Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Matias?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar :-) Vi har tenkt mye på dette navnet, men har vært redd det kanskje kom til å bli stemplet gammeldags. Selv syntes vi navnet er herlig, og tror vi kommer til å gå for det til lillegutt :-) Ang h eller ikke h, bestemte vi oss for å velge uten ettersom det ikke er så mange som skrives uten h. Da blir det lettere å vite forskjell på evt barnehage/skolelister.

Et av mine favorittnavn, og gammeldags er vel strengt tatt ikke det som forbindes med Mathias nå lenger, det er på navnetoppen og det florerer med mathiaser. Om man velger det navnet må man dessverre være forberedt på at barnet ikke kommer til å bli den eneste som heter det i klassen.

Annonse

Jeg var faktisk ikke klar over at dette navnet lå på "topplisten". Har alltid sagt at sønnen min skal hete Lucas, men etter som jeg har forstått er dette et av disse "topp navnene", så vi har styrt unna. Det var jo egentlig litt dumt at Matias også var en av de.. At det var flere som kunne het det kan man jo aldri vite, og det var vi jo klar over. At det var så populært derimot har jeg ikke fått inntrykk av.

Mathias ser finere ut når man skriver det enn Matias, det er jeg helt enig i. Men tror nok vi velger uten h, ettersom det virker litt mindre orginalt.

Tusen takk for flere tilbakemeldinger dere :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...