Gå til innhold

Hva er riktig syns DU? Ang.jordbærkurv på butikken

Anbefalte innlegg

Situasjon:

du går på butikken og skal kjøpe jordbær.

Hva hadde DU gjort:

*kjøpt kurven med bærene som er i uansett om det er 4-5 dårlige oppi der?

eller

*plukket ut de dårlige og tatt noen fine i stedet?

*ikke kjøpt i det hele tatt?

Syns dere det er riktig å bytte ut de stygge eller er det sånn at "du ser hva du kjøper så da velger du selv"?

Fortsetter under...

Men hvem tenker du skal kjøpe kurven med bær du tok fra da?

Det vil jo bli mindre bær i den kurven du bruker til å erstatte "dine" dårlige bær.

Synes det blir feil å ta fra en annen kurv, det går jo bare ut over en annen kunde, mens butikken og produsenten som egentlig har ansvaret slipper unna.

Jeg hadde latt være å kjøpe. Dersom det er 4-5 dårlige bær i en kurv beyr det garantert at bærene er gamle. Jeg har vokst opp med jordbærdyrking.

Annonse

bytter heller ikke bær... så på at en dame gjorde det med mange kurver for et par uker siden, og ble direkte PINLIG berørt på hennes vegne.. sa hlyt for seg selv at det var helt i orden å ta noen flere bær i kurven, for det skulle være topp på de, det hadde betjeninga sagt til henne.. jahaja .. riktig.. så de kurvene som sto igjen, etter hennes rassia, de var det helt i orden at var tre kvart fulle.. blir uvell av sånne smålige folk..!!

legger til at en kurv kostet 10 kr den dagen!

Nå var det ikke MIN mening jeg spurte etter. Jeg og noen andre diskuterte dette en dag og alle hadde forskjellige meninger. Lurer bare på hva dere gjør.

Så hva jeg gjør og ikke gjør teller ikke akkurat nå.

HI

Er ikke uten grunn at da jeg jobbet i dagligvaren pakket vi inn hver eneste kurv i plastfolie. Kurvene selges som de er, og oftest erprisen deretter også. Å ta fra andre kurver ellerbytte bær er ikke lov. At et og annet bær er stygt må en regne med.

Jeg bytter ikke over bær!

Kjøper den kurven jeg synes ser finest ut, er det ingen fine kurver dropper jeg hele kjøpet, da er det ikke bra bær rett og slett.

Å drive bytte over bær er jo ikke lov, det går jo utover andre kunder som får færre bær i sin kurv...

Annonse

Problemet med ansatte i butikken er vel ovennevnte som anonym 11:54 sa, og at de regner med å få solgt bærene som det ikke går an å spise. De som jobber i butikken må jo forstå, at bærene som er råtne/ødelagt må KASTES, og ikke pakkes og gjemmes blant de gode bærene. Fysj!

jeg jobber i butikk og jordbær"problemet dukker opp hvert eneste år.

vi renser opp i kurvene selv. tar ut dårlige bær og bytter ut med pene fra en annen kurv. litt svinn må man regne med. det er helt ok at kundene bytter ut ett og annet bær også. vi er jo stadig å renser opp og fyller kurvene igjen. det blir nok rundt 3 kurver på svinn om dagen. men slik er det jo. vi selger jo ikke jordbær om bærene ikke ser innbydende ut.

det jeg synes er det værste og det absolutt frekkeste er når kunden ikke synes det er nok bær i kurven og fyller på. kurvene er veid inn til rett over 500gram og når kurven plutselig veier 700gram så skjønner man jo hva som har skjedd. da blir jeg irritert. men når vi ikke ser at kunden har gjort dette så kan vi ikke gjøre noe med det.....

Det jeg ofte savner som kunde er en vekt nær bærne. Da kunne jeg sjekket vekten på kurvene selv. Det er ikke morsomt å ta med seg en kurv som man er nesten sikker på at andre har forsynt seg fra og som viser seg å veie 350 g når man kommer hjem. Da føler man seg rett og slett snytt.

Bærene blir plukket direkte i kurven ute på jordet og veid der. Problemet med dårlige bær skyldes som regel at det nødvendig vis tar noe tid fra plukking til bærne blir spist. De har kort holdabrhet, spessielt om de må plukkes i regnvær. Bær som så fine ut da de ble lakt i kurven kan være dårlige neste dag eller i hvertfal etter to dager. Det blir ikke gjort med hensikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...