Gjest Pippi9 Skrevet 21. august 2011 #151 Skrevet 21. august 2011 Raskt og effektiv uttak av to egg i går. Champagne har de jo sluttet helt med, og jeg tror jammen jeg ikke fikk lokalbedøvelse en gang. Tenkte ikke på det før etterpå, men det ble litt au-au når Svend stakk. Så Marianne stod og strøk meg over foten mens Svend strøk meg på innsiden av låret mens han holdt på..... Etterpå så ble jeg ikke en gang spurt om jeg ville hvile litt, rett på regningen og Medrol. I og for seg greit nok at jeg ikke trengte å hvile, følte meg kvikk og klar, men de burde kanskje spurt. Blødde en del etterpå gjorde jeg også, så slik sett så hadde det sikkert vært lurt å ligge noen minutter. Blødningen stoppet etter noen timer. Reiste hjem igjen på ettermiddagen og dro rett på fest :-) Ringte ned i dag og begge eggene er befruktet og det ser bra ut. Skal ha innsett på tirsdag, siden jeg spurte om det var mulig da jeg har et viktig møte på jobb i morgen. Ingen sykemelding denne gangen heller. Lykke til videre i rugingen Håpefull38, stikking er vel et godt tegn :-) krysser fingrene for at eskimoen graver seg ned! Jeg er også veldig spent på hcg-stigningen din Måne66 - håper den er perfekt! Skjønt å høre om teddy Tingeling71 :-) Og tvillingene LA - bare hvil deg mens du kan og noen måneder blir det action!
MissTaurus Skrevet 21. august 2011 #152 Skrevet 21. august 2011 Så flott Pippi at eggene ser ut til å bli befruktet! Jeg skal ha uttak i morgen og er selvfølgelig spent på utfallet. Jeg har brukt menopur denne gangen i stedet for Gonal. Målet er å få færre egg, men med bedre kvalitet. I ettermiddag har jeg hatt en del vondt i den venste eggstokken. Håper det ikke betyr noe. Det høres rart ut at du ikke fikk lokalbedøvelse. Jeg kommer til å be om det. Synes også det er rart at du ikke fikk tilbud om å hvile etterpå. Jeg har hatt ganske mye vondt etterpå så jeg kommer ikke til å gå før jeg vet at alt er i orden,. Jeg skal ta med meg ekstra smertestillende. Jeg reiser også hjem etterpå. Er rett og slett lei Køben! Måne66, håper hcg målingen går rette veien!
Gjest Pippi9 Skrevet 23. august 2011 #153 Skrevet 23. august 2011 Det ene egget klarte seg ikke videre, så da ble det ett 6-delt ombord i dag. Hadde ingen god magefølelse etter innsett, men hvem vet mirakler kan jo skje?! ;-) CFC-gjengen prøvde å muntre meg opp. Lykke til i morgen MissTaurus - håper du får flere fine kandidater :-)
Måne66 *gravid* Skrevet 24. august 2011 #154 Skrevet 24. august 2011 Du har uendelig mye større sjanse med ett egg enn ingen egg, Pippi9, du får trøste deg med det og leve i håpet. Jeg skal hvertfall krysse fingrene for deg. Hvordan gikk det med uttaket Miss Taurus? Håper det gikk bra! Jeg ba om champagne og fikk det, fikk påfyll til og med når jeg ba om det. Så det går tydeligvis an. Alt er fremdeles bra med meg og fra hCG på 232 16 dpo (fredag) var det fin stigning til 595 19 dpo (mandag). Symptomene har vært nesten borte et par dager (har uansett bare stikkinger, ikke noe annet) men i dag er stikkingene tilbake så jeg er litt roligere igjen. Starter på uke 5 i dag og syns det er lenge å vente to uker til første ul-scanning og hadde det vært opp til meg så hadde jeg sjekket hCG annen hver dag. Men det syns damene hos Blakstad var litt i overkant hysterisk og det kan jeg jo forstå :-) Tenker på deg Håpefull38 (har du sniktestet eller går ikke det pga hCG-tilskudd?) som mistet i uke 5 så vidt jeg husker og er fullstendig klar over at det fremdeles er for tidlig å glede seg. Er ikke så lett å glede seg heller når jeg er redd for å se blod hver eneste gang jeg er på toalettet :-/ Men akkurat i dag er jeg ved så pass godt mot at jeg har endret nicket mitt fra *ruger* til *gravid* :-)
Håpefull38 Skrevet 24. august 2011 #155 Skrevet 24. august 2011 Så bra at HCG har steget flott, Måne66! Annenhver dag hørtes litt hysterisk ut, he he:-) Men vet jo selv at man ikke kan tro det, og er redd for at det skal gå galt. Hvis jeg er gravid nå, så kommer jeg også til å være litt hysterisk og livredd for å se blod! Spesielt siden man har mistet før. Klarer nok ikke å puste roligere før etter 9-10 uker! Har ikke sniktestet. I dag er det 14 dager siden innsett, men bare 7 dager siden siste hcg-tilskudd. Regner med det ikke har gått ut av kroppen enda. Tenkte jeg skulle snikteste i morgen og på fredag for å sjekke om testen blir svakere eller om den forblir like sterk. Gjorde det sist, og da ble den svakere for hver dag. Var ikke supersterk første dagen, men håper den er det nå og at den blir værende slik! Har på følelsen at det er noe på gang, er ikke supernegativ slik jeg har vært ellers de siste dagene før test. Hatt noen kraftige stikninger og noen murringer innimellom, men så kjenner jeg ingen ting på ei stund, så da tenker jeg at det ikke er noe. Er en del kvalm, spesielt når jeg står opp, men kan også være det utover dagen. Men det kan være progynovaen. Vel, ikke så lenge igjen nå, heldigvis! Har enda ikke bestemt meg for hva jeg gjør hvis det blir negativt. Lykke til med rugingen, Pippi! Hvordan går det med deg, Miss Taurus?
Klar39 Skrevet 24. august 2011 #156 Skrevet 24. august 2011 Oj, her var det spennende tider :-) Lykke til alle rugere, og gratulerer med bra HCG stiging måne66. Krysser alt jeg har for at den sitter nå!
MissTaurus Skrevet 24. august 2011 #157 Skrevet 24. august 2011 Takk for lykkeønskene! Føler jeg virkelig trenger det. Er ikke spesielt positiv etter at det kun var ett egg som ble satt inn. Sist gang var det 2 egg og 3 gangene før det. Det tyder vel på at kvaliteten er nedagående:( Jeg prøvde menopur denne gangen, men kanskje gonal var bedre likevel. Umulig å si... Det var Jan som hadde uttak, jeg spurte han om det var kvalitet eller festeprosessen som var problemet. Han mente det var begge deler + statistikk.. jeg har ikke alderen på min side mer. Jeg fikk lokalbedøvelse ved uttak og fikk venflon i tilfelle jeg hadde behov for champange. Det var ganske vondt denne gangen, men fikk ikke noe mer. Hvis jeg ikke lykkes nå, så vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør. Kan alltids gå for en tre-pack, men vet ikke hvor mye det er å hente. Dere som har fått gjort om til 3-pack, spurte dere om det etter negativt resultat? Jeg skal prøve å være positiv, men greit å se litt fremover i tilfelle... Supert at det ser ut til å gå veien Måne66! Håpefull38 det ser jo lovende ut, og lykke til med rugingen Pippi!
Måne66 *gravid* Skrevet 24. august 2011 #158 Skrevet 24. august 2011 Sier det samme til deg som jeg sa til pippi litt lenger opp: det er uendelig mye større sjanse med ett egg enn ingen egg, så du får trøste deg med det og leve i håpet. Jeg skal krysse fingrene for deg. Jeg gjorde om til 3-pk etter negativ test på 4. forsøk. Hadde en måneds pause mellom 4. og 5. forsøk (startet og avbrøt fryseforsøk) så jeg mailet dem en ukes tid før neste mens og lurte på om det kunne omgjøres til 3-pk og det var ikke noe problem. Har hørt andre som har ventet så pass lenge også så det virker som de er liberale. Siden jeg foreløpig har hatt hell med 5. forsøket så anbefaler jeg selvfølgelig at du prøver igjen. Men det er som kjent bare du som vet hva du orker. La oss først håpe det blir full klaff denne gangen :-)
lykkeligalene Skrevet 25. august 2011 Forfatter #159 Skrevet 25. august 2011 Hei igjen alle sammen! Ultralyden på Rikshospitalet med full gjennomgang av hjerter og vitale organ, viste at alt så veldig fint ut. Og det er to gutter:) Tvilling 2 er stadig litt vanskelig å få sett skikkelig, men dr Halvor sa at barnet så veldig guttete ut:-) Det er mye action i gjengen vår for tiden. Oppfordrer neste til å skrive her til å lage en ny høsttråd:-) LA og guttaboys
Gjest Pippi9 Skrevet 25. august 2011 #160 Skrevet 25. august 2011 Flott LA at alt er bare bra med guttaboys! Dere blir en herlig gjeng kan jeg tenke meg ;-) Ett egg er det som skal til MissTaurus - vi må tenke positivt! Jeg er på dag 5 så krysser alt for at nedgraving pågår ;-) Som kjent så har jeg jo gjort noen tiltak for slimhinna, så det bør ikke stå på den... Jeg spurte om muligheten til å konvertere til 3-pack når jeg var hos CFC, og det var da greit at jeg konverterte på neste forsøk. Men det går sikkert greit om du spør nå for eventuelt neste gang. De virker greie på dette. Lykke til med rugingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå