ble sammen da jeg var 18) gått i fellen med å "glemme" å ta vare på hverander og forholdet i hverdagen. Det hjalp oss godt å få snakket med noen andre, litt "lettere" å sette ord på det ovenfor en fremmed på en måte, selv om det på ingen måte var lett å skulle dele sine innerste tanker. Vi valgte å satse, endre fokus og ta vare på hverandre - og har nå en sønn på 11 dager og elsker hverandre mer enn noen gang...

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk også hjelp på familevernskontoret! Tøft var det, og vi kom ikke i mål der og da, men forholdet ble reddet uten brudd eller pause.

 

Synes dere skal prøve - det er godt å få hjelp til å prate samen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger!

 

Er det slik at dere også har slitt med følelser for den andre, eller omvendt i forholdene?

 

 

Flere der ute med erfaring, så tas alt imot med stor takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk til familievernkontoret etter at jeg var utro, og ja - vi fikk ekstremt god hjelp, og fant tilbake til hverandre. Dersom man VIL finne tilbake til hverandre, tror jeg familiesenteret er et godt alternativ. Og har man bestemt seg for at man ikke vil mer, tror jeg faktisk man kan "finne tilbake" ved hjelp av en tredjepart som f.eks. familiesenteret. Det handler ofte om å sette ting i perspektiv, og å høre ut den andre partens tanker og ønsker og valg.

 

Så ja - prøv det, og gi det en real sjans, så kanskje dere klarer å komme greit gjennom dette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe Hi sin tråd men har ett lite spørsmål: Er det lov å få hjelp av familevernskontoret om man bor fra hverandre og mor mottar os. Vi er ikke sammen men vi ønsker å få det til, tråkker vi da over grensen for hva som er akseptabelt i forhold til nav? Jeg har frytelig lyst til å få dette til å funke men samtidig er jeg ikke så sikker at jeg kan ringe nav og avslutte os. Noen som vet?

 

Lykke til HI, det er veldig vondt når det står på. Sliter mye med det samme selv, bortsett fra at jeg er han i deres situasjon:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint anonym 15.46 :)

 

Håper noen kan hjelpe deg med ditt spm, jeg vet dessverre ikke.

 

Men du som er den som sliter i forholdet, hvordan tenker du at du skal gi det en sjanse? Jeg er så redd han finner ut at han har det mye bedre helt alene.

 

 

Takk igjen for gode svar :)

 

Og kom gjerne med flere innspill andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der og er ikke sammen den dag i dag, og har heller ikke vært det siden vi var der.

 

Kommer litt ann på hvor problemene ligger, og om det er verdt å redde forholdet..

 

Desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss hjalp det ikke, men det er sikkert fordi vi tok tak i feil problem.

Sjalusien min trodde vi var problemet, så det var det vi jobbet med, men det viser seg nå at det er utroskapen min som skjedde tidlig i forholdet som er problemet.

Nå er det forseint, samboeren min vil gå fra meg uten å prøve fam.vern kontoret igjen.

 

Noen tips til hvordan jeg kan få han med meg? :P

 

Håper det funker for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har heldigvis ingen vært utro, han er bare kommet til et punkt hvor han føler han har mistet litt seg selv opp i alt.

 

Jeg kan skjønne han på sett og vis. VI har heller ikke vært flinke til å pleie forholdet på lenge lenge, så dessverre er det nok litt jobb også på det området. Det er nok det jeg tror er med på å gi han mer vennefølelse og ikke kjærestefølelse, sammen med et behov for å kunne klare seg på egenhånd. Men men ikke alt man kan bare kaste bort heller tenker jeg, når man først har etablert seg.

 

Jeg har dessverre ingen tips til deg 17.36, men håper dere finner en løsning, er kjedelig når ting ikke går som man ser for seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...