signe maten Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg er vikar på ett pleiehjem. Før sommeren søkte jeg på mange sommerjobber fordi jeg ville gjøre noe mer relevant for utdannelsen min, men alle var så seine med å gi tilbakemelding at jeg begynte å bli stressa. Så sa jeg ja til å jobbe på pleiehjemmet i sommer. Jobb må jeg jo ha. Så, halvannen uke etter at jeg sa ja og godtok (de få!!) vaktene jeg hadde fått fikk jeg tilbud om en jobb jeg hadde skikkelig lyst på. Takket nei, jeg er jo en fordømt samvittighetsfull sjel og ville ikke gjøre det vanskelig for arbeidsgiveren min. Nå har i midlertid sommeren kommet og de har trukket tilbake noen av vaktene mine, at det er nattevakter gjør ikke saken bedre - det er endel timer det blir snakk om. Jeg syns det er urimelig - de har tilbydt meg jobb og jeg har takket ja og sagt nei til andre tilbud. Jeg vet de ikke kan trekke tilbake timer på kontrakt - men det er bare rot der ute og kontrakt får jeg nok ikke før sommeren er over. Fikk kontrakt for mars til august (fast vikarstilling) i slutten av mai. I tillegg er det en hel del andre ting som gjør at hele arbeidsplassen er langt oppi halsen på meg. Dette er bare dråpene som får begeret til å renne over! Hva gjør jeg? Jeg skal snakke med sjefen (hvis hun er der - det er en helsikes prosess å få tak i henne også!) når jeg kommer på jobb idag. Hvorfor kunne jeg ikke for en gangs skyld tenkt på meg selv og sagt ja til den jobben jeg skikkelig ønsket meg...?!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143324416-hvordan-presentere-dette-for-sjefen-min-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til to gutter Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Er det en mulighet å ringe tilbake til den jobben du takket nei til å forklare det som det er? At du allerede hadde takket ja til en annen jobb, men at det nå likevel blir lite jobbing og spørre om de fortsatt har behov for deg? Det er den eneste muligheten jeg kan se for at du skal få jobbet der du vil i år. Hvis du havner i samme situasjon en annen gang, så kan det være lurt å be om litt tid til å svare i den jobben du vil ha og så ringe den andre å si at du har fått et annet tilbud og hvis de ønsker du skal jobbe der, så må du har et visst antall vakter og dere må skrive kontrakt med en gang, hvis ikke takker du ja til den andre jobben. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143324416-hvordan-presentere-dette-for-sjefen-min-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-143325313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
signe maten Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2011 Ja, jeg er klok av skade nå! Sjefen var ikke på kontoret i dag, så jeg satser på å få snakke med henne i næreste fremtid - da om de timene hun har tatt fra meg igjen.. Ringte drømmejobben etter en uke men da var den allerede besatt. Neste gang skal jeg nok ikke være så dum å si nei med en gang. Men de ringte så tidlig på morgenen og jeg blei skikkelig tatt på senga siden det var så lenge siden søknadsfristen gikk ut så jeg bare stotret frem at jeg hadde jobb Jaja, gjort er gjort og spist er spist! Den eneste grunnen til at det er nogenlunde ok er fordi det er siste sommeren som student og med ekstrajobb.. Det er fint med litt ekstra ferie selv om det er tungt med lite penger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143324416-hvordan-presentere-dette-for-sjefen-min-p%C3%A5-best-mulig-m%C3%A5te/#findComment-143326291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå