Gå til innhold

Jeg ønsker meg ikke flere barn, men samboer vil..

Anbefalte innlegg

Vi har en nydelig datter sammen, som fyller 10 år dette året, for tre år siden begynte vi å prøve på å få nummer 2, men etter tre spontanaborter, utredning hos gynekolog som viser at jeg har pcos, og dermed må begynne på medisiner for å få eggløsning, har jeg begynt å tenke at vi har det jo så flott sånn som vi har det, og det kjennes så slitsomt å skulle begynne med et bleiebarn, og hele sikuset med barnehage, barnevakt osv osv..

Jeg har innsett nå at jeg rett og slett ikke har lyst på flere barn, har aldri egentlig hatt den store lysten på barn, men glad for vi har datteren vår selvfølgelig! Men så er det samboeren min da, som ønsker seg en eller to til, for "det er jo så koselig med barn".. Jeg ønsker egentlig ikke å nekte ham flere barn, men hva gjør jeg når jeg ikke ønsker flere? Må jeg la ham gå, sånn at han kan finne seg en yngre kvinne som ønsker seg barn, eller bør han godta at jeg ikke vil ha flere?..

Noen som vil dele noen tanker om dette med meg?

Fortsetter under...

Vanskelig, vanskelig... Jeg var litt i din situasjon, bortsett fra problemene med å bli gravid. Jeg gikk med på å få flere barn, og jeg fikk verdens skjønneste sønn. Likevel synes jeg det har kostet MEG masse som jeg egentlig ikke ville betale. Kroppen taklet det dårlig, karrieren gikk rett vest og forholdet har fått en gedigen knekk. Det er jo unektelig mor som bærer hovedtyngden av arbeidet med barn i starten, så du bør være motivert selv. Hvis ting går litt skeis- det vet man jo aldri- må du være i stand til å stå for det valget du tross alt tok selv. Det har ikke jeg gjort med særlig verdighet, dessverre. Jeg føler meg rett og slett litt lurt. Mannen min sa at dette skulle vi gjøre sammen og alt skulle bli så bra osv, men det er jeg som står alene med veldig mye. Vet ikke om jeg hadde gjort det igjen. Iallefall kan det ikke være noe du gjør for ham, det er ikke lurt å legge opp situasjonen slik jeg gjorde.

Dere må iallefall prate om det, hvor høyt er hans ønske om barn og hvor lite er ditt?

Håper dere finner utav det på best mulig måte.

Jeg vet jo at mye kommer til å falle på meg, da samboeren min jobber lang borte annenhver måned, og alt ansvaret med hus, hjem og familie blir da mitt, så dette er nok en stor del av grunnen til at jeg ikke ønsker flere barn..

Vi har snakket en del om dette, og jeg har sagt at jeg er i tvil, men han mener det er noe som vil gå over når jeg blir gravid, og at jeg bare er skuffet og redd for at det skal ende i nok en SA..

Takk for at du delte din erfaring med meg! :)

Klem fra HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...