Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for opplysningene, Måne66! Interessant, men håper ingen av oss trenger det! Har tenkt på at det kanskje var billigere med ivf i Tsjekkia, også er det billigere for meg å fly dit å bo på hotell enn å dra til København. Gynekologen min er fra Slovakia, så jeg skal nå forhøre meg litt om hun har noen kontakter hvis det ikke går på neste forsøk. Kan uansett høre om hun vet noe om disse klinikkene. Vet hun har drøftet mitt tilfelle(med muskelknuten) med ivf- kolleger i Slovakia, Spania og Frankrike.

Nå går jeg bare og venter på at mensen dukker opp. Kjenner at den kommer om ikke lenge. Håper den venter til lørdag så jeg får tatt en scanning på mandag. Vet ikke om det er noen gyn på vakt på sykehuset i helga.

Isola: 8 follikler over 20mm er jo supert!!! Lykke til med uttaket! Nå skal vi klinke til hele gjengen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for info, Måne66! Det blir altså ikke kjempebillig i Tsjekkia heller ;-) Hadde liksom håpet på en dønn seriøs klinikk til 1/3 av skandinaviske priser...

Skrevet

Nå har jeg fått mensen!! HURRA!!!! Det ordnet seg heldigvis med scanning på søndag:-) Men er litt bekymret for om influensaen stopper meg, har muligens en bihulebetennelse. Har sendt mail til CFC for å høre. Kan hende jeg må ta meg en tur til legen for å sjekke om det er betennelse. Bør vel i såfall fixe det før jeg skal ruge!

Skrevet

Trenger noen å betro meg til ettersom jeg ikke har fortalt noen her hjemme at jeg er i gang igjen : ) Så da "må" dere høre på meg.

Var på UL og målte slimhinnen på mandag og den var på 10 mm. Så i morgen blir det fryseforsøk på meg på CFC.

Trodde jeg skulle få telefon fra dem i dag om de to eggene hadde overlevd opptining, men hørte ingenting. Så ringte ned selv. Da sa de at de ikke tiner før i morgen tidlig. Så da må jeg bare sette meg på flyet og håpe det ikke blir bomtur. Blir utrolig kjipt om jeg må snu i døren!

Våknet kvalm i dag, var så spent på om eggene ville overleve. Så blir vel gående kvalm til i morgen, nå.

Lykke til dere som skal nedover nå i helgen og til uken. Det var leit at det ikke satt denne gangen, Måne66!

Skrevet

Hei alle slitere!

En trist oppdatering fra meg. Var på duotest + ul forrige uke, og fikk da beskjed om at de mistenkte noe alvorlig galt pga lite bevegelser mm. Innen jeg rakk å få tatt morkakebiopsi for å sjekke kromosomer, aborterte jeg hjemme i helga. Vond opplevelse fysisk, men psykisk går det faktisk ganske greit siden det mest sannsynlig ikke var et levedyktig foster uansett. Det verste er jo å tenke på å begynne prøvingen igjen, både økonomisk og organisatorisk og med alle hvite løgner og ting som dere alle kjenner litt for mye til. I tillegg fikk jeg jo beskjed om at det nærmest var umulig for meg å bli gravid med mine elendige hormonverdier, så det er jo høyst usikkert hva som blir resultatet av videre prøving.

Jeg var 13+5 da jeg aborterte, så hadde jo rukket å planlegge litt, selv om jeg nok også hadde litt dårlig magefølelse pga lite gravisymptomer.

Jaja, håper systemet kommer greit i gang igjen, så det ikke blir lang ventetid for å komme i gang igjen.

Ps noen som har vurdert stork når de begynner med ivf? Visstnok utpå høsten. Frister IKKE å dra tilbake til CFC dessverre.

Stå på alle sammen!

Gjest Pippi9
Skrevet

Nei det var veldig leit å høre HH72 :-( for en nedtur! Varme tanker herfra. Håper du vil lykkes 100% neste gang :-)

Viste ikke at Stork har planer om å starte med IVF - det var jo interessant. Jeg begynner også å bli rimelig lei av CFC. Leste på "Spørg legen" her om en dame som hadde fått 3 forskjellige beskjeder av tre ulike leger......

Skrevet

Uff, det var utrolig leit å høre HH72, særlig også siden du var såpass langt på vei. De fleste vil jo starte planeleggingen etter en positiv test.

Bra du er i gang med å planlegge nye forsøk.

Jeg har sendt 2 e-poster til CFc forrige uke for å få info om et nytt opplegg Svend anbefalte i telefonsamtale. Har ikke fått svar. Det er ikke noe hast, men vil gjerne jo ha tilbakemelding-

Jeg prøver en gang til ved CFC. Går ikke det, prøver jeg kanskje et annet sted. Noen som har vurdert Trianglen?

Fordelen med Købenavn er at det er lett å komme seg dit.

Skrevet

Det var en trist lesning HH72, og spesielt nå du hadde kommet over 12 uker :-(. Sender deg en trøsteklem!!

Det høres interessant ut, Stork og IVF. De har bare ikke lagt ut noe informasjon om dette på nettsidene enda.

Skrevet

Jeg har infoen om stork og ivf fra to damer som har brukt stork nå i mai, men var ikke klar over at det ikke var offisielt ute på nettsidene ennå. Har ikke kommet så langt som til å sjekke det selv ennå, da det bare er litt over ett døgn siden aborten min. Håper de ikke blir forsinket m oppstart, jeg er SÅ klar for noe annet enn CFC!

Jeg sendte forresten klage til lindenberg Like før påske om den behandlingen jeg fikk der ved uttak, men har ikke hørt et pip fra han

Skrevet

Huff så trist, HH72! Når man er kommet så langt tror man jo at det skal ende bra! Klem til deg!

Jeg har tatt første dose med menopur i dag:-) Men det var en merkelig time hos gyn! Han så slimhinna, men sa med en gang før han målte at han ikke kunne se hvor den sluttet. Så tok han en måling og mente den kunne være 10mm. Det skal den jo ikke være nå, så jeg lurer på om den kunne vært ganske tynn siden han ikke så det så godt. Han fant ingen cyster, så de er borte. Men han så ikke eggstokkene!!! De skal være i det området her, sa han og pekte på skjermen. Tror han innstilte så det ble ganske smått på skjermen. Jeg sa ikke noe om dette til CFC, sa bare at det så fint ut! Men så begynner jeg å tvile på om at jeg har gjort rett i å starte på medisiner i dag. Regner med at jeg skal tilbake til gyn på onsdag, så da får jeg se ståa da. Vet ikke hvor erfaren han var, og regner med det er han som er der på onsdag også.

Skrevet

Da er jeg hjemme igjen med en fin 8-delt passasjer ombord. :) Det ble 8 egg ut, hvorav 3 var overmodne og ubrukelige. Og de 4 som ikke ble satt inn kunne desverre ikke fryses. (Litt kjipt å ikke få noen i "reserve", men det skal jo bare ett egg til! :) Jeg kunne få satt inn to, men synes det er for skummelt og tvillingrisikoen for stor. Er ikke moden for det enda, kjenner jeg.

Jeg har foreløpig bare gode erfaringer med CFC. Har ikke vært så lenge i gamet som flere av dere andre, så det kan jo endre seg. Det eneste jeg ikke helt forstår er den nye policyen om uttak uten bedøvelse, eller "kun om det er nødvendig". Jan hadde uttaket fredag og det var skikkelig vondt, men ikke vondt nok til bedøvelse tydeligvis. Jeg forstår ikke at den smerten skal være nødvendig når den kan unngås. Dette var andre uttak med Jan og han er ellers veldig hyggelig. Har også gitt gode svar pr mail. Innsett var av den yngre kvinnelige legen og det gikk helt knirkefritt, som sist. Kjipt at andre har hatt dårlige opplevelser, men det finnes også gode.

Nå blir det ruging for alle pengene - og barn i mars! ;)

Lykke til dere andre som er/skal i gang (igjen).

Gjest Pippi9
Skrevet

Da krysser jeg fingre og tær for at spiren sitter og at baby er i anmarsj! :-)

Skrevet

Så bra at du er blitt ruger nå, Isola! Hvor mange forsøk har du hatt nå? Hvis man har flere negative forsøk setter dem gjerne inn flere egg. Jeg satt inn 3 stk sist, men da hadde jeg litt hetta selv om sjansen for at alle skal feste seg er minimal. Det var Svend som mente jeg skulle ha 3 inn!

Har vært på ultralyd i dag. Det går ikke så fort fremover som det gjorde på gonal-f! Slimhinna var bare 3mm, og gyn kommenterte at den neppe hadde vært 11mm sist som han gynekologen sa da. På venstre side hadde jeg 1 follikel på 6mm, 3 på 4-4.5mm og et par mindre. PÅ høyre side hadde jeg 2 på 3mm og en cyste på 8mm. Dere som har tatt gonal først, og så byttet til menopur: Har dere gått mange dager lengre før uttak?

Skrevet

HH72: Så trist at du fikk den beskjeden!

Jeg var på ultralyd igjen i går. Jeg var veldig spent på om begge hadde det fint. Har lest at i uke 9 kan det fort skje noe i forhold til at vitale organer dannes og dersom det er noe galt, kommer det gjerne frem etter uke 9. Her var det liv! Den ene turna rundt og sprella og vinka den andre gjemte seg bak tvilling 1, så det var ikke så lett å se eller måle. Fin hjerteaktivitet hos begge to. I forhold til egguttak var jeg i går 10 uker og i forhold til innsett var jeg 9+5. De var 28mm og gynekologen mente det var fin vekst. Etter x antall forsøk har jeg uttallige bilder av egg - men nå som jeg virkelig har noe å ha bilde av - har jeg ingen! Jeg skal spørre neste gang:-)

Jeg hadde en del folikler på forrige ultralyd, det var kun en igjen og den var på nesten 4 cm - håper den forsvinner stille og rolig...

Nå blir det spennende med dere fremover! Testing for Klar39 og Isola71 står på trappene, Håpefull38 er i gang og Pippi9 er forhåpentligvis snart i gang. Hvordan gikk det med eskimoene dine A+C?

Og alle andre som er i gang eller snart er i gang: Lykkelykke til!

LA

Skrevet

Så utrolig kult med to små turnere! Husker da jeg så sønnen min på UL , det er helt magisk : )

Her blir det i alle fall ikke to. Ene egget overlevde ikke opptiningen, så fikk kun inn ett. Testdato er neste lørdag, men har tre tester liggende, så tenker jeg tester tidligere.

Lykke til dere som skal teste og dere som snart er i gang med forsøk!

Gjest Pippi9
Skrevet

Lykke til med ruging og testing snart A+C!

LA: dette kommer til å bli travelt med så aktive krabater allerede ;-) Må være fantastisk å se.

Skrevet

Så fantastisk at alt var normalt og krabatene var livlige, Lykkeligalene:-) Kan tenke meg at du var spent før ultralyden! Jeg har ikke fått bilder av egg før i dag jeg! Gynekologen skrev ut bilder av fosteret mitt da jeg var 7+4, men det var så vanskelig å se det på bildet siden det ble tatt med utvendig ultralyd. Derfor tok jeg det ikke med hjem. Du må få med deg bilder av de små neste gang!

Her produserer jeg egg som aldri før! Rekord denne gang! Hadde til sammen 11 follikler fra 4.5- 9mm. Og jeg lurer nå på om gyn fikk med seg alle. Vokser sakte, og sykepleieren på CFC måtte høre med legene om jeg skulle øke dosen, men jeg skulle fortsette som før. Skal til ny ultralyd på mandag.

A+C?: Det kan likevel bli 2.... ;-) Lykke til med rugingen!

Skrevet

Så bra med så mange follikler Håpefull38. Det ser veldig lovende ut:-)

Jeg har sniktestet i dag, og den var blenda hvit. Er på dag 12, og den offisielle test dato er på mandag, men jeg er sikkert på at det ikke ender i en graviditet denne gang heller. Har vært veldig positivt i rugeperiode, og har selv vært overasket at humøret var helt på topp nå denne uken. I dag føler jeg meg litt tom. Det frister ikke å gå gjennom flere IVF runder. Har prøvd nå 4 ganger, og 3 ganger med innsett. Det er kun ett egg som er bra hver gang. Har ikke noe tro på at det blir noe anderledes 5.gang. Vurderer nå sterk Eggdonor. Ønske om å bli mor er sterk, og jeg har ikke lyst til å gi meg. Vil bare forstørre min sjanser. Har litt ferie nå og skal bruker litt tid på å bestemme meg, og om hvilken klinikk jeg tror vil gi meg beste sjanser. Dette skal ikke være lett, men jeg SKAL lykkes!

Så gøy med dine 2 små LA!! Håper formen din er fin også :-)

Lykke til med Ruging A+C?

Ha en fin lørdag alle sammen :-)

Skrevet

Hei damer :-)

Om dere vurderer ED, hadde jeg villet ta med Serum klinikken i Athen som et alternativ. Donor Backup programmet der nede koster 3000 euro, og Penny som driver klinikken er virkelig unik :-) Jeg sitter nå med verdens beste baby som resultat etter ED på Serum i nov.

Legger ved en link til en engelsk fertilitetsdiskusjonsside hvor dere kan lese MYE om mange som har vært der/holder på der nede. Det er virkelig en blå bølge der inne for tiden. På meg virker det som om Penny lykkes med veldig mangs som har slitt i årevis, både med ivf og ED andre plasser i verden :-)

http://www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?board=372.0

Serum: http://www.serum-ivf.com

LYKKE TIL :-)

Gjest Pippi9
Skrevet

Dette høres veldig lovende ut Håpefull38! Enig i forslaget om å kanskje øke dosen litt.

Synd å høre at det ikke ser lovende ut med sniktestingen Klar39. Forstår godt at du funderer på ED. Da blir det som regel klaff på første eller andre forsøk :-)

Skrevet

Glemte å skrive at på Serum i Athen trenger en ingen mann :-))

Skrevet

Ja, da har jeg vært til scanning igjen, og jeg fikk meg nok et sjokk! Fredag var jeg til ultralyd, og slik så det ut: V side: 8 stk: 2 stk 5mm, 1 på 6mm, 2 på 7.5mm, 2 på 8mm og 1 på 9mm. H side: 3 stk: 1 på 4.5mm, 1 på 5.5mm og 1 på 6mm. Slimhinna var 5mm.

CFC ville ha ny scanning i dag, og der var det skjedd store forandringer. Gyn fant 6 stk på V side som var mellom 12-14mm, og det kan stemme med hvordan det så ut på fredag. På V side fant hun derimot 3 follikler på 17mm og 1 på 20mm!!! Er det mulig på 3 dager(3 1/2)? Slimhinna var 10mm og med litt veske i, sa hun. Jeg satt bare som et spørsmålstegn, for dette hadde jeg ikke regnet med. Gyn brukte veldig lang tid på å finne H eggstokk. Hun prøvde utpå magen også, men da så hun ingen ting. Hun sa alt var motsatt av hva hun pleide, så hun rotet mye og brukte vel ca 30 min på å finne ut av dette. Heldigvis tok jeg orgalutran i går, for jeg syntes det var så mye slim på lørdag. CFC regnet på fredag med at jeg skulle begynne i dag. Jeg har nå bestilt billetter nedover i morgen, skal ha uttak på onsdag morgen og innsett på fredag. Drømte 2 ganger i natt at jeg fikk positiv test ;-) Så nå bør det slå til, ellers kommer jeg nok til å mistet troen på at det vil lykkes med egne egg!

Er det noen som vil treffes på lørdag hvis jeg kommer til Oslo? Må sjekke med Lykkeligalene først om hun er hjemme.

Skrevet

Dette høres jo veldig lovende ut Håpefull38! Ønsker deg lykke til.

Jeg blir gjerne med på ett treff på lørdag, det hadde vært hyggelig :-)

Gjest Pippi9
Skrevet

Jeg er også i byen i helga og kan bli med på treff både fredagskveld og lördag - koselig om det blir :-)

I mens får du ha lykke til i Køben og du er vel sanndrømt ikke vel? ;-)

Venter selv mensen om et par dager og kommer hakk i hel om et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...