A_K Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Min lille frøken sover med 1-3 t intervaller på dagtid og kveld, og har en lengre soveøkt på natten på 4-5 timer. Hun er fem uker nå. Er spent på hvor lang tid det vil ta før hun plutselig sover over en natteøkt.
Babyønske �� Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Min jente er 7 1/2 uke og sovner for natten mellom 23 og midnatt stort sett. Våkner ca hver 3 time, har hatt en natt på 6 timer sammenhengende og noen netter med 4-5 timer. Våkner og står opp i 9-tiden om morgenen. På dagtid sover hun stort sett bare 30 min i slengen. Kan sove lenger om vi går tur eller kjører bil. Jeg har hatt litt lite melk til henne, og sliter litt med å få i henne tillegg, så det er nok grunnen til at hun sover litt dårlig/lite, særlig på dagtid. Har ikke særlige forhåpninger om at hun skal sove natta gjennom på en god stund enda. Storebroren sov ikke natta gjennom før han var 1 1/2 år, men han har vært håpløs på soving siden han var 2 mnd. Håper hun her har litt bedre sovehjerte.
IreneUtålmodig Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 min på 2 1/2 mnd har sovet hele nattan i snart 2 uker nå, men før det var det soving fra 22 til 4-5 tia og 5 tia til 8-9 tia
Håpefull77 Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Min er 6 uker og sover ofte 2-3 timers økter på dagen. Om natten sover hun 4-6 timer første gang, så 3-4 timer. Jeg har ikke nok melk, så hun får mme i tillegg til mm ved hvert måltid. Det gjør nok at hun sover litt lengere mellom måltidene.
MillaCamilla Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Vår frøken på 7,5 uke sover nå oftest fra 23-24 til kl 05-06, tidligere våknet hun en gang i mellom. Hun spiser ikke mye på tidlig-morgenen og sover så til ca kl 09. Hun sover inntil meg hele natten, men jeg håper å avvenne henne med dette snart, noen tips til hvordan gå frem? Med eldstemann begynte vi tidligere, da han ble trøttere på kvelden, mens denne frøkna holder stand til vi legger oss.
FrøkenF Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 MIn jente er akkurat 8 uker, og har siden hun ble født sovet hele natten. Dvs jeg legger henne rundt 19, da våkner hun ca 06.00 for mat før hun sovner igjen og vi står opp alt mellom 08.00 og 10.00.
Lemonia Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Lillebror sov 3-4 timers økter helt fra fødsel og til 7 uker, da gikk han plutselig over til å sove over 9 timer i strekk om natten, dvs fra ca 20 til 5-6 om morgenen før han får mat og så sover videre noen timer til. Den rytmen har han fortsatt nå når han er over 3 mnd.
Honningmelon Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Fy fillern, så heldige dere er! Jenta mi er 7 uker, og sover 2-3 timer i strekk bare om natta Ønsker meg virkelig litt mer enn max to timer med sammenhengende søvn...
A_K Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2011 Ja det må jeg si! Hvordan får man en så liten baby til å sove fra 19 til 06? Please, del hemmeligheten!!!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 16. juni 2011 #10 Skrevet 16. juni 2011 før min var 2,5 mnd sov han kun dersom han fikk ligge på magen min å jeg satt i sofaen.. så jobbet vi, å da han var litt over 3 mnd la han seg kl 19, våknet 3 ganger før morgen kl 07-08 eldste hadde kolikk og skrek fra kl 17-03 hver kveld/natt så var lite søvn på den tiden, men det gikk over
LilleBjella Skrevet 16. juni 2011 #11 Skrevet 16. juni 2011 Det er IKKE normalen å sove i strekk fra 19-6 for en to måneder gammel baby. Jeg tror det ofte er de som har sove-babyer som svarer på disse trådene. Så får man inntrykk av at alle babyer sover kjempelenge. Gutten min på 2 måneder sover fra 21:30 til 05-06, og så videre til 9-10. Jeg syns jeg er kjempeheldig!!! Storebror la seg på den tiden ca 23, og våknet annen hver time natten gjennom, og ville stå opp ca 8 om morgenen. Slitsomt. Og sånn fortsatte han lenge. Spiste ¨på natta til han var ett år tror jeg (eller tidlig på morgenen). Og han fikk mer enn nok mat (ammet).
bananbugg Skrevet 16. juni 2011 #12 Skrevet 16. juni 2011 Lillebror er 8 uker. Han har nettopp begynt å hoppe over et nattemåltid så nå ser det slik ut: 20ish: 200 ml utblandet Hipp Sover fra ca. 22 til rundt fem. Nytt måltid Hipp, 200 ml. Og han sovner igjen, til syv/åttetiden. Halleluja!! Det gjorde aldri storesøster. Med henne var det opp halv fem HVER dag. Jeg skal nyte dette så lenge det varer. :-) Regner med at han tuller til natten igjen når han nærmer seg 4 mnd. Stor gutt (69 cm og 7,2 kilo ved 6ukers-kontrollen) som skal få grøt så snart som rå er. Mulig vi starter med velling (Hipp med en liten skje grøtpulver) før 4 mnd, det måtte vi med storesøster. Vi koser oss glugg! Deilig med perm nå som sommeren står for tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå