Gå til innhold

Synfase, Cerazette, eller Loette?

Anbefalte innlegg

På fredag skal jeg ENDELIG få ut spiralen, men jeg har ikke bestemt meg for hvilke p-piller jeg skal ha.

Jeg brukte Synfase tidligere, men fikk høre fra den tidligere legen at disse var tatt ut av produksjon, så de kunne jeg ikke ha. Og så er det mange som sier at de har jo akkurat vært og hentet nye av akkurat det merket.

Anyways, disse var helt perfekte for meg. Ingen menssmerter, ingen humørsvningninger, og menstruasjonen varte maks 2 dager.

Og så har jeg sjekket litt rundt Cerazette og Loette, men ser så mye skumle erfaringer med disse, som at en har småblødninger hele tiden, en legger mye på seg, eller at en blir et hormontroll uten like slik som jeg ble av Mercilon pillene.

Noen som har erfaring med disse? Vil ha både positivt og negativt. Synes all informasjon jeg har funnet svartmaler alt som heter prevensjon :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143324423-synfase-cerazette-eller-loette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du kanskje ikke ammer? :)

Brukte Cerazette når jeg ammet, men fikk MASSE blødninger av dem.. Kunne blø rundt to uker i strekk omtrent, ha opphold en uke og deretter ha mensen like etterpå. Syklusen ble helt ustabil. Også ble jeg gravid på dem. LOETTE er derimot den P-pillen som har gitt meg minst bivirkninger. Ingen blødninger/humørsvigninger osv. Kan anbefale den, men så virker den vel forskjellig på individuelle personer. Diskuterte faktisk både P-stav og P-sprøyte med legen idag, men hun mente at også disse ville gi masse blødninger ( eller kan gi).

Vet jeg ingenting om. Tror da ikke det skal være noe problem? Har bodd på to forskjellige plasser ila ett år, men har da fått resept begge plassene på Loette :) Har venninner som også går på Loette, og de er også veldig fornøyd.. Var legen min som anbefalte Loette=)

Annonse

Synfase har jeg ingen erfaring med.

Jeg gikk på Loette for noen år siden, men ble så vanvittig kvalm av de så jeg kunne ikke fortsette på dem..

Cerazette har jeg også gått på, jeg mistet mensen med de. Noen syns sikkert det er en fordel, men for meg så førte det til at jeg var redd for å være gravid, så måtte ta mist en test hver måned for å sjekke om jeg ikke var gravid, for jeg greide ikke stole på p-pillene når jeg ikke hadde mensen mellom pillebrettene. Jeg la også på meg noen kilo, det tror jeg skyldes pillene.

jeg fikk Loette da jeg begynte med piller for mange år siden...fikk mye blødninger og likte de ikke. Fikk synfase, som jeg elska, nesten ingen mens, ingen humørsvingninger eller noe. Etter sist fødsel fikk jeg cerazette (pga synfase har for høyt hormoninnhold når man ammer). Prøvde de 1 mnd, fikk blødninger og dårlig humør - så jeg venta med piller til amminga var overstått...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...