Gjest LonleyGirl Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Var hos gynekolog og fikk påvist pco, fikk resept på metformin og skal tilbake i september for sædprøve og pergo.. Noen med erfaringer rundt dette?
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 hei! Har ingen erfaring, men dytter tråden din opp! Du kan kanskje spørre under forumet "Slitere" også? Der har folk ofte vert bort i slike ting. Ønsker deg masse lykke til! xx
Gjest Gurimamma Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Hei Jeg vet heller faktisk ikke så mye om dette, til tross for at jeg har PCOS selv. Fikk metformin selv for mange år siden, men forholdet mitt røyk (gudsjelov) før jeg rakk å bli gravid så da la jeg det på hylla. Mener det var for å stabilisere blodsukkeret.. eller tar jeg helt feil da tro ?!? Men finnes det ikke et annet preparat, (Pergotime tror jeg det heter) som skal stimulere til eggløsning ? Hvis eggløsningen er problemet da selvfølgelig.. Ble rotete og lite informativt dette, men jeg ønsker dere i hvertfall lykke til
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Eg går på metformin å har PCOS. Metformin skal vist berre hjelpe vis du trenger de pga blodsukkere elle insuline elle noe sånn:) når du har pco(s) så får du ikke blodsukkere til å være som de skal. metformin hjelper deg med å få ting på riktig vei å då går hormonene inn i rytme igjen. som me vett så har me jo manlike hormoner mer en andre, de skal rettes på eg fikk metformin i april for å gå på di til eg sko ta Laparoskopi men nå skal eg vist gå på de i 6mnd til fikk eg beskjed om:) noen blir oppblåst, kvalme å miste lyst på snop/brus. eg blir mett når eg tar di så eg spise mat først så tar eg di, oppblåst e de eneste eg slite me nå. kvalmen va i starten. håpe dere fikk noe ut av dette:) hehe eg e dårlig til å forklare:)
lille.pudding Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 jeg fikk paavis pcos, og jeg fik resept paa dobbel pergo og metformin.. har ikke merka noen bivirkninger eller noe heldigvis.. Men pergo og metformin skal visst ha en bra effekt sammen... Er paa andre pp med dobbel pergo naa, klaffa ikke paa foerste, men fikk heldigvis paavist el. tar 3 tabl daglig av metformin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå