lykkeligalene Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Herved åpnes den nye sommerlykke tråden vår:-) Jeg begynner med gode nyheter: Ultralyd i dag viste 2 bankende hjerter. En på 14 med mer og en på 15 med mer. Et fantastisk syn og flott å få høre hjertelyden. Jeg hadde med en tante – og det var veldig hyggelig å dele dette øyeblikket med en av tantene:-) Ønsker alle lykke til med prosessen de er i og en fruktbar og flott sommer! LA
lykkeligalene Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #2 Skrevet 15. juni 2011 he-he - her går det unna i svingene! 14 og 15 millimeter og ikke med mer! LA
Klar39 Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Gratulerer Lykkeligalene med 2 i magen :-) Så bra!! Det må være en fantasktisk opplevelse!! Henger meg på denne nye tråden. Her går det litt fortere i svingene enn ventet. Var på 9 dagers scanning i dag. Uttak nå på lørdag, og innset mandag.. Det er som det pleier 3 egg :-). Alle uttak har jeg hatt 3 egg. Det blir 4. uttak, men 3. innsett. Alle gode ting er 3, så da går vi får full klaff denne måned!
A+C? Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Å så flotte nyheter! Gratulerer så mye med to små knøtt i magen, LA! Bedre måte å starte tråd på finnes vel ikke, he-he. Jeg henger meg også på denne. Er på sjette dagen med Progynova nå. UL igjen på mandag. Har bestilt flybill lørdag i neste uke. Måtte det da det beg å bli få ledige seter. Så får jeg bare håpe at slimhinnene er tykke nok til da og eggene overlever opptiningen.
Håpefull38 Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Åååh, så morsomt Lykkeligalene:-) Gratulerer!!! Nå fikk jeg skikkelig ståpels!! Det måtte vært et fantastisk syn! Nå får du skikkelig lønn for strevet! Er du litt i sjokk nå? Som jeg skrev i en annen tråd i går, jeg har planer om å smelle til med tvillinger nå jeg også;-) Selv om legene helst ikke vil at det skal bli mer enn en pga muskelknuten.
Gjest Pippi9 Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Gratulerer LA - nå får du hendene fulle! Herlig med slike gode nyheter :-) Jeg måtte dessverre utsette forsøket mitt en syklus. Mensen kom tidligere enn forventet, syklus på 21 dager denne gang, tror kroppen er litt forvirret etter alle forsøkene. Var bortreist i pinsen og hadde ikke tatt med noen medisiner, så da ble det for sent. Kjedelig. Neste forsøk blir da midt i sommerferien, så håper ikke det blir kluss, det hadde jo vært typisk.
minesmå *2 i magen* Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Så fantastisk LA!! Gratulerer med to spirer!
Isola71 Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer så mye LA! Skikkelig gladnyhet med to bankende hjerter. Selv er jeg endelig igang igjen. Dag 7 med Gonal i dag, UL viste 5-6-7 eggposer på rundt 8-10mm. (Vanskelig å se korrekt antall fordi tarmen var i veien...) CFC ba meg øke dosen noe og ta ny UL mandag. Så da håper jeg det blir Købentur i midten av neste uke. Planlegger å bli der nede denne gangen og ta det som en miniferie siden det er sommer og forhåpentligvis sol.
*kelly* Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Hei jenter! kan jeg få være med her?::) Jeg og gubben har bestemt oss å bruke cfc og skal ha den første "telefonsamtalen" med legen førstkommende torsdag! En liten presentasjon hører vel til: jente på 26 som har vært gjennom 4 icsi forsøk hittil, nå skal jeg til cfc for å (forutsatt at jeg får det som jeg vil) forsøke ivf med donor. Er så spent!! klarer ikke vente! gratulerer med spirer i magen, håper alle her inne får oppleve det samme i svært så nær fremtid:) Forresten noen som vet om cfc har sommerstengt?
Måne66 *gravid* Skrevet 17. juni 2011 #10 Skrevet 17. juni 2011 Velkommen! Og lykke til til dere. CFC har åpent hver dag hele sommeren. Hver dag hele året faktisk.
Klar39 Skrevet 21. juni 2011 #11 Skrevet 21. juni 2011 Da er nok en tur til Købehavn gjennomført, med både innset og uttak. Jeg er ingen stor producent av egg, så det ble ett egg inn. Den var da av topp kvalitet og hadde delt seg 4ganger.Nå er det bare å ta det med ro, og håper :-). Opplevelse hos CFC kan variere fra gang til gang :-). Plutselig fikke jeg ikke "champagne"denne gangen. Har fått det alle andre ganger. Forstår ikke dette helt. Det gikk bra, men jeg må si at jeg ble veldig annspent, og tårene bare spratt. Jeg hadde hun damen, og hun brukte langt tid på mine 3 egg. Jeg ble bare litt utrygg. Det var Jan som hadde innsett, og det gikk veldig lett :-). Men nå satser jeg bare på at det var siste gangen jeg var hos CFC!
tingeling71 Skrevet 21. juni 2011 #12 Skrevet 21. juni 2011 Det er jo bare ett gullegg som skal til så jeg håper dette går bra for deg Klar39. Det hadde vært fint for deg å kunne nyte sommeren uten å planlegge flere turer til Køben. Lykke til med ruging hvertfall. Jeg er nå 4 mnd på vei. 17 fullgåtte uker i morgen. Alt er fint, fremdeles ingen særlige plager. Jeg trener og jobber og lever livet som vanlig. Gleder meg til jeg kan kjenne litt spark i magen, for i denne perioden har det vært godt å komme på UL og til jordmor med mer eller mindre mellomrom, og da få bekreftet at det er liv laga inni der. Magen har begynt å vokse og er nå rund og fin i grunnen. Skal til ordinær UL 12. juli og håper da å få bekreftet at det er en gutt slik jeg tror det er. Håper det blir en fin sommer for alle og at vi får mange positive tester utover sommeren
Gjest Pippi9 Skrevet 21. juni 2011 #13 Skrevet 21. juni 2011 Så fint å høre Tingeling71 - at alt går bra med deg og Teddy. Må være deilig å være over den første kritiske fasen. Kos deg meg voksende mage :-) Krysser fingrene for at det blir siste tur til Køben for deg Klar39 - måtte spiren klore seg fast! :-)
Måne66 *gravid* Skrevet 22. juni 2011 #14 Skrevet 22. juni 2011 Gratulerer, lykling alene! Og masse gode ønsker for dere som ruger eller er i ferd med å starte opp nytt forsøk, det er visst en hel liten gjeng, ser jeg. Synd du måtte vente igjen, pippi, tålmodighetsprøve dette, Jeg har hatt testdag i dag og det gikk dessverre ikke slik det burde. Var veldig optimistisk da jeg startet dette 4. IVF-forsøket men etter noen dager var optimismen som blåst bort. Forsvarsmekanismen slo vel til... Jeg har testet i 6 dager allerede for jeg syns det funker best for meg å forberede meg på den måten for da slipper jeg å bygge opp forventnignene for mye. Nå går jeg rett på et fryseforsøk, har to i fryseren og må bruke opp dem. Hvis de tåler opptiningen. Jan mener det er fullt mulig å bli gravid med mine fine egg men at det som kjent normalt vil ta tid for oss voksne damer. Det er en sjanse på 6 % pr innsatte egg fom. 4. IVF-forsøk (8% på de tre første). Psykisk hadde jeg fint klart 10 forsøk til men lommeboka klarer det ikke. Så jeg har bestemt meg for at etter fryseforsøket bytter jeg klinikk, trolig til Tsjekkia, er i kontakt med et par, siden jeg føler for en second opinion og siden det der tilbys ed uten ventetid. Til god pris. Og tsjekkere har litt nordisk utseende. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg prøver 1-2 IVF der eller om jeg går for ed. Trenger den tiden fryseforsøket tar for å bestemme meg. Noen andre som har slike tanker?
Klar39 Skrevet 22. juni 2011 #15 Skrevet 22. juni 2011 Det var trist Måne66! Godt å ha 2 egg på frys. Jeg har de samme tankene som deg, og har også innhentet informasjon om ED. Forstår deg veldig godt. Siden jeg ikke har så mange egg på lager (har ikke testet AMH), så tror jeg ikke at jeg har så god tid med egne egg. Lommeboken tåler heller ikke alt for mange forsøk til. Jeg vil bar IKKE gi meg hvis dette forsøket ikke går bra. Men, er ikke der helt nå, er fortsatt positivt nå, og ruger i vei. (som forsvarsmekanisme trenger jeg en plan B, og muligheter)
jenda Skrevet 22. juni 2011 #16 Skrevet 22. juni 2011 Hvor mye koster det med vanlig ivf og med ed på klinikkene i Tsjekkia? Driver og tenker på en plan B, jeg også.
jenda Skrevet 22. juni 2011 #17 Skrevet 22. juni 2011 SKulle kanskje heller spurt inne på donordebatten, kom jeg på.
lykkeligalene Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2011 Det var trist Måne66! Du har en lang ferd bak deg etterhvert. Jeg kjenner meg igjen i tankene dine. Dersom jeg ikje hadde lykkes denne gangen, ville jeg vurdert ED. Det er ikke til å komme bort fra at vi må tenke økonomi og våre muligheter til å lykkes. Lykke til videre - håper du lykkes m søskenforsøket! LA
lykkeligalene Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 22. juni 2011 Det var trist Måne66! Du har en lang ferd bak deg etterhvert. Jeg kjenner meg igjen i tankene dine. Dersom jeg ikke hadde lykkes denne gangen, ville jeg vurdert ED. Det er ikke til å komme bort fra at vi må tenke økonomi og våre muligheter til å lykkes. Lykke til videre - håper du lykkes m søskenforsøket! LA
Håpefull38 Skrevet 22. juni 2011 #20 Skrevet 22. juni 2011 Huff så trist. Måne66! Ja, jeg har tenkt i samme baner som deg. Men gynekologen min mener jeg ikke er der enda siden jeg har så fin FSH(8). Jeg har ett forsøk i siste 3- pk jeg kjøpte(6. forsøk) og ett egg på frys. Hvis jeg ikke lykkes på dette skal jeg høre hva Svend sier, om jeg skal gå for en 3-pk til og så evt ED hvis ikke dette heller lykkes, eller rett på ED. Satser på å lykkes på 6. forsøk, men i dette lange gamet er vi blitt veldig gode til å tenke ut reserveplaner. Men så er det jo de penga da.... Vil gjerne høre hva du finner ut om Tsjekkia!
MissTaurus Skrevet 22. juni 2011 #21 Skrevet 22. juni 2011 Måne66, så kjipt at det ikke gikk for deg denne gangen heller. Håper at du lykkes med eggene du har på frys! Jeg vil prøve iallefall en gang til. Skal prøve et annet opplegg enn tidligere. Venter på info fra Svend. Har ikke vurdert ED ennå, men det kan bli et alternativ etter hvert. Du får holde oss orientert.
Isola71 Skrevet 23. juni 2011 #22 Skrevet 23. juni 2011 Da blir det langhelg i Køben på meg. UL i går viste 8 follikler over 20mm, så da er det bare å krysse fingre for at de inneholder (gode) egg alle sammen. Uttak i morgen.
Måne66 *gravid* Skrevet 23. juni 2011 #23 Skrevet 23. juni 2011 Takk for omtanke folkens, det setter jeg pris på. Da jeg startet dette babyprosjektet husker jeg at jeg leste om flere her som hadde prøvd nærmere 10 ganger og jeg husker jeg tenkte at "de må jo være gale som holder på så lenge". Nå har jeg 7 forsøk bak meg og verden ser litt annerledes ut :-) Det mest frustrerende er at jeg har eggproduksjon som en 22-åring og embryoene er av omtrent beste kvalitet. Men likevel skjer det ikke noe. Og så er jo den tøffe sannhet at om jeg skulle lykkes i å få en positiv test er abortrisikoen stor i min aldergruppe. Det samme er sjansen for kromosomfeil. Så det er mye som skal klaffe før jeg får utvidet min lille familie. De klinikkene jeg har litt kontakt med i Tsjekkia er CRM i Zlin og Unica i Brno, begge er lette å google. Førstnevnte har andy69 brukt med hell og den brukes også en del av amerikanere og sistnevnte har CFC anbefalt. Prisen for IVF er 1700 Euro og for ED 4500 Euro. Siden selve disse kostnadene bare er en del av prisen har jeg regnet på totalprisen (inkl medisiner og reise/opphold) og da kommer et IVF-forsøk på ca 30 000 kr (for et fullprisforsøk på CFC ligger jeg på ca 39 000 kr) og ED-forsøk på 44 000 kr. Mange nordmenn bruker AVA Peter (St. Petersburg) og der kommer ED på 57 000. I Spania er prisen kanskje rundt 80 000. Det er en liten hake ved Tsjekkia og det er at de ikke behandler single. Derfor må single finne en mann som kan signere et papir som må bevitnes av noen sånn at det liksom ser ut som man har en partner. Det stilles ingen krav til denne herren og så vidt jeg har forstått har single faktisk også kommet unna med å dikte opp en mann og stemple papiret med et stempel på jobben. Klinikkene er veldig avslappet til dette, de gjør det bare fordi det er slik loven er. Suksessratene til de ulike klinikkene i Europa er litt vanskelig å sammenligne for noen oppgir f.eks. 70 % og sier ikke at de da bare har regnet med de tilfellene der de har lagt opp 2 eller 3 embryoer, før jeg spør. Mens andre oppgir 50 % og har inkludert alle tilfeller. Men i det store og hele tror jeg suksessratene er relativt like hos de seriøse klinikkene. Det jeg liker med disse to Tsjekkiske klinikkene er at donorene i hovedsak er universitetsstudenter. Og siden jeg selv har en lang universitetsutdannelse så tenker jeg at det er fint om donor har noen egenskaper og interesser som likner litt mine. Vel, dette ble langt og jeg har som sagt ikke bestemt meg for hva jeg gjør enda. Først blir det fryseforsøk. Som jeg har null tro på egentlig. Lykke til med rugingen, Klar39, håper inderlig det klaffer denne gangen. Må ha en forsvarsmekanisme for å orke å holde på med dette. Og lykke til i København, Isola71!
Gjest Pippi9 Skrevet 23. juni 2011 #24 Skrevet 23. juni 2011 Kjedelig å høre at det ikke gikk veien Måne66 :-( Statistisk sett så vil vel en av de to eksimoene dine overleve opptiningen, så får vi håpe det er en skikkelig fighter! Har så og si konkludert med at dette blir siste forsøk for min del nå i juli - synes den psykiske belastningen er stor. Har hatt livet på vent i to år nå - det tærer på kreftene. Har ikke tatt stilling til ev. ED, men interessert å høre andres erfaringer. Lykke til i helga Isola71 - det høres veldig lovende ut :-)
Måne66 *gravid* Skrevet 23. juni 2011 #25 Skrevet 23. juni 2011 Stor forståelse for at du er sliten i hodet og sjelen etter alle forsøkene. For min del går det nogenlunde greit. Og jeg tror kanskje det skyldes at jeg allerede har et fantastisk barn. Inbiller meg at det er litt lettere å akseptere at det kanskje bare blir ett barn i huset enn ingen. Får håpe du lykkes i juli, det hadde du fortjent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå