Gå til innhold

Venninnen min har kun sengetøy fra sykehuset hun jobber på som hun har stjålet:(

Anbefalte innlegg

I tillegg til at hun stjeler kladder, kompresser, bandasjer, sakser, tape etc.. Ble helt sjokkert i helgen da jeg skulle overnatte hos henne, hun påstod at hun hadde andre viktigere ting og bruke pengene på enn sengetøy, dyner ++

Melde fra til arbeidsgiver eller??

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke meldt fra, men tatt meg en seriøs prat med henne om respekt for andres ting. Alle som betaler skatt i Norge er jo med på å finansiere tingene som hun tar. Dessuten tror jeg helsenorge har bedre bruk for tingene, for hun kan nok fint kjøpe det selv!

Dessuten må hun jo være bra dum for å ofre jobben sin slik. Rykter går fort, og tenk om arbeidsgiver en dag rett og slett legger en felle for henne. Og uten jobb har hun ikke mulighet til å stjele det, men heller ikke råd til å kjøpe det!

Jeg haren veninnesom ersykepleier. På henne forstår jegat det er helt normalt å ta med seg alt man trenger av ting fra håndklær, toalettpapir og banadsjer til utstyr som stetoskop og blodtrykksaparater (de siste blir levert tilbake når hun er ferdig med dem. De spiser også maten som er beregnet på pasienter.

Det er da ikke normalt i det hele tatt? Og hvem vil vel sove i trekk fra sykehus uansett hvis man ikke må. *grøss*. Jada dem blir vasket men. Likevel sett hva dem har vært "innsauset" i.

Jeg hadde meldt henne jeg.

Sykepleier

Huff ja, helt enig. En ting er å ligge i sengeklærne når man alt er innlagt på sykehuset, men å ta det med seg hjem??

Jeg har jobbet som sykepleier i mange år, og har faktisk aldri opplevd at noen ansatte tar med seg slikt hjem. Det er rett og slett langt i fra fristende. Tenk hvor mange som har blødd ut, tisset, hatt diaré så det har vært et basseng av dritt i sengen, hvor mange som har kastet opp og hvor mye puss og materie fra diverse sår og hulrom som har havnet i det sengetøyet. Nei æsja meg!

Annonse

Meld fra!

Enn om alle hadde gjort slikt? Ikke bare er det galt, men hvem betaler for slikt? Jo, det er skattebetalerne, du er på et vis med på å betale for det hun stjeler gjennom at du betaler din skatt. Det hun tar må jo sykehuset kjøpe inn mer av..

Og det er IKKE normalt å stjele fra arbeidsplassen, nei!! Er selv sykepleier, men kjøper det jeg og min familie trenger på butikken... Utrolig hva folk får seg til å stjele...

Det ER faktisk vanlig å stjele fra arbeidsplassene sine, statistisk sett er det største svinnet til ALLE slags bedrifter de ansatte som stjeler alt fra kulepenner til mer kostbare ting.

Men det er jo ikke dermed sagt at det er riktig, det er moralskt helt forkastelig synes jeg, å stjele fra de som faktisk sørger for mat på bordet.

På min arbeidsplass har de siste året hatt kjempefokus på dette, og leide inn folk for å "ta" tyvene, det resulterte i oppsigelser omtrent hver uke en periode (veldig stor bedrift, tusenvis av ansatte).

At en sykepleier stjeler sengetøy er jo nesten latterlig, vil hun virkelig "pynte" gjestesengen sin med sengetøy fra sykehuset? Høres ut som en dame med sans for interiør ;)

Synest det er greit nok jeg, har ikke store moralske betenkeligheter med det. Tar gjerne en post-it blok, eller noen utskrifter selv, kulepenner eller telefnsamtLer. Gidder ikke føle meg sonen tyv av den grunn.

Jeg er ykepleier og ville aldri drømt om å stjele noe sånt som sengetøy. Men jeg innrømmer at jeg har tatt med meg hjem litt sterilt saltvann, noen komresser og litt salve en sjelden gang. Ja jeg tar et plaster om jeg kutter meg også.

Jeg er ambulansearbeider, og vi sover i sykehus sengetøy på jobb. Jeg har dog tatt med eget sengetøy, for jeg syns ikke det er så trivelig å ligge i sengetøy folk harr dødd i, blod, avføring osv. Så jeg syns det høres ganske æsj ut å ha det hjemme. Jeg bruker å ta med meg ting jeg har bruk for hjemme, f.eks paracet for barn, plaster osv. Det gjør alle jeg jobber med også

Dette er ikke normalt og ikke greit i det hele tatt...Er selv sykepleier, og har nok stjelt fra arbeidsplassen min, men da er det snakk om kanskje et par urinprøveglass, en kompress eller to samt at jeg har målt blodsukkeret et par ganger. Dette med god samvittighet, jeg går så mange småminnutter overtid at hadde jeg ført dem alle hadde det blitt mye mer enn verdien av småtingene jeg tar med meg hjem.

Når det gjelder kommentaren over her om at de ansatte spiser maten som pasientene ska ha: dette stemmer da overhodet ikke. Jeg jobber på sykehjem, men har også jobbet på sykehus, og maten vi har spist begge stedene er mat som hadde havnet i søpla; det som er igjen etter pasientene har spist og mat som er til overs hvis pasienter har blitt skrevet ut før middag. Vi tar da ikke maten til pasientene våre.

På sykehuset der jeg jobbet var det normalt å ta med bandasjer, saltvann og litt utstyr til sårstell hjem. Spesielt om man hadde en "pasient" hjemme. Mye av det de har på sykehus og legekontor av feks sterile kompresser o.l. får du ikke kjøpt på apoteket.

Slike ting som blir tatt med hjem går som regel til å stelle sår som er i grensen til hva man går til legen med. Så jeg ser ikke problemet om det sparer "samfunnet" for en legetime er det uansett billigere i masse vis!

Dessuten, som en her sa - så går de fleste som jobber på sykehus gratis overtid så det holder! De har nok jobbet inn de tingene for lenge siden. Og maten man av og til spiser? Den hadde gått i bosset! Er ikke alltid pasientene vil ha middag, og da står den jo bare der til den blir kastet.

Men laken og sengeklær? ÆSJ, det er bare ekkelt. Og flaut.

Annonse

Hmmm, rart å se hvor mange som forsvarer eget tyveri med at "har gjort seg fortjent til det" enten via noen ekstra minutter jobbing her og der, penger spart for samfunnet totalt sett osv.

Tyveri er tyveri. Det er ikke greit å naske uansett. Og det gjør bare saken enda verre at dere prøver å forsvare dere i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...