Gå til innhold

Kan selvbruningsprodukter ødelegge hudens naturlige pigmenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det kan den ikke, med mindre du bruker en ikke-godkjent krem produsert i Kina ;)

Selvbruningskremer virker ikke på pigmentene i huden din. Du føler deg sannsynligvis blekere fordi du er vant til å være brun...

nei det påvirker ikke hudens pigment, det er reaksjon i det øvre hudlag som ikke har noe som helst med hudens pigmentceller å gjøre. Det aktive stoffet i selvbrunere som heter dihydroxyacetone regaerer med døde hudceller og gir en brun farge.

Hilsen hudpleier :)

De selvbruningskremene, sprayene osv man får kjøpt her inneholder vel kun naturlig fargestoff, en slags sukkerkulør mener jeg det skal være eller noe lignende. Farger utelukkende selve huden og har ingenting med pigmentene å gjøre.

Men selvsagt så virker man ikke like brun når man venner seg til selvbruning, i tillegg så ser ikke selvbruning naturlig ut så den naturlige brunfargen blir for mange virkende kansje litt blassere siden de er vant til å være brunoransje. Jeg foretrekker helt klart den naturlige fargen, og ikke for mye av den heller, vil helst unngå å bli seende ut som ei utslitt lærveske i trynet når jeg er 50år.

Nei!

Jeg bruker Karora sine produkter og de er økologisk og naturlige og man blir naturlig brun med den og den lukter ikke selvbruning ! Heller selvbruning enn soling sier jeg bare! Pigmenter og rynker er ikke fint..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...