lykkeligalene Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #51 Skrevet 4. juli 2011 Jeg er også med:) Håpefull: Har sendt deg en pm. Skal vi ta det her på tråden? Da inviteres alle som er i Oslo på CFC sommerlykketreff lørdag 9/7 kl 13. Send meg pm, så får du møtested:-) LA
Håpefull38 Skrevet 4. juli 2011 #52 Skrevet 4. juli 2011 Så koselig!!! Det blir gøy! Er litt sanndrømt innimellom, så håper dette er en av de som skal stemme;-) Får av og til også en veldig intuisjon som stemmer. Har hatt noen tilfeller som jeg har blitt ganske sjokkert av selv. Min mormor var sanndrømt og jeg har også et søskenbarn som drømmer spesielt fødlser og kjønn på barna på slektninger! Så vi får se ;-) Håpe, håpe:-) Blir ihvertfall morsomt å treffe dere!
Måne66 *gravid* Skrevet 4. juli 2011 #53 Skrevet 4. juli 2011 Håpefull38: Bra produksjon :-) Jeg måtte gå 2-3 dager ekstra på sprøyter da jeg byttet fra Gonal til Menopur. Ut over det var det ikke stor forskjell. Mine follikler vokser ganske raskt når de først kommer i siget så det går alltid raskere de siste 3-4 dagene enn gyn og CFC forventer. Kanskje det som skjer med deg også? Klar39: Leit med negativ test lørdag. Fra donorforumet kunne det virke som om den var negativ på testdagen i dag også? Har skjønt at du er forberedt på negativt, for sikkerhets skyld, men vi lever jo alle i håpet likevel, så lenge testdagen er foran oss. Vi er visst i samme tenkeboksen for tiden (flere IVF? prøve ny klinikk? ed?). Takk for tips om Serum, Mumrikken! LA, har sendt PM :-)
A+C? Skrevet 4. juli 2011 #54 Skrevet 4. juli 2011 Wow! Skal si det er action i kroppen din : ) Og snartenkt å begynne på Orgalutran, det hadde jeg aldri tenkt på. Lykke til i København, det høres jo ut som om dette er gangen det skal skje jmf drømmene dine : ) Hadde vært hyggelig å være med på treff lørdag, men gullet i huset legger seg tidlig. Kos dere, dere som skal!
MissTaurus Skrevet 4. juli 2011 #55 Skrevet 4. juli 2011 Så synd det ikke gitt rette veien klar 39:( Håper du ikke gir opp og satser videre! Lykke til Håpefull38, Håper du er sanndrømt! Bra initativ med treff!
Klar39 Skrevet 5. juli 2011 #56 Skrevet 5. juli 2011 Hei Måne66, Ja det stemmer, vi er i samme tenkeboksen, etter like mange forsøk når det gjelder insiminasjoner og IVF. Det blir nok ED/EA på meg. Jeg vil bli mor, og når det gjelder IVF er sjansene for lite, desverre. Akkurat nå er det mye informasjon og en del å fordøye, men jeg sikter til september. Da få vi se :-)
A+C? Skrevet 5. juli 2011 #57 Skrevet 5. juli 2011 Så testet jeg negativt på prøvetesting i dag. CFC har satt testdag på meg til lørdag, men jeg satte inn et åttedelt egg så jeg tenker løpet mest sannsynlig er kjørt. Men tester igjen onsdag eller torsdag og så selvsagt på lørdag. Ha en fin tirsdag alle sammen : )
lykkeligalene Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #58 Skrevet 5. juli 2011 Hei! Per nå blir vi 5 - kanskje 6 stk på treff lørdag. Vi bestiller bord fredag - så hvis det er flere som vil bli med, så hør av dere:-) A+C: Jeg har hørt om noen som starter hcg produksjonen sent og ikke får utslag på testdato - og kanskje ikke før en uke etter - så jeg krysser fingrene videre for deg! LA
Isola71 Skrevet 5. juli 2011 #59 Skrevet 5. juli 2011 Hei jenter. Skulle veldig gjerne truffet dere på lørdag, men denne helgen er jeg ute av byen for å passe tantebarn. Men jeg blir veldig gjerne med neste gang. Kos dere.
singel_IVF Skrevet 5. juli 2011 #60 Skrevet 5. juli 2011 Lenge siden jeg har skrevet her nå, men følger dere hele tiden. Gratulerer så mye med dobbel positivt LA!! Håper den snart sitter for dere andre også. MissTaurus: Ja jeg hadde begge mine IVF-forsøk på Trianglen, og ble gravid på det andre. Jeg kommer ikke på noe negativt å si om dem. syns jeg har fått god oppfølging og raske svar på spm hele veien. Legen som gjorde begge uttakene+innsett var flink, det kan ikke ha tatt mer enn et par minutter, og ikke kjente jeg noe heller (fikk morfin-lignende greier i armen da . Det var heller ikke noe vanskelig å komme seg dit fra flyplassen. Syns det er litt rart å lese om de negative erfaringene mange av dere har med CFC, og likevel fortsetter der. Men jeg har ikke vært der, så kan ikke uttale meg. Uansett kan jeg godt anbefale trianglen.
Måne66 *gravid* Skrevet 6. juli 2011 #61 Skrevet 6. juli 2011 Nå må jeg få ut enda litt mer frustrasjon over CFC og da ser jeg jo at det passer fint etter single_IVFs undring rett over. Jeg var til scanning i dag (dag 14) siden jeg holder på med fryseforsøk og fikk etter scanning faxbeskjed fra CFC via gyn at jeg kunne sette inn lørdag. Lørdag passer dårlig så jeg ringte CFC og lurte på om det kunne gjøres fredag i stede. Jeg oppga fødselsdato og joda, det gikk fint. I det jeg skulle legge på spurte damen i forbifarten om slimhinnen var tykk nok og jeg sa at det vet jeg ikke for jeg har ikke gjort fryseforsøk før men dere har jo fått tall fra min gyn i dag. Og da fant damen ut at slimhinnen burde være litt tykkere slik at jeg trenger ny scanning mandag før evt. innsett onsdag. Så for det første så fikk jeg feil innsettdag på fax i formiddag og for det andre så sjekket de ikke journalen min når jeg ringte (og det er ikke første gangen). Jeg er jammen glad jeg har bestemt meg for at dette uansett blir siste besøk hos CFC. Hvis embryoene overlever da, hvis ikke så har jeg allerede vært der for siste gang. Nå leter jeg etter nye muligheter.
Håpefull38 Skrevet 6. juli 2011 #62 Skrevet 6. juli 2011 Må bare slenge meg på lista, Måne66! Har også erfaring med at de ikke sjekker journalen selv om de har fått tall og oppdateringer underveis. Jeg var der til uttak i dag, og jeg er så sint, frustrert og skuffet at jeg bare har lyst til å grine! Hun kvinnelige legen på CFC fikk ikke til å sette inn egg på meg i januar, så hun måtte tilkalle Svend som ordnet det på 10 sekunder. Så i dag holdt jeg på å skrike da jeg så det var hun som skulle ta ut egg!!! Hun fikk ut 3 egg på venstre side, og det var alt!! Hun ville egentlig ikke prøve på høyre side engang for hun hadde fått ut 3 egg, men da jeg sa at Svend fikk det til uten problemer gjorde hun et forsøk gjennom magen. Hun fikk det ikke til. Og det var jo selvfølgelig der de 4 største folliklene var. Fikk nå høre at jeg var en kjempesterk norsk kvinne som tålte mye, men det hjalp ikke mye på humøret i hvertfall. Tårene trillet da jeg satt på bussen inn mot sentrum igjen, og har tørket en del tårer senere også. Er skikkelig nedfor. Vet ikke om de på venstre side rakk å bli modne, så jeg har en veldig dårlig følelse for om det blir innsett på fredag. Hadde Svend eller Jan tatt ut hadde de fått det til uten problemer. De har nå gjort det 5 ganger før. Synes det er surt at det skal gå på erfaringen til legen om det skal gå bra eller ikke. Så ikke de andre to der heller, bare hun som hentet pasienter. Jeg skal skrive inn en klage, men det spørs om man får noe respons på den. Har erfart før også at Svend er dårlig på å ta imot kritikk. Ellers er det sol og vel 20 gr. Har sittet ute på kafe`og vært ute på en båttur for å få tida til å gå. Nå skal jeg legge meg litt på senga før jeg tar meg en tur ut igjen, for nå gjør det vondt. A+C?: Håper det endrer seg til positivt til lørdag!
Klar39 Skrevet 6. juli 2011 #63 Skrevet 6. juli 2011 Uff da Håpefull, nå ble jeg lei meg på dine veier. Du som hadde så mange fine store egg denne gangen. Jeg forstår så godt hvordan du har hatt det i dag, og at du er veldig lei deg. Hun kvinnelige legen hadde også uttak på meg sist. Hun brukte så lang tid på å ta ut mine 3 egg, at jeg trodde at det ikke ble noen ting av. Hun fikk ut 2, hvor det ble av den siste fikk jeg aldri noe svar på. Tårene trillet når jeg satt i stolen, ikke fordi det var så vondt, men pga at jeg ble veldig usikker og utrygg. Trodde nesten at hele forsøket var bortkastet. Og når en er litt hormonell i tillegg så skal det ingen ting til.Fikk bare beskjed av henne om å slappe av, og det var ikke lett!! Krysser fingrene for deg at alle 3 egg blir befruktet, og at du får slappet litt av. Stor klem!!
Gjest Pippi9 Skrevet 6. juli 2011 #64 Skrevet 6. juli 2011 Neimen Håpefull38 - dette er jo uakseptabelt! Kanskje du skulle prøve å få snakket med Jan, han er jo mer konstruktiv enn Svend. I det minste så burde du få rabatt for tort og svie. Krysser fingrene for at eggene som ble tatt ut er modne og klar for tilbakesetting fredag. Husk at du er sanndrømt! ;-) Gleder meg til å treffe deg på lørdag - da får vi få hele historien og så lager vi en slagplan............
MissTaurus Skrevet 6. juli 2011 #65 Skrevet 6. juli 2011 Håpefull 38; det er ganske utrolig at du blir behandlet slik. Synes det er rart at de kan la en slik uerfaren lege arbeide uten tilsyn fra en med mer erfaring. Vi betaler tross alt mange penger for behandlingen og da bør vi forvente å få den beste behandlingen. I tillegg kommer den psykiske belastningen som ikke kan måles i penger! Jeg har kun hatt den kvinnelige legen ved innsett, og det har gått bra. Jeg krysser fingre for at det blir noen supre egg som skal sett inn! Singel- _IVF; takk for info om Trianglen. Jeg prøver et nytt opplegg ved CFC neste gang. Skjer det ikke noe så må jeg vurdere videre løp. Så bra at så mange har mulighet til å møtes lørdag. Det blir hyggelig å møte dere:)
singel_IVF Skrevet 6. juli 2011 #66 Skrevet 6. juli 2011 Håpefull38: Dette syns jeg var helt forferdelig. Det var jo nettopp på grunn av de store på høyre side at du skulle nedover så raskt, også tar de dem ikke ut!!! Hvis du ikke blir gravid denne gangen, tror jeg rett og slett jeg hadde gått så langt som å kreve å få neste forsøk gratis el i hvertfall sterkt rabattert. Du har sikkert betalt 10-15 000 kr bare i medisiner for å få modnet alle disse eggene, er så heldig og få 8-10 (?) stk også sier hun seg fornøyd etter 3!! Ut fra alt det dere skriver forstår jeg denne dama som inkompetent, og jeg fatter ikke at hun har skam til å kødde slik med økonomien og fremtiden til uskyldige pasienter. Jeg hadde ikke funnet meg i dette, krev å få en lege som mestrer jobben sin. at hun ikke er ferdig utlært skal ikke gå utover dere. Uff, nå ble jeg sint.. Ønsker deg uansett lykke til med innsett i morgen!
Isola71 Skrevet 6. juli 2011 #67 Skrevet 6. juli 2011 Huff Håpefull, dette var skikkelig leit å høre etter alt du har vært igjennom av trøbbel. Synes det er veldig rart at det ikke er flere leger til stede når hun yngre kvinnelige tydeligvis ikke har samme kompetanse som de andre. Føler veldig med deg. Jeg håper du får sagt i fra og at de gir deg en kompensasjon. Ønsker deg hell og lykke med innsett - krysser fingre for at eggene var modne nok. Stor klem
Måne66 *gravid* Skrevet 6. juli 2011 #68 Skrevet 6. juli 2011 Håperfull38; jeg blir virkelig lei meg av å høre om dagen din. Får håpe det går bra likevel. Er ikke så ofte jeg savner en kjæreste men på slike dager er det ikke lett å være alene så jeg føler med deg. Det ble litt støy etter min lille historie om feil info for eskimoinnsett i dag. Gyn ringte CFC i ettermiddag om saken og jeg vet jo ikke hva de snakket om men det var neppe easy small talk for jeg fikk en uforbeholden beklagelse. Det som var litt kleint var at CFCs beklagelse kom via gyn og ikke direkte fra CFC til meg. Flaks for alle parter at jeg er rimelig robust, en sartere sjel hadde nok ikke syns hele denne situasjonen var særlig grei. Jeg er også klar for å bli med å legge diverse slagplaner lørdag!
A+C? Skrevet 7. juli 2011 #69 Skrevet 7. juli 2011 Hvordan går det med deg, Håpefull38? Har tenkt mye på deg i dag - synes opplevelsen din er så trist. Vi er så sårbare når vi er der nede, det står så mye på spill hver eneste gang. Da er det vondt at de ikke har leger som er så kompetente at de kan ta det lille steget ekstra for å få det til for oss. Håper du har det bedre nå og krysser alt jeg har for at du får egg inn og at det blir værende : ) Jeg testet igjen i dag. Like negativ som sist. Så da tror jeg at jeg bare skal vente på mensen. Har en test igjen, så skal bruke den også. Men løpet er nok kjørt her. Lykke, lykke til!
Håpefull38 Skrevet 7. juli 2011 #70 Skrevet 7. juli 2011 Tusen takk for tankene, A+C? Det varmer! Joda, det går mye bedre i dag. Fikk skikkelig trøstemail fra min gyn i går kveld, så det hjalp på. Regner med at i hvert fall 1 egg er befruktet siden jeg ikke har hørt noe fra CFC. Fikk panikk tidligere i dag da tlf ringte, men var bare selgere så den tok jeg ikke! Pustet lettet ut etterpå! Har bare gått rundt og kosa meg i sola. Satt 2 timer på restaurant Norden. Fantastisk mat som ser skikkelig delikat ut og enorme posjoner. Kan virkelig anbefales! Var på tur å gå, men så kom det noen jeg kjente, så ble sittende der en time til! Traff de på samme plass i går også. Og det viste seg at vi bodde på samme hotell. Vandret rundt i Christianshavn, og der var det bare helt nydelig. Stille og fredelig. Så trasig at testen din var negativ i dag også. Skal du forsøke på nytt?
Gjest Pippi9 Skrevet 7. juli 2011 #71 Skrevet 7. juli 2011 Synd å høre at testene bare er negative A+C? Godt at du er ved bedre mot i dag Håpefull38 - og heldigvis ingen telefon fra CFC :-) Så da er det vel lovende for innsett i morgen! Jeg er nå klar for Japaner modell, og starter stimuleringen i kveld. Hadde en cyste på 16mm på scanningen i dag, men gyn mente vi kunne starte lell. Har startet med små cyster før også, så håper det går greit. Blir hyggelig å treffe mange av dere på lørdag! :-)
A+C? Skrevet 7. juli 2011 #72 Skrevet 7. juli 2011 Åh, så flott at det blir innsett! : ) Kanskje det til og med er to egg klar for deg i morgen, he-he. Ja, det er synd at det ikke blir søsken her i huset, men det er jo mye lettere for meg å akseptere ettersom jeg allerede har trukket vinnerloddet èn gang. Så med mindre jeg vinner på den femukers lottokupongen jeg leverte inn for en uke siden, er det slutt på forsøk for min del. Nå må jeg videre i livet. Må ha ny jobb og ny bolig denne høsten. Jeg kommer nok til å følge deg og resten av damene på tråden en stund til : )
LykkeligSomMamma Skrevet 8. juli 2011 #73 Skrevet 8. juli 2011 Hei, Til dere som vurderer ED: Signerer Mumrikken:) Etter forsøk med EA på Serum er vi 21 uker med gutt i magen. Kan ikke si nok gode ting om Peny og Serum!
Klar39 Skrevet 8. juli 2011 #74 Skrevet 8. juli 2011 Gratulerer med gutt i magen Cathy:-) Jeg har vært i kontakt med Serum, og jeg må si at jeg har ett godt inntrykk. Veldig raskt til å svare og god informasjon. Fornøyd så langt. Spennende vei dette også! Lykke til!
lykkeligalene Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #75 Skrevet 8. juli 2011 Heihei! Da er bord bestilt til CFC-treff i morgen. Vi fikk kun bestille bord inne og det står på "Kristin" - vi blir 6 stk - vi ses! LA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå