Lillemy36 Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Våkna i natt av magevondt/løs mage (sorry detaljene), og måtte opp på do... Etter jeg la meg igjen kom det jeg vil kalle rier i en time med jevne korte intervaller, max 5 min mellom hver. Jeg har kun født på vanlig vis 1 gang før og det er 15 år siden så naturlig nok er masse gått i glemmeboken. Sv.skap to hadde jeg keisersnitt og det skal jeg ha denne gangen og, så er jo litt redd for at ting starter opp av seg selv her hjemme for tidlig. Har 29 dager igjen til keisersnitt og ca 36 dager til termin. Har dette sv.skapet hatt veldig lav mage hele tiden og ett stort press nedover. De forrige lå magen høyt under ribbena. Under denne timen i natt var lillegutt også noe aktiv helt neders i magen. Kjentes ut som om han drev å ordna seg vei ut på egen hånd... Mange snakker om nedpress... Jeg kjenner det er ett viss press nedover i og med at magen er lav, men er det det som er nedpress eller er nedpress en slik følelse av veer/rier? Er jo noe grønn på området kjenner jeg:-)
baby ønskes Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 Jeg ble satt i gang da jeg skulle ha jenta mi august 2009, og da fikk jeg masse av masrier. De kom uten få pauser i mellom og kjentes som vanlige rier.Husker jeg ble så skuffa når disse riene ikke førte til noe åpning selv om det var vondt:) Jeg har termin nå på søndag og har hatt veldig mye nedpress, men det kjennes helt anderledes ut enn masrier. Lykke til!!!
Lillemy36 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2011 Heisann og takk for svar, da kan det jo høres ut som om det var det , det var i natt... Jeg ringte jordmora mi i dag, og ho sa ikke noe spesiellt annet at hvis det startet opp på nytt og det vedvarte lengre så måtte jeg ta kontakt igjen.... det er vel modningen som er begynt...?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hadde det med nummer to. Det kjentes som rier da det begynte og kom mer eller mindre regelmessig, men ikke så hyppig. De økte ikke på utover dagen, men dabbet av. Hadde det sånn av og på i ti dager (stønn) før det begynte på ordentlig. Da kjente i hvert fall jeg forskjell, det gjorde mye vondere og tok seg fort opp i intensitet og hyppighet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå