Klar39 Skrevet 11. august 2011 #126 Skrevet 11. august 2011 Lykke til Håpfull38! Sender deg gode tanker :-)
MissTaurus Skrevet 11. august 2011 #127 Skrevet 11. august 2011 Supert at eskimoen din overlevde! Nå er den nok veldig klar til å feste seg og vokse til noe stort:) Jeg har vært hos gyn i dag. Starter med menopur lørdag.
Diddi72 Skrevet 11. august 2011 #128 Skrevet 11. august 2011 Masse lykke til Håpefull. Krysser fingre for deg :-)
tingeling71 Skrevet 11. august 2011 #129 Skrevet 11. august 2011 Et rigtig flot æg i magen og en varm følelse er jo en veldig så bra start. Så fint at det gikk greit denne gangen Håpefull. Gode tanker til deg og eskimoen din, måtte den spire og gro.
Måne66 *gravid* Skrevet 13. august 2011 #130 Skrevet 13. august 2011 Det var en veldig svak strek nr 2 på testen i dag 10 dpo!!! I godt lys syns den til og med på armlengdes avstand. Testen i går var helt negativ. Titter på streken hele tiden og er redd den skal bli borte og at det bare er hjernen min som har spilt meg et puss. Tenkte først å vente noen dager med å skrive noe her tilfelle det bare er feil på testen eller biokjemisk eller noe slikt men måtte bare "skrive det av meg" her og nå. Skal ta flere tester og tror ingenting før begge blodprøvene evt. er ok. Så er det jo nok av bekymringer etter det også. Men akkurat i dag er det to streker på akkurat min test og jeg er sikker på at jeg kan se morgensola smile litt ekstra til akkurat meg :-) Og jeg som har gjort alt "feil" i denne 5. IVF-runden; startet uten scanning først pga ferietid, var helt likegyldig i hele sprøytetiden, droppet akupunktur på CFC, hatt ketose-kosthold som man bør stoppe med en måned før spørytestart iflg Sven pga eggkvaliteten, drukket masse TAB Extra hver dag, pluss caffelatte, sovet lite og spist uregelmessig pga alt for mye dating og tilhørende herligheter, også i hele rugetiden, noe som visstnok er fyfy fram til omtrent nå, hatt stillesittende dager uten snev av mosjon og båret alt jeg har hatt lyst til å bære, inkl. 5-åringen på 20 kg. Har ikke merket noen symptomer heller men når jeg tenker meg om så kan det hende at det jeg har tenkt bare var litt krangling i eggstokkene, etter å ha tappet 25 follikler pr forsøk i 5 forsøk de siste ni månedene, kanskje var noe helt annet. For første gang i denne halvannet år lange prossessen gråt jeg mine modige tårer i dag og turte kjenne på hvor mye dette faktisk betyr for meg. Jeg har vært god til å legge det "innerst i skuffen" for å beskytte meg selv. Jeg håper så inderlig at det lykkes denne gangen men er forberedt på det motsatte og har et førsøk igjen på 3-pakken og 2 i fryseren. Klem til alle som har vært, eller ønsker å være, i mine sko akkurat i dag!
Klar39 Skrevet 13. august 2011 #131 Skrevet 13. august 2011 Hai Måne66 :-) En veldig hyggelig lesning på lørdagsmorgen! Ønsker deg lykke lykke til og krysser alt jeg har at dette går bra. Det hadde vært så fortjent etter alle ned turer! Har tro på at det lykkes når en gjør alt "feil". Det er sånn det skjer i det "normale" livet :-). Klem fra en som ønsker å være i dine sko akkurat i dag :-) og regner med kommer rett etter. Det må være en hærlig følelse!
Måne66 *gravid* Skrevet 13. august 2011 #132 Skrevet 13. august 2011 Helt ubetalelig følelse :-) Varselbjeller med biokjemisk og SA og all verdens andre hindringer ringer i bakhodet, vi blir jo realister i dette gamet, men i dag har jeg tenkt å lukke ørene for dem så godt jeg kan. Det er vel egentlig ingen grunn til at du ikke skal komme til denne dagen du også, det er vel "bare" spørsmål om tid. Håper veldig det lykkes for deg hos Serum.
Håpefull38 Skrevet 13. august 2011 #133 Skrevet 13. august 2011 Åååå, så bra!!! Lukk ørene og nyt synet av streken! Kan ikke tenke på alt som kan gå galt. Du kan tro jeg tittet mange ganger på den da jeg ble gravid! Har en god følelse, så jeg håper jeg kan komme med et positiv innlegg her om ei stund jeg også! Prater til eskimoen hver kveld, sier god natt og at den må klore seg fast og vokse seg stor og sterk;-) (Fikk jo beskjed av Claus å passe godt på den). Fikk også beskjed fra gynekologen min om å bare TAKE IT EASY! Måtte bare ta det helt med ro og være glad, så jeg er sykemeldt frem til testdato.
tingeling71 Skrevet 13. august 2011 #134 Skrevet 13. august 2011 Oj, så spennende dager Måne66. Håper du virkelig lykkes denne gangen, i så fall så synes jeg ikke du skal ta sorgene på forskudd. Gled deg over det gode og la resten komme som det kommer. Jeg er i uke 24 nå, er stort sett rolig i forhold til det hele, men likevel så er det hele tiden småting man kan finne å være urolig for. Men sånn er det vel å bli mor, kommer til å være bekymret resten av livet for dette lille mennesket som vokser inni meg Så gjelder det bare å ikke la de småbekymringene ta overhånd.
lykkeligalene Skrevet 13. august 2011 Forfatter #135 Skrevet 13. august 2011 Hei! Så fantastisk Måne! Jeg fikk tårer i øya her:-) Håper dette blir til den lillesøsteren/broren du har ventet på! Krysser det som krysses kan for deg:) Jeg er nå 16+3 og har vært gjennom en del bekymringer i forhold til foserdiagnostikk de siste 4 ukene. Jeg fikk ikke tatt duotest siden det er tvillinger. Så da ble det kun nakkefoldmåling på ultralyd i uke 12. Tvilling 1 hadde nakkefold på 2,3 mm og normalen er 2,1 mm og under. Tvilling 2 hadde nakkefold på 1,7. Så da ble det utregninger utfra dette og min alder. det ble da 3% sjangs for downs syndrom på tvilling 1 og 0,6 % på tvilling 2. Legen som tok ultralyden sa at i denne sammenhengen er 3 % et høyt tall... Etter litt betenkningstid bestemte jeg meg for fostervannsprøve på tvilling 1. Jeg konkluderte med at jeg ville vite hva jeg skulle være beredt på, framfor å gå med bekymringer frem til fødsel. Så ble det lange dager i venteland og nå på tirsdag var jeg på Rikshospitalet og tok fostervannsprøven. Det var greit - jeg hadde grua meg for at det skulle gjøre vondt - men det er langt verre å ta ut egg med Astrid på CFC! Legen mente det var en sterk positiv faktor at tvillingene er så lik i størrelse og mente det var grunn til optimisme. Svaret på hurtigtesten skulle komme etter ca en uke - men allerede i går ringte legen og sa at alt så flott ut:-) Ellers er tvilling 1 definitivt en gutt og tvilling 2 kanskje en gutt. Jeg skal på ordinær ultralyd 26.aug og på ekstraultralyd på Riksen for å sjekke hjertet på tvilling 1 25.aug - så da får jeg sikkert vite om tv.2 er en gutt til eller en jente. Jeg har ikke vært noe kvalm - bare trøtt - og da har jeg hørt at det gjerne blir gutter. Jeg heier videre på dere - følger spent med på Danmarksfarere og Hellasfarere her og på donor egg/sæd siden. LA
Håpefull38 Skrevet 13. august 2011 #136 Skrevet 13. august 2011 Åååå, så bra at du fikk svaret så raskt Lykkeligalene og at alt var bra:-) Har vært så spent jeg også, og tenkt mye på deg! Var det noe med hjertet siden de skal sjekke det? Ikke lenge til du får se de små igjen da:-) Tenk, 24 uker allerede, Tingeling! Synes du nettopp fortalte at du var gravid;-)
Måne66 *gravid* Skrevet 14. august 2011 #137 Skrevet 14. august 2011 Tusen takk for lykkeønskinger, jenter! Testet på nytt i dag og var livredd for at det ikke skulle dukke opp en strek. Men det gjorde det og den var absolutt tydeligere enn i går. Så so far so good. Godt det gikk bra med fostervannsprøven, LA. Husker godt da jeg tok det sist, det var nervepirrende men verdt det i forhold til den roen jeg fikk når resultatet var klart. Tingeling, jeg skal love deg at bekymringene man har som gravid er bare blåbær i forhold til de som kommer etterpå :-) Og jeg har hørt at de sier at jo eldre barna blir jo større blir bekymringene. Men det er absolutt til å leve med, hvis ikke så hadde man jo ikke ønsket seg mer enn ett barn :-) Rug i vei, håpefull! Jeg har helt mistet troen på at det er noe spesielt som hjelper for at det skal feste seg, blir mer og mer sikker på at hvis det er levedyktig så sitter spiren. Men må innrømme at jeg var litt ekstra forsiktig da jeg slepte trampolinen og huskestativet rundt på plenen under gressklippingen i går :-)
MissTaurus Skrevet 14. august 2011 #138 Skrevet 14. august 2011 Det er var gode nyheter Måne66! Så utrolige deilig det må føles å lykkes. Håper virkelig ditt hell smitter over på oss andre:) Krysser fingre for at spiren klorer seg fast i 9 måneder! LA, så flott at fostervannsprøven var i orden. Det må ha vært utrolig kjipt å vente på resultatet. Godt at du blir fulgt opp på Riksen.
lykkeligalene Skrevet 14. august 2011 Forfatter #139 Skrevet 14. august 2011 Håpefull: I og med at fostervannsprøven indikerer at alt er bra, spurte jeg om jeg skulle avbestille ul - men legen mente det var bare greit å bli fulgt godt opp. Jeg har lest at babyer som blir tatt mye ultralyd av, gjerne blir venstrehendte - og fra før har jeg lest at venstrehendte lever lenge og blir veldig smarte:-) Så vi kjører på med flere ultralyder:-) Morsomt å få se de jevnlig! Hun sa ikke noe om lengde sist, men mellom øra var de henholdsvis 3,7 og 3,8 cm - og første gang jeg så de i uke 8 var de 14 mm og 15 mm fra rumpa til hode! Ikke rart jeg er trøtt! Tar på å lage to babyer:-) Måne: Jeg setter en hundrings på deg nå Dette går veien! (Jeg sniktesta på dag 12 etter innsett og fikk positiv test) LA
Gjest Pippi9 Skrevet 14. august 2011 #140 Skrevet 14. august 2011 Her har det skjedd mye den siste uka ser jeg - og mange gode nyheter! Gratulerer til dere. Sånn skal vi ha det jenter! :-) Jeg er også i gang. Har vært en uke og slikket sol, drukket vin og kost meg på rivieraen. Så nå er jeg full av D-vitaminer. Mensen dukket også opp, så startet etter Japaner modell fredag. Skal til kontroll i morgen for litt forsinket cyste sjekk - håper alt er ok så jeg kan fortsette som planlagt. Fortsatt ikke veldig motivert, men det hjalp jo med hyggelig lesing Måne66 :-) jeg har nytt litt vin selvom jeg har startet siden jeg har vært på ferie og vil kose meg ... Litt lei av å ha livet på vent kan du si. Håper det hjelper for flere å gi litt " blaffen" ;-)
Håpefull38 Skrevet 15. august 2011 #141 Skrevet 15. august 2011 Noen som vet hvordan det er med tannlegebesøk med røntgen og bedøvelse nå som man kanskje er gravid? Hadde time 24.(som jeg hadde tenkt å avlyse), men så ringte de i dag og ville ha meg ned i morgen tidlig. Fikk meg ikke til å si nei, for jeg trenger det egentlig!
Suksessterta *gravid* Skrevet 15. august 2011 #142 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer Måne!! Håpefull, jeg var hos tannlegen forrige uke, da var jeg 5 uker paa veg. Jeg spurte om det var OK aa ta rontgen og de sa at det ikke var noe problem fordi de har digitalt rontgen og de ga meg to saanne blyforklaer istedenfor ett. Saa jeg folte at jeg kunne stole paa det. Naar jeg kom hjem sokte selvsagt dumme meg til Dr Google, og der ser jeg at det ikke anbefales rontgen og bedovelse i forste trimester med mindre det er helt nodvendig! Jeg fikk litt smapanikk, men sykepleieren min sa det gaar helt bra hvis man har det blyforkleet paa seg. Vel, jeg skulle egentlig tilbake for aa borre, men har bestemt meg for aa vente til 1 trimester er over.... Men jeg er kanskje litt overhysterisk?
HH72 Skrevet 15. august 2011 #143 Skrevet 15. august 2011 Lenge siden jeg var her nå, og jammen var det ikke flere som var blitt gravide! Gratulerer til måne66, og håper det fortsetter å gå like bra! Lykke til dere andre gravide og rugrere også! Jeg hadde jo en SA i uke 14 for snart 2 mndr siden, og heldigvis dukket mensen opp igjen for en drøy uke siden. Dvs er klar for ny IVF fra neste syklus i slutten av denne måneden. Driver og planlegger litt og tenkte å gjøre ting litt mer smooth enn sist. Spm: Hvordan gjør dere det praktisk før oppstart med stimulering? Tror for det første jeg dropper scanning dag 2 da jeg hadde en ul like etter aborten som viste at det var tomt og ingen cyster eller lignende. Jeg syntes det ble endel stress sist for å få behandlingsplan, resepter og skaffe medisiner på apoteket ila kort tid. Spesielt tok det lang tid å få reseptene i posten(heldigvis var mensen litt forsinket). Jeg har fått gynekolog "på nåde"(etter å ha tigget meg til det) og ønsker ikke belaste den norske gynekologen med reseptskriving. Sist fikk jeg beskjed om på apoteket at de ikke kunne godta faxresept fra utlandet pga liten mulighet for å dobbeltsjekke avsender? Så på forhånd takk til tips for å gjøre oppstarten stressfri(ser ut som det blir i helg også, så vil helst ha medisinene klare før mensen dukker opp). Forklarte meg antagelig litt rotete nå, beklager... Ha en fin kveld! :-)
A+C? Skrevet 15. august 2011 #144 Skrevet 15. august 2011 Og jeg slenger meg på lykkeønskningene fra HH72 til dere gravide og rugere : ) Det er morsomt å lese tråden her for tiden! HH72: Kan du ikke be klinikken din om behandlingsplan og resepter allerede nå? Så kan du levere papirresept på apoteket i god tid. Da sikrer du deg også at de har varene til du trenger dem. Det var sånn jeg gjorde det sist. Lykke til med stressfritt forsøk!
Gjest Pippi9 Skrevet 18. august 2011 #145 Skrevet 18. august 2011 Dagens scanning viste to follikler 14 og 18 mm. Ikke store uttellingen med Japaner modell..... Uttak lørdag, så da spørs det om den minste er blitt moden. Ikke spesielt optimist - lave odds. Men håper da i det minste at det blir ett embryo tilbake.
lykkeligalene Skrevet 19. august 2011 Forfatter #146 Skrevet 19. august 2011 Nå er jeg veldig spent på hva nye tester/ event blodprøver har vist Måne! Og er det nedtelling til test på deg Håpefull? 2 egg var ikke så mye Pippi9 - men kanskje de er av optimal kvalitet? Krysser fingrene for deg! Kanskje vin og ferie er det som er oppskriften for deg også.-) LA
Måne66 *gravid* Skrevet 19. august 2011 #147 Skrevet 19. august 2011 Testdag i dag, 16 dpo, og hCG var 232 eller 262, husker ikke hva damen sa på tlf etter at jeg hadde hørt at det var noe med 200 :-) Det har vært litt berg og dal bane etter at jeg testet positivt 10 dpo, med et par dager med friskt blod og varierende styrke på teststreken, så jeg var veldig usikker da jeg ringte Fürst i dag. Ny test mandag og den bør vel ligge på 500+. Er selvfølgelig lykkelig men har ikke gått i taket enda for jeg er jo bare 4+2 og abortrisikoen i min alder er betydelig. Men det putrer og bobler nederst i magen hver dag så det er helt klart at det er noe som skjer. Ut over det har jeg ingen symptomer. Ellers så fortsetter jeg i samme tralten og har på ingen måte gjort endringer i hverken kosthold eller bevegelsesmønster, bortsett fra at det selvfølgelig er slutt på alkohol :-) Er litt i min egen boble i dag men krysser fingrene for folliklene dine, Pippi, og ønsker Håpefull fortsatt lykke til med rugingen. Fint alt er bra hos deg også, LA. Håper spiren har klort seg skikkelig fast, Suksessterta og lykke til med nytt forsøk HH72.
Håpefull38 Skrevet 19. august 2011 #148 Skrevet 19. august 2011 Ja, men den nedtellinga synes jeg går veeeeldig sakte denne gang!! Kanskje for at jeg bare er hjemme og ikke gjør så mye. Enda ei uke igjen. Og så er det så rart denne gang siden det er fryseforsøk, for har ikke de symptomene som ved ferskforsøk slik at man kan gå å analysere alt ;-) I går hadde jeg noen skikkelige stikninger et par gang i løpet av dagen. Har også litt murringer innimellom. Venter bare på mere strekkinger i livmora som jeg hadde sist jeg ble gravid! Håper det går bra Måne66, og at HCG utvikler seg som det skal. Aldri gøy å se friskt blod når man er gravid! Var hos tannlegen på tirsdag. Måtte bare krype til korset og fortelle at jeg kunne være gravid. Svend sa at det var ok med tannlege bare jeg fortalte at jeg kunne være tidlig gravid. Kjenner tannlegen, så nå lurer hun sikkert på hvem jeg plutselig er blitt sammen med, eller om jeg har vært på byen i sommer.... He he, nå får de noe å spekulere på! Assistenten er også mor til en av elevene på trinnet! Fikk på meg et helt blyforkle i stedet for bare den lille halskragen. Lykke til med uttak, Pippi! Håper du får 2 gode egg satt tibake!
tingeling71 Skrevet 19. august 2011 #149 Skrevet 19. august 2011 Kan skjønne det går sakte når du bare er hjemme Håpefull Jeg kan jo si såpass at jeg tror ikke jeg hadde noe særlig symptomer da jeg ble gravid. Fikk veldig ømme pupper, men det var først når jeg nærmet meg testdato. Men jeg har jo hatt veldig lite gravidesymptomer hele veien. Strekninger i livmoren og ømme pupper den første tiden, thats it. Krysser fortsatt fingre for deg Måne.... dette må da gå i orden. Min mage begynner å bli rimelig stor, noen uker til nå så er jeg i siste trimester. Synes hele greien har gått veldig raskt hittil. Men jeg har jo vært megaheldig med svangerskapet også, ingen plager. Trener fremdeles litt til og med. Det er rart å tenke på at om litt over 3 måneder så holder jeg min lille teddy i armene mine. Unner dere alle å få oppleve dette og er rett som det er inne og ser hvordan det går med dere.
HH72 Skrevet 20. august 2011 #150 Skrevet 20. august 2011 Hei, det løste seg med at Lindenberg sa jeg kunne slippe ul syklusdag 2(det er vel strengt tatt for å sikre at folk ikke er gravide og der er jo sjansen lik null for mitt vedkommende. Cyster har jeg jeg heller ikke). Så de sender resepter og behandlingsplan i posten nå, så jeg har det før mensen kommer om ei ukes tid. Mye mindre stress enn sist da synes jeg. NÅ teller jeg på knappene om jeg skal be om litt sykmelding underveis, da jeg syntes det var utrolig mye å tenke på sist. Samt bivirkninger i form av hodepine og kvalme siden jeg tar max dose stimuleringshormon. Men samtidig må jeg tenke på at det kan blir flere forsøk, og har stort ubehag av å være borte fra jobb uten å være "syk". Ingen som er informert på jobb, SKulle aller helst ønske jeg hadde en sjef jeg kunne snakke med å si sannheten, men det er uaktuelt i mitt tilfelle da jeg ikke stoler på ledelsen. Lykke til dere rugere og tingeling som virkelig ruger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå