Gå til innhold

Er det frekt å legge ut gaveliste til bryllup når brudeparet ikke skal ha selskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tja hvis noen ønsker å gi de gave alikevel så er det jo greit da. men de kan overhode ikke forvente gave i slik sitvasjon

Når jeg giftet meg hadde vi bare nærmeste familie der, foreldre og søsken med familie. og forventet ikke noe gave fra de som ikke var invitert, egentlig forventet jeg heller ikke gave fra de inviterte jeg da.

Var ikke det vi giftet oss for.

Det kommer litt an på om de bare lar dek være der i stillhet og deler den med de som spør. Eller om de publiserer den på facebook og forteller om den til alle.

Siste alterativ er frekt ja.

Annonse

Jeg gir iallefall gave til bryllup til f.eks naboer selv om jeg ikke er invitert i selskap. Så nei, jeg synes ikke det er frekt. Men dersom de forventer å få gaver, det synes jeg er frekt ja.

Vi hadde ikke selskap, og hadde igrunnen ikke forventet noe særlig med gaver og laget dermed ikke noen ønskeliste. Jeg tenkte at det ville være helt merkelig.

Men noen uker før vielsen så begynte både venner og familie å spørre hvor vi var registrert, så det endte jo med at vi lagde en slik ønskeliste. Men vi ga den jo bare til de som spurte.

Så om det er frekt eller ikke er vel rimelig relativt...

En gaveliste på feks glassmagasinet er det jo ingen som vet om før man gir beskjed om at den finns, så det å lage en ønskeliste i seg selv er jo ikke frekt. Som flere sier, hvis man lager den og gir den til de som evt spør etter en ønskeliste, så er det greit. Hvis man forteller "vi skal gifte oss uten gjester, her er ønskeliste", så er det frekt. Dessuten syns jeg det er ekstra viktig å ha ting i alle prisklasser på en sånn ønskeliste.

Annonse

Å sende ut gavelisten til venner og bekjente ville være frekt, men å registrere seg på for eksempel Glassmagasinet og bare fortelle det til folk som spør synes jeg ikke er frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...