Gå til innhold

Dere med morgenfugler. Hva gjør dere om morgenen og hvor gammelt er barnet?

Anbefalte innlegg

Gutten her er 15 mnd og står opp 06.00 hver dag. Jeg er B menneske til de grader og er ikke menneske så tidlig, men jeg har ikke mye valg :D

Vi står opp og går rett på badet og skifter bleie og tannpuss. Så får han en flaske vann også setter vi på barne tv en halvtime. Etter det så surrer han litt rundt og leker med lekene sine også leser vi litt. Jeg ligger den første halvtimen i halvsvime på sofaen.

I dag f.eks så våknet han 04.30 (!!!) og nektet å sove videre. Da orket jeg ikke annet enn å sette på en tegnefilm (etter stellet). Sover ikke, men vi ligger da sammen under teppet å ser film.

Han er heldigvis bare oppe tre timer før han tar seg en to timers lur, da får jo jeg sove litt jeg også :D

Fortsetter under...

Da slutter du å la han sove så mye på dagtid, du aksepterer at du har fått et normalt barn som står opp tidlig, og så får du legge deg litt før selv. det er da slett ikke uvanlig å måtte opp kl 6 når man skal på jobb og skole og bhg? At ungen ikke sover lenger i helgen engang er nå bare sånn det er. Halv fem derimot er natt. Kanskje du trenger mørkere gardiner? Ellers får du prøve å si at det er natt fremdeles, rett og slett. Stapp ungen under dynen i armkroken din og kosesov en stund til.

Prøver jo så klart å få han til å sove sammen med meg på rommet først, men vil han ikke så vil han ikke. Og jeg har jo akseptert at han er en morgenfugl, uansett hvor lenge han sover på dagtid eller når han legger seg så står han opp tidlig :D

Hvis han er våken i tre timer for så å sove i to, betyr det at han sover en gang til på dagen? Da kan du kanskje kutte til en gang? Hvis han ikke sover mer enn en gang for dagen synes jeg du skulle prøve å drøye den litt. Se om du klarer å holde ham frem til lunsj, så sover han en time eller deromkring, men ikke etter kl 15?

Det er alltid klønete når man endrer søvnrutiner, vi er midt i avslutning på dagsøvn med nr 4 nå, han blir snart 3 år.

" uansett hvor lenge han sover på dagtid eller når han legger seg så står han opp tidlig :D"

Å forandre på rutinene er ikke gjort på èn dag. Sover han senere på dagen også? Du må kutte ned på soving på dagtid og det kan gå noen dager, kanskje opp mot en uke før du ser resultater. Så at det ikke hjelper vet du vel svært lite om?

Han sover bare en gang. Legger seg 9-10 tiden og sover i 2-3 timer. Hvis han sover noe mindre enn to timer er må han ta kvelden 18.00 fordi han er stuptrøtt! Han sover hele natten gjennom og står opp 06.00.

Sover han mindre enn to timer på dagtid legger han seg overtrøtt og våkner flere ganger om natten så han er ikke klar for å sove mindre på dagtid.

Han er nok bare et A menneske som sin far.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...