Gå til innhold

Fikk en kjedelig tlf fra læreren til 1. klassingen vår nettopp...hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HI her: Vi snakket med gutten vår i går om dette og det virket som om han tok dette til seg. Vi kjeftet ikke, men snakket rolig med han og forhåpentligvis fikk han til å forstå at dette ikke var akseptabelt. De har noen klasseregler som de har gått gjennom og har oppslått i klasserommet, og disse + noen til skrev vi ned sammen i en "avtale" i går. Han fikk bestemme reglene i avtalen selv, og tok da med klassereglene + noen til. Så skrev han, jeg og pappaen under på de og hengte de opp på kjøleskapet så vi alle skal huske de. Håper det kan hjelpe litt. Han har også fått beskjed om at vi kommer til å høre med læreren hans, om ikke hver dag frem mot skoleslutt, så nesten, om hvordan det har gått hver dag, om han har oppført seg fint. Det ville så bli umiddelbare konsekvenser om han hadde oppført seg dårlig, som bla. at han får DS-forbud, tv-forbud ol i noen dager alt etter som. Han virket klar over at han hadde oppført seg dårlig og i grunn flau over det også, så får virkelig håpe dette hjelper.

Prøvde å fiske ut av ham om det var skjedd noe spesielt siste tiden som han syns var trist eller dumt (som kan forklare oppførselen og forverringen av denne), men det var det visst ikke, så får satse på at det stemmer. Er ved bedre mot i dag enn jeg var i går etter samtalen med læreren, så har troen på at vi skal løse dette greit:)

Så bra, syntes dere tok det opp med gutten deres på en flott måte. Lot han være med på prsessen og avgjørelsene og det å la barna være med på å få fastsette reglene hjelper veldig synes jeg, da føler de mer ansvar for å overholde dem også. :)

Hilsen hun som måtte bytte skole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...