Gå til innhold

Jobb+sjenert


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er en jobb med mye kundekontakt. Du jobber i butikk i uniform, kundene vil ta kontakt med deg hvis de lurer på noe( det gjør de hele tiden tro meg). Det forventes også at du er utadvent og blid i en slik type stilling. Men selv om du er meget sjenert kan dette være en mulighet å komme ut av det. Kundekontakt er en veldig enkel måte forholde seg til mennesker på, se på det som trening. Du hjelper kundene med å feks finne fram i butikken, svarer på spørsmål de lurer på så godt det lar seg gjøre. Er det noe du ikke kan hjeelpe dem med henviser du de til en kollega. Du trenger ikke være mer personlig enn det. Ta på deg smilet og kast deg ut i jobb, tror ikke du kommer til å angre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg heller etter en annen jobb, men synes det alltid er massevis av jobber hvor man skal snakke med andre mennesker. Jeg synes det er vanskelig, blir klam i hendene og sliter dessverre da med å ikke begynne å gråte. Skjønner bare ikke hvor jeg kan finne "drømmejobben" for sånn som meg?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut å møt din frykt, terapi. Vis meg den jobben du ikke er i kontakt med mennesker. Du får bli vekter og jobbe som nattevakt alene i et bygg. Hvordan skal du komme deg gjennom et jobbintervju når du er så sjenert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal styre unna alt av butikkarbeid om du er så sjenert, selv om du ikke sitter i kassa må du jo prate med kundene som rusler rundt i butikken..

 

Men tror du ikke en sånn jobb kunne være greit da, jeg er også sjenert men stortrives i butikk. Det kundene spør om kan jeg jo svaret på, jeg er på "hjemmebane" mens kundene er gjest (om du forstår). Jeg er trygg fordi dette kan jeg, og da er det ikke vanskelig å smile, svare og hjelpe kundene som trenger hjelp.

 

Tror neppe du har noe å tjene på å isolere deg helt på en arbeidsplass, vi trenger mennesker rundt oss alle sammen. Men kanskje du skulle begynne med en mindre arbeidsplass enn en stor menybutikk, så du kan blir skikkelig kjent med og trygg på kollegaene dine?

 

Får du hjelp av noe slag, høres ut som du burde jobbe litt med denne siden av deg selv? Hvordan fikser du foreldremøter, dugnader, arrangering av vennebesøk, bursdagsselskaper o.l. som følger med det å få barn da, går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hun bor bare hos faren sin på grunn av bl.a. min sosiale fobi. Og derfor prøver jeg nå å komme meg ut i jobb for å kunne få skremt bort den sosiale fobien min. Så derfor dropper jeg da kundekontakt jobber fordi det gjør det bare mye mer verre.

 

Får vel heller bare la tiden gå og håpe at jeg vokser meg av det, noe som det overhodet ikke ser ut til å gjøre. Uff, det er virkelig deprimerende det her.

 

Men det er da masse mennesker som meg, hvor er de hen?

 

Jeg var i intervju for en barnehage jobb for mange år siden, fikk jobben, men takket nei. Så jeg klarer intervjuet, det er det å være alene med en person som gjør meg trygg. Men når det kommer flere mennesker, så blir jeg så sjenert og klarer ikke forstå deres koder.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vokser ikke av deg sosial angst. Finn deg en ok terapaut og begynn gradvis å jobbe med eksponering.

Kveldspoliklinikken ved Lovisenberg sykehus har mange fine kurs som kan hjelpe deg, men det forutsetter at du bor i Oslo.

Håper du finner hjelp, angst er noe herk, men det er mulig å bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har noen utdannelse kan du se deg om etter jobber innen renhold, evt starte ditt eget firma og jobbe for privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er da masse mennesker som meg, hvor er de hen?"

Her er enda en som deg !

Jeg tror jeg skal ta nettskole resten av livet... Hadde det bare gått ;)

 

Hva med noe it-greier? Jeg er slik som kan skravle og være "sosial" på nett,tlf osv, men alt stopper helt opp sånn ellers. Det er virkelig noe dritt, spesielt når jeg savner det sosiale livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...