Gå til innhold

3 uker igjen, og der gikk den berömte slimproppen! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yey! :)

Var på UL i går og nevnte for legen at jeg trodde biter av den hadde gått i går og i forrigårs. Han sa at det kunne ta alt fra 2 dager til 2 uker.

Men samme det, er jo godt å se at noe skjer! :)

Jepp, så nå har jeg sett den!

Sist så jeg ingenting til noe sånt, men da födte jeg litt tidlig og, så jeg så ikke etter. Og den kan jo godt misses om man ikke ser etter den og den kommer litt og litt. Så spennende å få lov til å gå og kjenne etter og vente denne gangen. Sist kom alt på meg, som julekvelden på kjärringa...

Var nesten så jeg trodde noe var på gang i går, med mye og til dels regelmessige sammentrekninger og litt vondt nederst i rygg og mage.

Men kjenner ingenting i dag. Så nå er det bare å vente som gjelder!

Hvilke erfaringer har dere andre med slimproppen?

Hvor lang tid tok det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj,spennende!! Jeg venter min nr 3 og har aldri sett slimproppen...

Men det kan jo ikke være lenge igjen til deg nå :D Lykke til når den tid kommer!!

Skrevet

Det var ingen tvil da slimproppen gikk med førstemann i løpet av et par dager 1 uke før termin, dessverre tok det hele 3 uker til før poden ble født, så det ble lang ventetid gitt..

Skrevet

Min gikk for 3 uker siden... To dager til termin nå og fortsatt ingen fødsel. Men enig med HI, det har vært fint å ha trua og ha noe konkret å forholde seg til selv om ventingen ble lengre enn håpet ;)

Skrevet

Har hatt to fødsler. Begge gangene har slimproppen gått 1-2 dager før fødsel har startet.

Nå har jeg seks uker igjen og kjenner ganske sterke menssmerter og sammentrekninger... veldig spent på når og hvordan ting skal skje denne gangen.

Skrevet

For meg gikk slimproppen 17 dager før termin, og riene startet 6 dager etter. Etter 40 timer med rier ble jenta mi født 9 dager før ul-termin (på mens-termin). Lykke til :)

Skrevet

Forskjellige erfaringer her ja.

3 uker kan bli lenge å vente, det er sant.

Men er uansett spennende å ha fått et tegn, og så er det jo ikke annet å gjöre enn å gå rundt og vente. Og evt pröve et par "knep" for å få fart på sakene om det dröyer...hehe ;)

Kommer nok bli kraftig lei om jeg må gå rundt og vente lenge, men er som sagt spennende å få kjenne etter tegn og vente denne gangen.

Men ellers er det å väre höygravid fryktelig oppskrytt! Eller er det så mange som skryter av denne tiden egentlig...?

Skrevet

jeg er i uke 38 og min gikk litt og litt i går og i forigårs. Har hatt økt med sammentrekninger siden den gikk. I dag hadde jeg noen tak som var så kraftige at jeg trodde fødselen var i gang,men det stoppet pluttselig opp etter ca 30 min. Ligger på sofaen å venter spent på om det blir noe mer fart på sakene. Sist fikk jeg ikke med meg slimproppen,men det startet med rier som tok seg opp utover dagen veldig lik di takene i sta. Redd for å håpe for som sagt kan det fortsatt la seg vente på i 3 uker.

Krysser fingrene for oss alle....godt å se at noe skjer i hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...