Gå til innhold

Hva skal jeg skrive på "Forventet inntekt i år"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp meg!

Skal søke lån. Jeg har full OS, full kontantstøtte, utvidet barnetrygd, bostøtte, barnebidrag og stipend. Hva av dette regnes som inntekt? Og hva skal føres opp når det står "brutto årsinntekt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir det kr 0,- i forventet inntekt. Ingenting av det du lister opp regnes som varig inntekt, og vil derfor falle gjennom på en lånesøknad. Din eneste mulighet vil være å snakke med noen du kjenner i banken, som kaaaanskje kan trikse slik at du kan få et mindre forbrukslån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sier du altså at veeeldig få alenemødre/fedre får lån hvis de mottar OS? Det stemmer hvertfall ikke..

 

Noen andre som har søkt om lån som alenemor, uten arbeid, og fått det?

Hvordan skal jeg gå frem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Jeg har også cirka 22-23 000 i mnd, men saksbehandleren mente at kun OS'en var inntekt, som er på 12-13 000...

 

Jeg søkte om lån for noen mnd siden, og jeg fikk ikke lånet pga jeg manglet kausjonist. Og det var den eneste grunnen. Hun lovet meg til og med at lånet ble innvilget så lenge jeg hadde en kausjonist. Jeg fortalte henne alt om min økonomiske situasjon, at jeg er alenemor med penger fra NAV, og at jeg har en betalingsanmerkning.

 

Jeg sa at den betalingsanmerkningen var en av grunnene til at jeg søkte lånet; for å få det betalt ut og ut av verden, samt også ta førerkort.

 

Noen mnd senere så fikk jeg endelig noen til å stå kausjonist, og jeg søkte i godt håp på nytt. Jeg fikk blankt avslag! Det ble begrunnet med min økonomiske situasjon og den ene betalingsanmerkningen...

 

Jeg ble SÅ forbanna! Her har de lovet meg at lånet kunne jeg godt få, så lenge jeg hadde en kausjonist.

Hadde jeg visst dette for noen mnd siden, så hadde jeg jo tvert byttet bank og bygd meg opp et kundeforhold et annet sted med mulighet for et nødvendig lån!

 

Jeg skrev en mail til banksjefen og spurte om ikke han kunne revurdere min søknad, og jeg forklarte situasjonen og hva jeg hadde blitt fortalt tidligere. Har enda ikke fått svar, og venter i spenning...

 

 

Gode råd (eller hva jeg nå skal kalle det)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...