Gå til innhold

Barna skal fortsatt sitte bakovervendt!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jada, Norge vet best og kan alt , hva man gjør i resten av Europa er HELT feil! Typisk norsk.

Si meg, om det er så viktig at barna sitter bakovervendt hvorfor er det da ikke påbudt her i Norge ?

I resten av Europa - i land vi kan sammenligne oss med som feks Tyskland - skjer de fleste ulykkene på motorvei midt på flat mark, og da ved påkjørsler bakfra og ikke front mot front eller front mot fjell som her!

I Norge har vi ikke så mange og lange motorveier, og de mest alvorlige ulykkene skjer front mot front eller front mot fjell.

DERFOR er det enda viktigere å bruke bakovervendt bilstol i Norge.

Dersom du ser til land vi kan sammenligne oss enda mer med enn Tyskland, så kan du se på Sverige. Der er bakovervendt stol PÅBUDT.

Hvorfor det ikke er påbudt? Ja si det. Hvorfor er det ikke påbudt med hjelm når man sykler? At noe ikke er påbudt betyr ikke at det ikke er smart.

Derfor har vi forovervendt sete til våre barn pga at vi kjører mest bykjøring og her er risikoen for påkjørsel bakfra mye større ,så da sitter våre barn mye tryggere med forovervendt stol.

Annonse

tja rundt her virker det som man skal være glad om de gidder å feste ungene i hele tatt. Bor langt utpå landet men når det gjelder sikkerhet i bilen ser det ut til at de ikke ser poenget.

Jeg går til og fra barenhagen og folk skjønner ikke hvorfor jeg takker nei når de spør om jeg og barna vil sitte på hjem.

Men klart når de ikke fester sine egene barn men lar de leke rundt så ser de ikke hvorfor jeg ikke vil la unga sitte usikkret i bil.

men her er tingen

det er ikke lovpålagt at barna skal sitte bakovervendt, du mener det er det beste men de som lar unga sitte framover ja de har nok sine grunner til det.

Det hjelper ikke hvor mye du legger deg opp i det og blir irritert over det.

Sett dine barn bakovervendt og si deg fornøyd med at ihvertfall de er sikkret riktig etter din mening

Du er ikke mye lur Mamma`n til Will høygravid40 ... Tenk å risikere barna på den måten.

Men så klart Trygg Trafikk, norske veimyndigheter, medisinske eksperter og forsikringsbransjen tar FEIL, og Mamma`n til Will har RETT!!

Ja, uff for en forferdelig mor jeg er ! Men nå er Will over 4 år så da er det helt greit å sitte forovervendt.. Vi har stor bil, et av de beste setene .

Og dessuten bruker vi ikke bilen så mye, men bruker mye buss, tog ol og der er det 0 sikring og ser ingen andre heller som har med seg bilstol på bybussen .

Det er farer i nesten alt vi gjør , han kan sette en pølsebit i halsen, bli alvorlig syk, brekke nakken på sykkel eller når han aker osv.. Men kan ikke hindre han i å leve selv om alle disse tingene kan skje.

Skulle jeg tenkt på alt som kunne/kan skje hadde jeg ikke gått ut døra.

Vi prøver å beskytte barna våres det beste vi kan og mer enn det kan vi ikke gjøre .

Og, man framstår ikke akkuratt som den smarteste selv, når man ikke kan arumentere uten og slenge med leppa!

Ja det stemmer vel sikkert,men vi har ikke prioritert å kjøpe minibuss eller suv eller hva det måtte være. I vår bil, en stasjonsvogn, er det svært lite praktisk å ha 3-åringen bakovervendt. Ikke at det hadde vært nødvendig med barnesete i det hele tatt, hun spyr etter første sving om hun sitter bakovervendt så vi måtte nok gått ja.

Har du sett hva som skjer med babyen i en frontkollisjon??? SE på denne video'en virkelig!!! Jeg gråt når jeg tenkte på at dette kan skje med mitt barn. ALVORLIG nakkeskade OG mulig hjerneskade ettersom hjernen blir "klasket" frem og tilbake i hodeskallen. Det er virkelig MYE bedre å sette barna bakovervendt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...