Måne66 *gravid* Skrevet 30. juli 2011 #101 Skrevet 30. juli 2011 Hei alle dere andre sterke damer! Ergelig at det ikke lykkes, håpefull, skikkelig ergelig med dette dumme uttaket. Pippi, du må visst settes på tålmodighetsprøve nok en gang! Jeg er i gang med 5. fersk-IVF og er på 7. gonaldag i dag har vært og er totalt uinteressert i hele prosessen denne gangen. Kan det skyldes at jeg ikke klarte helt å stoppe datingen jeg startet med for et par tre uker siden og at jeg heller bruker litt energi på det enn på sprøyteperioden, tro? :-) Skal, og må, fokusere bedre snart. Alt ser greit ut, som det pleier, og jeg setter sprøytene når mobilen sier at jeg skal. Regner med uttak ca onsdag 3. august. Ellers så nyter jeg sommeren maksimalt og dupper i sjøkanten fra tidlig morgen til sen kveld, skikkelig ferie og fantastisk vær, håper så mange av dere som mulig nyter det samme og samler energi til videre kamper! Klem :-)
Gjest Pippi9 Skrevet 30. juli 2011 #102 Skrevet 30. juli 2011 Krysser fingrene for at eksimoen er en ekte nordlending med livets rett, Håpefull! Dennegangen blir det ikkebomtur :-) Måne66: kanskjelike dumt at du har hodet en annen plass. Det er sikkert bare bra å bruke energien sin på litt annet og ikke minst hyggelig - Kanskje det er det som skal til? ;-)
MissTaurus Skrevet 2. august 2011 #103 Skrevet 2. august 2011 Har hatt ferie og ikke fått de siste oppdateringer før nå. Så kjipt at det ikke gikk rette veien Håpefull 38. Må beundre deg for at du starter på nytt forsøk igjen så raskt etter en nedtur. Håper du får positiv tilbakemelding fra CFC. Det betyr også mye for ryktet deres! Måne 66; enig med Pippi, det er sunt å bruke energien sin på andre ting! Lykke til videre i prosessen. Jeg hadde forventet spotting nå, men ikke noe skjer. Vil jo gjerne starte opp så snart som mulig. Bare et praktisk dataspørsmål. Er det noen av dere som har problemer med å komme inn på siden her? Jeg opplever ofte at det tar lang tid for å komme inn på de ulike forumene. Har ikke problemer med andre nettsteder.
Håpefull38 Skrevet 3. august 2011 #104 Skrevet 3. august 2011 Det er bra å få tenkt på noe annet, Måne66!! Kos deg med datingen! Bra å se at du snart er i gang igjen, Miss Taurus! Joda, her er det bare å kjøre på. Den negative testen kom i skyggen av tragedien på Utøya og Oslo, så klarte ikke å ta det inn over meg denne gang. Jeg har også store problemer med å komme inn på dette forumet. Forferdelig irriterende. Jeg holder nå på å undersøke mulighetene for IVF, ED/EA i Tsjekkia, Slovakia og Hellas. Må ha en plan klar hvis det ikke går som det skal med fyseegget. Har fått svar fra 2 av klinikkene. En i Brno og en i Zlin. Den i Brno mener jeg bør gå for ED siden det er mye større sjanser for å lykkes. Men de hadde 9-10 mnd ventetid! Den andre ville ikke gi meg noen råd, for de mente de ikke hadde nok grunnlag. Det må være hormontestene de mener de ikke har. Alt det andre står i mailen jeg sendte. I tillegg skal de ha en notarbekreftet underskrift på at "partneren" er den han er. Og der sliter jeg litt... Uansett er IVF mye billigere i disse landene enn det er i Danmark! Vurderer backup donor rescue programmet på Serum i Athen. Venter i spenning på svar fra de 3 andre klinikkene. Mailen blir hyppig sjekket! Klar39: Hvordan ligger du an i løypa?
Klar39 Skrevet 3. august 2011 #105 Skrevet 3. august 2011 Hei Håpefull38. Ser at du er aktiv med en ny plan :-) Forstår deg veldig godt, sånn har jeg også holdt på. Jeg har bestemmt meg for backup donor rescue programmet på Serum. Jeg tror at jeg velger sæddonor selv fra Cryos, selv om dette blir dyrere for meg. Har fått informasjon fra Serum, og har nå lært meg mye om sædkvalitet :-) Dette har jeg ikke bestilt enda, men vil ordne dette i slutten av August. Klinikken(Serum) er stengt i August. Har vel kommet så langt at de nå har fått all informasjon fra meg, og alle tester de trenger. Jeg var hos gynekolog på mandag og tok en vannscan. Heldigvis var alt bra, ellers så hadde Serum krevd Hystoskopi. Jeg håper at jeg er klar til oppstart i september. Fikk mensen i dag, akkurat 28 dager siden sist. Hvis jeg holder denne cyclussen så får jeg mensen igjen i slutten av august. Hvordan de ordner det med back up donor og koordinering og medisinering er jeg usikker på, men de sa at de begynte med medisinering av donoren i slutten av August.Jeg tar en skritt av gangen, og jeg får nok den informasjonen når jeg trenger det. Jeg har i hvert fall fått klarsignal, skal ha en samtale med Penny på Serum når hun er tilbake fra ferie. Håper det klaffer ved neste cyclus, ellers så venter jeg til oktober....Jeg er bare litt utålmodig :-) Jeg er veldig spent men gleder meg også masse. Har bestemmt meg at jeg tar en uke ferie når jeg skal dra til Athen. Skal ha det litt hyggelig når jeg er der nede. Lykke til Håpefull, allerførst med fryse egget!!
Håpefull38 Skrevet 3. august 2011 #106 Skrevet 3. august 2011 Ååå, så de har stengt nå! Kanskje jeg ikke får svar på lenge da... Noen sp.mål til deg: Må du ned til Athen for samtale før du setter i gang, eller er det nok å komme ned til eggoverføringen? Er det programmet med ferske embryo du skal ta? Ser de også har et program med frosne embryo til 2000 euro. Mener det stod på siden deres at det var samme % suksess på begge. Hvor mye koster det å få sæd fra Cryos ned til Athen? Det jeg frykter er at hun pga muskelknuten min vil at jeg skal ta en hysteroscopi. Da blir det mnd med venting før oppstart. I tillegg sier min gyn at det er bortkastet. Vi vet den er der og at den ikke går ut i livmorhulen, så den skal ikke hindre meg i å bli gravid. Nevnte det i mailen til Penny, så er spent på hva hun sier. Virker som hun vil undersøke alt grundig før hun setter i gang. Og det er jo bra, for da vet man at man ikke kaster bort penger på noe som egentlig er umulig. Håper det klaffer for deg ved neste syklus, venting er noe herk! Hadde også tatt noen dager ekstra der nede hvis jeg skulle dit. Skal ta en dag ekstra i Køben også, selv om dette blir tur nr 17! Greit å komme seg litt bort innimellom!
Klar39 Skrevet 4. august 2011 #107 Skrevet 4. august 2011 Hei, Jeg har ikke fått noe spørsmål om å komme ned til Athen for en samtale. Alt kontakt så langt har vært gjennom mail, og de har gode informasjon skjema. Det holder med å dra ned til eggoverføring. Jeg skal ha det programmet med ferske embryo. Siden de er stengt så kan det ta litt tid før du får svar, men vet at Penny sjekker mail innemellom og svarer på det som er viktig og haster. Avtale nå er at vi skal snakkes når hun er tilbake fra ferie. Det er forskjellig priser for sæd, alt fra 250 euro til 650 euro, og så vil det koster litt i frakt ( har ikke sjekket pris her enda). Det er forskjellig kvalitet på sæd, men de folklarer godt hos Serum om hva de trenger. Og de har også sæd der. Det er bare mitt valg og velger fra Cryos. Serum har i utgangspunktet gitt utrykk for at de klarer og matche mine ønsker. Det virker også på meg at Penny undersøker grundig før du får startet. Vet ikke hva hun vil si om muskelknuten, men jeg regner med at det er i orden hvis gynekologen din sender hun en mail med god informasjon. Du vil mest sannsynlig også måtte ta en vannscann. Bare spør hvis du lurer på mer, skal svare med deg jeg har lært meg så langt :-)
Håpefull38 Skrevet 4. august 2011 #108 Skrevet 4. august 2011 Takk for svar! Hadde fått svar fra Penny i går kveld, så det før jeg la meg i natt. Her er det hun sier: Hello, My name is Penny and I am the director of Serum clinic. Thank you for your detailed history, I am sorry you had so much done and you are still on the journey... I believe we better discuss your case over a telephone call, there are many things which should be considered... We are on holidays during August but I am at home this week so if you want , we can arrange a time for a telephone the next couple of days. my best wishes for this trial penny Har avtalt med henne at hun skal ringe i morgen. Hun sa hun skulle ringe enten på morgenen eller på kvelden. Det høres ikke så positivt ut med de prikkene etter: considered.... Så er spent på hva hun har å si. Gruer meg litt, for det er vanskelig å prate om disse tingene på engelsk og få forklart godt nok hvordan ting er. Masse faguttrykk. Får evt høre med gynekologen min om hun kan skrive til henne om hvordan myomet sitter. Problemet er at hun er sykemeldt nå, og jeg vet ikke om hun er hjemme.
Klar39 Skrevet 4. august 2011 #109 Skrevet 4. august 2011 Hei Håpefull38. Så bra da. Det trenger ikke å være så negativt heller. Hun tar seg tid til å ta en telefon samtale med deg i ferie sin. Det tolker jeg positivt :-). Hun ønsker seg sikker litt mer informasjon, og høre med deg hva du tenker. Du har hatt en lang vei, så det er bra å vurdere veien videre nøye, og du får sikkert en ærlig tilbakemelding fra henne. Det er sikkert IVF eller ED hun mener må bli "considered". Bra å få en vurdering av en annen person enn CFC. Spennt å høre om hvordan samtale går! Klem!
Diddi72 Skrevet 4. august 2011 #110 Skrevet 4. august 2011 Er veldig enig med Klar39 ! Dette trenger ikke være negativt. Har opplevd Penny som nøye og tydelig ..og ikke minst dyktig. Hyggelig at flere skal benytte Serum, skjønner det er flere her som er i gang eller vurderer benytte de. Har bare godt å si så langt, og jeg hører masse positivt fra andre og det er betryggende! Kanskje vi burde starte en egen tråd på egg/donor debatten for oss Hellas farere? Hadde vært veldig hyggelig og nyttig, eller?
Klar39 Skrevet 4. august 2011 #111 Skrevet 4. august 2011 Det høres ut som en god plan, og så det er lettere å finne tilbake informasjon. Jeg kan starte ett eget tråd på egg/donor debatten :-)
Måne66 *gravid* Skrevet 6. august 2011 #112 Skrevet 6. august 2011 Jeg skal følge med på tråden deres fra sidelinjen, spennende prosesser for dere! Er nysgjerrig på hva du finner ut om de andre landene også, Håpefull. Men først skal jeg ruge igjen, testdato 19. august. 10 egg ut denne gangen og 3 fine inn, de resterende 4 som ble befruktet og delte seg hadde score 2.2 og det er akkurat utenfor frysegrensen så da gikk de i søpla. Denne gangen skal jeg ikke gjøre noe spesielt eller bruke tid på symptomjakt, jeg droppet akupunkturen, jeg dirkker TabExtra som vanlig, fortsetter å date (med noen begrensninger...), pleier ikke trene noe særlig så det skal jeg også fortsette med, det eneste jeg dropper er tunge løft. Vet ikke om denne strategien fører fram men om ikke annet så får jeg det trolig litt bedre selv og det kan jo ha positiv effekt :-)
Gjest Pippi9 Skrevet 6. august 2011 #113 Skrevet 6. august 2011 Krysser fingrer og tær for ruging med vellykkede resultater Måne :-) Skal også fölge med fra sidelinjen på ED-tråden, det blir spennende jenter! Enig MissTaurus at BiM sidene er til tider litt for ustabile....
Håpefull38 Skrevet 6. august 2011 #114 Skrevet 6. august 2011 Gratulerer med 3 egg inn, Måne66! Så synd de ikke kunne fryse de andre. Jeg har vært på ultralyd i dag for å sjekke slimhinna før fryseforsøk. Den var hele 22mm!!! Har aldri hatt så tykk slimhinne. Den har vært fra 9-12mm tidligere. Snakket med CFC og de syntes den var litt for tykk! Så jeg har nå fått time til vannscanning på tirsdag for å se om livmorhulen er ok, og innsett av fryseegg(hvis eskimoen overlever) på onsdag. Dette blir jo spennende! Ellers har jeg fått mye informasjon fra 3 klinikker i Tsjekkia og 1 i Hellas. 2 av de i Tsjekkia anbefaler eggdonasjon, den tredje ville ikke uttale seg før de fikk hormonprøver. Fikk mail i går i fra en gynekolog som gynekologen min sier er veldig kjent i hele Europa. Han kom med en del fakta som dere andre også kanskje bør tenke på. Han sa at når man kommer over 40 år, er 8 av 10 egg dårlige. Han ga meg en odds på 1-3% sjanse for å bli gravid med egne egg! Det er dårlige odds!!! Så ut av de 6 ivf-ene jeg har hatt, med en graviditet og abort sier han at jeg har fått max av det jeg kan oppnå! Se på donor/egg-forumet for å se hva de sier mer om mitt tilfelle.
MissTaurus Skrevet 7. august 2011 #115 Skrevet 7. august 2011 Måne 66; regner med det er gullegget som er satt inn! Krysser fingre for deg. Nå er det på tide at noen lykkes her inne. Håpefull 38; Enig, oddsene for oss over 40 er virkelig dårlig:( Får håpe fryseegget overlever og at du slipper å bruke eggdonor! Jeg håper jeg slipper å vurdere eggdonor. Får se hva som skjer med neste forsøk. Det ser ut som mensen er 1 uke forsinket i forhold til det normale. Det har aldri skjedd før.
Gjest Pippi9 Skrevet 7. august 2011 #116 Skrevet 7. august 2011 Lykke til Håpefull38! Håper slimhinna er ok og at det er liv i eskimoen :-)
tingeling71 Skrevet 7. august 2011 #117 Skrevet 7. august 2011 Ønsker både Måne66 og Håpefull38 lykke til. Jeg heier alt jeg kan både på rugeegget og eskimoen
Håpefull38 Skrevet 9. august 2011 #118 Skrevet 9. august 2011 Tusen takk for lykkeønskninger! Var på CFC i dag for vannscanning. Alt var ok, ingen polypper heldigvis! I dag må jeg skryte av de! På lørdag bad jeg om at jeg ikke måtte få Astrid, siden hun ikke har fått helt til det hun har holdt på med hos meg! De skulle sette meg opp hos Claus. Han hentet meg i dag, håndhilste, slo armen rundt meg og førte meg inn på undersøkelsesrommet. Stod og holdt rundt meg og sa hva han skulle gjøre og hvorfor han skulle gjøre det. Han var riktig så blid og trivelig. I tillegg måtte han ha lest journalen min før jeg kom! Han lurte på hvordan været var der oppe i nord, så tydeligvis hadde han funnet ut at jeg bodde nord i landet. I tillegg kommenterte han at jeg hadde hatt mange forsøk. Jeg spurte om sjansene mine for å bli gravid med egne egg. Tror han mente at jeg skulle klare å bli gravid med egne egg, for han sa kvaliteten var så bra. Så det måtte han også ha lest i journalen. Fortalte han hva Penny på Serum hadde sagt om livmora og muskelknuten min, og at jeg vurderte eggdonasjon. Han sa det samme som gynekologen min , at den IKKE skal opereres ut. At det da kan føre til at de må fjerne hele livmora. Muskelknuten sitter sånn til at den ikke hindrer blodforsyningen, så det skal ikke ha noe å si på sjansen til å bli gravid, og skal ikke føre til abort(som Penny sa). Han kommenterte at de har mange afrikanske damer der, og de har alle svære og mange muskelknuter. De produserer barn i massevis! "Du trenger ikke tenke på flere forsøk", sa han. "Nå blir du gravid. Vi skal nok sees i morgen." Får håpe han har rett! Sa til han at han måtte tine egget mitt forsiktig slik at det overlever! Blir nok å ligge søvnløs og se på telefonen fra i 8- tiden i morgen! Men har sendt den lille eskimoen så mange tanker nå, at den bare MÅ overleve:-)
MissTaurus Skrevet 9. august 2011 #119 Skrevet 9. august 2011 Du går virkelig noen spennende timer i møte! Så bra at opplevelsen din hos CFC var så positiv! Antar det var godt å få bekreftet at muskelknuten din ikke skal ha noen betydning og at eggene dine er av god kvalitet. Jeg skal også sende eskimoen din en stor tanke:)
tingeling71 Skrevet 9. august 2011 #120 Skrevet 9. august 2011 Så fint å høre Håpefull, at du ble tatt så godt i vare i dag og fikk svar på så mange spørsmål. Vi her inne får samle oss mentalt og slå en beskyttende ring rundt den lille eskimoen. Den skal overleve. Mange varme tanker til deg Håpefull.
Måne66 *gravid* Skrevet 10. august 2011 #121 Skrevet 10. august 2011 Hvordan gikk det, Håpefull?? Håper grunnen til at du ikke har oppdatert oss er at du ikke har internett...og ikke at du er deppa. Vi er her for trøst også, om du skulle trenge det, ikke bare for å heie på gode egg. Jeg fikk forresten også god behandling hos CFC forrige uke. Kanskje det hjelper når det er sommerferie og litt roligere hos dem. Miss Taurus, enig med deg; det er jammen på tide med noen gode nyheter på denne tråden! Er på 7dpo i dag og ingen symptomer det er verdt å skrive om. Skal du i gang snart? Ser Klar39 er klar for Hellas snart! Ønsker deg veldig lykke til i forberedelsene og selve prosessen, heier på deg. Pippi, skal du i gang snart? Fy søren, nå var bim treig! Tror de trenger større serverkapasitet. Som regenl verst på kvelden syns jeg.
Diddi72 Skrevet 10. august 2011 #122 Skrevet 10. august 2011 Hei. Nå som jeg definitivt er ferdig med IVF har jeg noen medisiner til overs om noen skulle være interessert. Send pm. Har Gonal-f 450 og 900 (oppbevart i kjøleskap) og orgalutran. Kan ta meg en Oslotur nå i helgsvingen m kjølebag på slep jeg :-) Krysser fingre for positive nyheter på tråden fremover også. Lykke til alle som er igang.
Håpefull38 Skrevet 11. august 2011 #123 Skrevet 11. august 2011 Nå er jeg hjemme igjen med en liten eskimo godt plantet der den skal være:-) Ble ikke tid til å oppdatere før jeg forlot Køben i går. Fikk akupunktur etter innsett, så måtte bare komme meg fort til sentrum, springe til hotellet mens jeg spiste noe kinamat, hente kofferten og rett på togstasjonen. Kom hjem kl 01.30. Hardt å kjøre i 2 timer på natta når man er så trøtt. Eskimoen var: Et rigtigt flot æg! De var veldig hyggelige på CFC i går også. Tok seg tid til å prate. Pratet lenge med både Claus, Annette og Vickie. Da jeg lå på akupunkturbenken, følte jeg en strøm av positiv energi rundt hele kroppen, og jeg hadde en følelse som jeg ikke har hatt før. Håper det gir resultater nå:-) Det eneste jeg ikke likte på CFC var at de kom med regning til meg på vannscanningen jeg hadde tatt på tirsdag. Den var på hele 2400 kr!!! Gjort i en fei! Hadde ikke fått vite på forhånd at jeg måtte betale så mye for den. Da måtte jeg spørre Annette om ikke det hørte med under behandlingen siden vi som kommer fra Norge ikke blir fulgt opp der med scanninger under behandlingen og evt tidlig ultralyd, noe som vi har betalt for. Svaret jeg fikk var at dette kom utenom, fordi når vi ringte så måtte de svare oss på tlf og gå inn på nettet på journalen vår!!! Men, jeg var langt fra den eneste som hadde spurt om det! Og dette forumet her er vanvittig tregt på kveldene. Er nesten håpløst å komme seg inn, og enda værre å logge seg på. Syntes jeg så det stod på hovedsiden her tidligere i sommer at de holdt på å gjøre forumet bedre!
Suksessterta *gravid* Skrevet 11. august 2011 #124 Skrevet 11. august 2011 Aa, hurra Håpefull! Krysser alt jeg har for at dette er gullegget! Ta vare paa deg selv i rugeperioden, jeg har en godfolelse paa deg
Måne66 *gravid* Skrevet 11. august 2011 #125 Skrevet 11. august 2011 Så bra, håpefull! Krysser alt jeg har for eskimoen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå