Ennai Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Helsesøster anbefalte meg en joghurt fra 10 mnd alder når vi var på 9 mnd kontrollen, men jeg husker ikke hvilken type det var :S Inbiller meg det var den Safariyoghurten, men er ikke sikker.. Hvilken joghurt gav dere barnet første gang?
Løvinna82 Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 godt mulig de kan spise den, men de anbefaler jo ikke kumelk før ved 12 mnd alder...kan hun ha ment de som står i hyllen sammen med annen babymat? Tror båe hipp og nestle har noen. Jeg ville begynt med dem iallefall, for der har de gjort noe med kumelk proteinene som gjør at mindre barn enn 12 mnd kan ha dem.
Ennai Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2011 Jeg fikk beskjed om at han kunne få melkeprodukter fra 10 mnd alder og ren melk fra 12 mnd.. At de tåler ost på brødskiva, en joghurt i ny og ned, litt melk i matlaging o.l.. Rart det er så forskjellig som man får info om..
Babyønske �� Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 De kan forsåvidt spise hvilken som helst yoghurt fra 10 mnd. Men en som ikke inneholder så mye sukker er jo å foretrekke, f eks naturell, evt tilsatt fruktpure. Safari er grei nok den også. Evt Nestle sin Jogolino. Gutten min fikk vel Tine Mild og Lett m/ blåbær. Men han var ekstremt kresen og spiste omtrent ingenting. Så fikk han smake av denne en gang jeg spiste, og han likte den, så da ble det til at han fikk den videre også. Etterhvert fikk han Danonino også, som ikke er yoghurt sånn egentlig da den er laget av kesam. Det er egentlig den han foretrekker foran yoghurt nå. Men det som er litt dumt med den er at den inneholder en del sukker. Her er en test av yoghurt du kan ta en kikk på: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article516534.ece
Isabella12 Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Unngå yoghurt med kunstig søtstoff (eller mye sukker); ingen av delene er bra for babyer! Funker ofte bra med naturell til de smaker noe annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå