Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for at du arrangerer dette, jeg er klar for skravling :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tør nesten ikke spørre fpr det ble litt stille fra deg, men hvordan var innsettet i dag, Håpefull38?

Skrevet

Hei, hei!

Joda, det gikk da bra til slutt! Jeg våknet litt før 8 i dag og lå i en time og ventet på tlf fra CFC, men den kom heldigvis ikke! Var kvalm og dårlig, så klarte ikke å spise før jeg dro oppover. Kom inn på CFC og spurte hun i resepsonen om hvem som skulle ha innsett. Men det visste hun ikke. Det ble enten Svend eller Astrid. Så jeg spurte om jeg kunne være så snill å få Svend, for Astrid fikk det ikke til sist. Så jeg fikk han til å sette inn de 2 eggene. Ett 4- cellet og ett 2- cellet med bra score. Kjente ikke at han satte inn en gang, så her er det forskjell på legene! Sa til Svend at jeg var veldig skuffet over uttaket på onsdag og at jeg var skikkelig lei meg for at hun ikke fikk til å ta ut eggene på høyre side, og at han og Jan hadde gjort dette uten problemer så mange ganger. Han mente det kunne være noen kar som lå i veien og at det derfor ble farlig å stikke. Og alt sås jo så fint ut nå. Nå skulle jeg bli gravid! Så det ser ikke ut som man kommer noen vei med det.

Nå sitter jeg hjemme hos Lykkeligalene, og vi skravler og skrarvler. Kjempekoselig! Gleder meg veldig til treff i morgen!

Skrevet

Så bra at innsettet gikk fint! Detaljene kan man jo pirke i senere. Gratulerer som ruger. Måtte det lykkes denne gangen. Kos dere med skravlingen :-)

Skrevet

Hei til dere alle her inne!

Jeg har fulgt med mange av dere her og på donor egg/sæd forumet.

Har spart penger vel og lenge og var nå klar for lavstimulert IVF hos CFC.

Sikkert både dumt og naivt av meg å tenke at de ville si ja med en gang, men med bakgrunn med pco der jeg har aldri/sjelden mens og egglederbetennelse i mine ungdomsår så tenkte jeg at joda, CFC ville så klart si ja til lavstimulert.

Så da lurer jeg litt på om noen av dere kan si noe om bakgrunn for at CFC sa ja til dere/deg? Jeg har lest mye og vet at mange av dere måtte gjennom insemineringer først- og ja jeg er singel og bruker donor.

32 år, frisk og rask ellers og normal BMI.

Skrevet

Først hei til dere som var med på cafe lørdag, det var kjemepehyggelig :-) De nesten 5 timene fløy av sted! Og for min del ga det meg noen nye tanker når jeg fikk høre litt hvordan dere andre tøffe damer tenker. Det er ikke sikkert jeg ditcher CFC likevel, kanskje går jeg for et ferskforsøk til likevel. Må tenke litt mer. LA, du så så lykkelig ut, kanskje ikke så rart med to i magen og fin form, det var inspirerende.

Malene79; Hei! Jeg vet ikke helt om jeg skjønner spm ditt men jeg bare sendte CFC en mail med blodprøveresultater og sa hva jeg ønsket (IVF, hadde gjort noen inseminasjoner på Stork først) og så var alt ok og jeg var i gang. Men jeg har ingen diagnose, er "bare" single. I ditt tilfelle kunne jeg tenke meg at de kanskje ønsket noen flere undersøkelser/tester og evt. finne ut om de vha medisiner kunne få i gang syklusene dine slik at du kunne insemineres da inseminasjon er mindre belastende for kroppen. Men her bare synser jeg i vildens sky! Jeg ville nok råde deg til å høre på hva de sier for de er dyktige. Men følg med og spør og grav til du har fått de svarene du trenger.

Skrevet

Heisann. Ser dere har hatt treff i Oslo, skulle gjerne vært med, men 1) jeg bor i Bergen, 2) var på ferie da :) Kanskje det kunne passe en annen gang at jeg tok turen over fjellet og hilste på venner og dere :) Hørtes uansett veldig koslig ut.

Har hatt en deilig ferie i varmere strøk. Og i dag var jeg på ordinær ultralyd. Er nå 20 uker på vei, halveis i svangerskapet. Småtten har begynt å bevege på seg for et par uker siden, dvs. sånn at jeg kjenner det i magen. Fin følelse i grunnen. I dag på ultralyden fant vi ut at det var en gutt, slik jeg også har hatt på følelsen hele tiden. Damen på laben hos CFC hadde rett :D Teddy vokser som han skal og i følge målene ble det regnet ut en termin 4. desember, 2 dager fra den som jeg og gyn har blitt enig om. Fikk med meg flere bilder, bl.a. ett der hodet vises i profil i 3D. Skjønn liten gutt. Blir rart å få holde han i armene mine i desember. Litt ensomt merker jeg at det er å gjøre dette alene. Og ut fra det jeg har hørt fra andre så er det bare å forberede seg på at savnet etter en kjæreste kommer til å blusse opp med mer eller mindre jevne mellomrom i denne perioden med gravide mage og en liten en som trenger stell etter fødsel. Bare sier det, for det er en ting som ikke blir nevnt noe særlig her inne på forumene våre. Men det går seg til, greier meg jo fint :)

Følger med dere her inne og ønsker alle som skal nedover eller som ruger i disse dager all mulig hell og lykke :)

Gjest Pippi9
Skrevet

Hei og takk for sist på lørdag til dere som var med - veldig hyggelig! :-)

Så flott å høre om lille Teddy Tingeling71 - hjelper på å holde motet oppe for andre slitere.....for jeg er egentlig drittlei. Det blir enda mer venting her i gården. Scanning på mandag viste at cysten hadde vokst og jeg måtte avbryte forsøket - arghh!! Den var dominerende slik at ingenting annet var å se - typisk. Scannet igjen i dag og den var der enda, men virket svakere synes jeg, hadde også en liten follikel på 10 mm på andre eggstokken. Håper at alt forsvinner som det skal og at mensen kommer som den skal slik at jeg kan starte opp igjen i begynnelsen av august.

Malene: Jeg har heller ingen diagnose, så kan desverre ikke hjelpe deg. Har forøvrig hatt flere lavstimulerte forsøk og det fungerer fint på meg, bortsett fra at jeg nå har byttet ut Pergotime med Tamoxifen som er litt snillere mot slimhinnen.

Skrevet

Hei

Enig med deg Pippi, det var veldig trivelig å møte dere! Det er noe helt annet å få snakket sammen "in real life" enn å skrive på nettet. Vi får satse på et tilsvarende treff til høsten, forhåpentligvis er det flere av oss som har en liten kul på magen:)

Så synd Pippi at du ikke er kvitt cysten. Kjedelig med utsettelse. Da blir vi to som prøver i august.

Hva med deg Måne66; blir det fersk forsøk eller satser du på din lille eksimo?

Skrevet

Hei,

Jeg kommer til å joine dere i august, MissTaurus og Pippi. Hadde testdag mandag, men visste det var negativt siden jeg begynte å blø allerede fredag. Ville gå rett på nytt forsøk, men UL viste hele 10 (delvis store) follikler fra forrige forsøk, så da ble det å vente en syklus igjen. (Begynner å bli vant med dette nå.) Krysser fingre for at de forsvinner raskt.

Enig med Pippi, det er så bra å høre at det går bra med deg, Tingeling - det gir virkelig håp når det ventes, stikkes og ruges. :)

Skrevet

Hei dere, og takk for hyggelig møte forrige lørdag:-) Kjempekoselig, mye å prate om og de 4,5 timene gikk veldig fort! Synes dagene har gått fort! RD 9, er oppblåst, store og ømme pupper, har hatt mye "mensensmerter" og de siste 3 dagene har jeg vært veldig kvalm! Kvalmen har vart fra jeg har stått opp og til utpå ettermiddagene. Spesielt i dag har det vært ille. Håper det er et godt tegn!

Pippi9: Synd du måtte avbryte forsøket. De cystene og venting er noe herk!

Tingeling: Artig med gutt i magen. Må være morsomt å kjenne han bevege seg også!

Malene79: Syntes ikke det kom helt fram i innlegget ditt, har du spurt CFC om hva de mener? Jeg hadde hatt 3 insem på Stork da jeg byttet over til CFC fordi jeg tenkte å forsøke IVF, men Svend mente jeg skulle prøve 2-3 insem til. Etter 2 insem til på CFC syntes han jeg skulle gå over til IVF. Var 38 år da.

Skrevet

Pippi: forstår godt at du begynner å bli drittlei.... det er slitsomt å gå sånn å prøve og vente, prøve og vente, vente og vente. Håper August er en veldig bra måned for deg og de andre som skal prøve igjen da.

Håpefull: Håper også at alle symptomene dine er et godt tegn. Tror nesten jeg er like spent som deg. :)

Etter ultralyden på tirsdag har jeg vært ute på barnetøy handling flere ganger og har nå et lite knippe av sparkedrakter. :) Det ble plutselig litt mer virkelig. Hin dagen kunne jeg faktisk kjenne et spark utenpå magen også :D Kjenner jeg er glad i gutten min allerede og gleder meg til å få holde han i armene mine.

Skrevet

Så hyggelig, tingeling71, kos deg masse med forberedelser :-)

Håpefull; det høres jo foreløpig lovende ut da! Men vi vel realister vi som er i dette gamet så ville vel tro du du ikke tar noe for gitt. Men hyggelig med gode signaler fra kroppen.

Ellers så var det ikke så mye oppløftende lesing her, dessverre. Pippi, du er virkelig tålmodig. Jeg er også veldig lei for tiden. Vi får trøste oss med at vi nå blir flere som skal i gang rett over sommeren.

Jeg har avbrutt fryseforsøket og går for ferskforsøk hos CFC i neste syklus. Er sånn mellomfornøyd med det for jeg var så klar for en second opinion fra en annen klinikk men det var pengene som avgjord og jeg fikk gjort om 4. forsøket til en 3-pack ved CFC så da syns jeg ikke at jeg hadde noe valg. Så da er videre planer å gjennomføre IVF-forsøk 5 og 6, deretter fryseforsøk og så ED. Klarer ikke tenke at det skal lykkes på 5. forsøk så jeg må la en langsiktig plan :-) Ellers så har jeg slappet av med barnefri og nettfri i noen dager og unnet meg selv å date. Det har absolutt vært hyggelig men det blir jo bare tull nå jeg vet at jeg har et større prosjekt på gang i livet mitt som ikke så lett lar seg kombinere med nye herrebekjentskaper. Likvel godt å tenke på noe annet enn babyproduksjon og å få bekreftet sin verdi i markedet (hehe...) men det er ikke lov å leke med andres følelser så da måtte jeg sette strek. I dag starter jeg 3 uker ferie med datteren min og gleder meg masse, mass til å se henne!

Skrevet

Hei alle sammen

Har fulgt med på denne tråden en stund, og tenkte å melde meg på. Har vært hos Cfc og fått (heter det det?) inseminert fra donor. Sist gang i april ble det positiv test, men endte dessverre i MA i uke 8... Var i København i helgen, og på lørdag ble det på nytt en inseminasjon. Så nå krysser vi fingrene for nok en positiv test...

Skulle så gjerne vært med på treffet derese forrige helg, men det passet dessverre ikke. Blir gjerne med neste gang, selv om jeg er på inseminasjonskjøret, og ikke har prøv IVF hos Cfc (ennå). Det er noe eget med å prate med kvinner som har gått eller går gjennom det samme som en selv. Har en god mann og gode venninner, men det er noe annet å prate med noen med samme erfaringsrunnlag.

Er på "rugedag" 4, og er fryketlig utålmodig. Det er lissom noe annet å gå å "ruge" på noe man ikke vet er der, enn å ruge på befryktede egg (har hatt 7 ICSIer + en del fryseforsøk her i Norge uten pos resultat..).

Vel, ville bare melde at jer er her, og følger med. Er litt på og av på feriefronten, men leser ivrig når jeg er i byen...

Skrevet

Da ble det ikke noe sommerlykke her :-( Mensen kom for fullt i dag tidlig. Vet ikke hva jeg gjør nå. Har ett egg på frys, og prøver kanskje det med en gang hvis jeg får skrapet sammen penger. Blir selvfølgelig et par tre dager før lønning... Har ikke noe tro på at det ene egget overlever opptining. Ellers er jeg usikker på om jeg skal gå for en 3-pk til eller rett på eggdonasjon. Jeg har nettopp sendt inn klage til CFC på behandlingen jeg fikk, og jeg er spent på hva slags svar jeg får på det! Vet at Svend er på ferie, så jeg håper det er Jan eller Marianne som svarer og gir meg noe kompensasjon. Håper bare ikke de lar Astrid svare på dette!

Skrevet

Hei håpefull og takk for sist :-)

Det var trist å lese, det virket jo som du hadde noen lovende symptoner denne gangen :-(.

Jeg mener da bestemmt at CFC skylder deg ett gratis forsøk! Det skulle bare mangle. Det var mange follikler som du ikke fikk prøvd å befrukte. Det skulle bare mangler at de ikke ta noe av dette på sin kappe og beklager det. Håper på ett raskt og positivt svar for deg! Sender deg en varm klem!!

Gjest Pippi9
Skrevet

Så synd at sommerlykken uteble Håpefull :-(

Enig med Klar39 at CFC bør gi deg et gratis forsøk for tort og svie! Stå på krava - vær krevende kunde ;-)

Jeg fikk også mensen for et par dager siden- veldig kort syklus igjen. Regner med at det er fordi jeg måtte avbryte. Det passer ikke å starte opp nå, så da må jeg vente enda noen uker.... Motivasjonen er fortsatt ikke på topp.

Skrevet

Saa trist Håpefull.... Jeg hoerer ikke hjemme paa CFC-traaden men foelger jo med og heier paa dere alle sammen. Saa dette var leit aa hoere. Synes absolutt du skal staa pa kravene i forhold til aa faa et nytt forsok gratis. Er det den personen du ikke vil skal svare som gjoer det, saa tar du det videre til noen andre der nede! Masse, masse lykke til med alt.

Skrevet

Takk for støtten! Jeg var positiv på dag 13 og 14, da troddde jeg noe var på gang. Men dagene etter kjente jeg ikke så mye, så da regnet jeg med at det nok ble negativt.

Jeg fikk svar fra sykepl Annette i ettermiddag om at mailen var videresendt til dr. Svend Lindenberg og at han vil gi meg et svar hurtigst mulig! Så nå er jeg veldig spent på om han vil gå i forsvar. Får sikkert mail fra han at jeg må ringe han. Hadde han vært noe til kar nå så hadde han beklaget det som hadde skjedd og sagt at jeg skal få et nytt forsøk på deres regning! Kunden har alltid rett! Ihverttfall her i landet! Selv om de betaler blir det jo et dyrt forsøk. Nye medisiner, reise og opphold= minst 15.000 til! Håper han svarer i morgen, for jeg fikk ikke svar på et annet sp.mål om opplegg til fryseforsøk hvis jeg finner ut at jeg vil prøve på det med en gang.

Pippi: Fikk også tull i syklusen da jeg måtte avbryte. Kjedelig!

Skrevet

Så forb.... skitt at det ikke gikk, Håpefull38! Vet ikke helt hva mer jeg kan si enn at jeg fortsetter å heie på deg og krysser det jeg har : )

Jeg selv vurderer å prøve igjen, klarer ikke bli helt ferdig med tanken på søsken til barnet mitt. Tenker å bruke andre enn CFC og leter etter muligheter. Har ikke bestemt meg 100 % ennå, men hjernen jobber.

Håper du får nytt forsøk enten gratis eller med stor rabatt.

Klem

Skrevet

Jeg som hadde så gode vibber for deg denne gangen, Håpefull.

Håper du får snarlig svar fra Svend og at de faktisk ser en sjanse til å rette opp i rotet de stelte i stand. Ønsker deg alt godt videre.

Pippi: Er du lei av å vente eller er du usikker på hvilken vei du skal velge videre? Lykke til i alle fall.

Gjest Pippi9
Skrevet

Godt spørsmål Tingeling. Litt av begge deler kanskje - motløs etter alle misslykkede forsøk og kjenner at tiden begynner å renne ut for min del. Har igjen ett forsøk på 3-packen, skal bruke det, men da tror jeg gir meg. Usikkert om jeg går for ED, föles ikke helt riktig, men skal tenke mer over det.

Skrevet

Takk til dere i heiagjengen:-)

Har enda ikke hørt noe fra Svend, så jeg har nå startet opp med fryseforsøk. Har en liten eskimo på frys, og håper han er en viljesterk og hardbarka nordlending;-) Gadd ikke vente, det er det værste jeg vet. Tiden går så fort og føler jeg ikke har så mye tid å miste. Har ikke store forventninger til dette, men får prøve. Var til scanning i dag, og alt var som det skulle være på dag 3:-) Gynekologen denne gang var veldig positiv. Han kommenterte muskelknuten, men sa at den lå ikke ut i livmorhulen, så det skulle ikke skape noen problemer i forhold til å bli gravid:-) Så var jeg så glad etterpå, for jeg visste at neste uke er min opprinnelige gyn på plass og tar neste scanning på meg. Men så fikk jeg en mail fra henne i dag. Hun er sykemeldt en tid fremover, så da blir det nok flere vikarer. En ny i neste uke som jeg ikke har vært hos før. Det blir nr 7! Men hun trøstet meg med at han skulle være veldig dyktig.

Skrevet

Du er jammen toeff!! Masse, masse lykke til med fryseforsok, det maa vaere en hardbarka nordlending ja ;)

Forresten, hvordan foregaar et fryseforsok? Jeg fikk 7 i fryseren saa blir jo det hvis dette ferskforsoeket ikke lykkes...

Skrevet

Et fryseforsøk er enkelt i forhold til et ferskforsøk. Scanning på dag 3 for å se at alt er ok, starter samtidig med Progynova. Skal ta 2mg i 4 dager, 4mg i 4 dager og så 6mg videre utover, tar progestan fra dag 13. Scanner på dag 12 for å se at slimhinna er tykk nok. Så kan man vel velge selv hvilken dag man vil sette inn på i løpet av dag 15-18. Så heldig du er som har 7 på frys! jeg har bare ett, så er ikke garantert innsetting.... Sist jeg hadde ett på frys overlevde det ikke, men det skal dette gjøre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...