indigo25 Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 1. Sover deres 7 mnd +- på eget rom? Sover da hele natten uavbrutt? Min lille gutt sover fremdeles inne på rommet vårt og våkner for pupp i 23-00 tiden, deretter går det slag i slag med oppvåkninger hver 2 time..begynner å bli litt lei, så vurderer å prøve eget rom.. 2. Hvilken grøt/mat liker deres? Her er det grøt,grøt og atter grøt som er favoritten. 3. Sitter deres selv- evt kommer seg opp i reisende stilling selv? Hvor lenge kan de sitte i høystol? En ny tid er kommet, nysgjerrighetens tid. sitter ikke rolig på fanget lenger, strekker seg etter alt mulig. En morsom tid og snart blir det vel travelt når han begynner å utforske rommet:)
enits40 Skrevet 15. juni 2011 #2 Skrevet 15. juni 2011 1. Min er 7 måneder og sover sammen med meg fortsatt. Jeg liker å ha oversikt, og dessuten er det mest praktisk for oss sånn. Men... det skal sies at jeg har samme problem som deg; baby sover aldri mer enn 3 timer i strekk. Vi planlegger stadig å puppeavvenne han om natta, men når det kommer til stykket utsetter vi det litt til. Ikke minst er pappaen lite entusiastisk og klar for å skyve på det! Men savner skikkelig å sove i litt lengre strekk, og det må jo gjøres før jeg begynner på jobb om litt over 1 måned (hjelp, som jeg gruer meg!!). 2. Min spiser fortsatt bare grøt og frukt i tillegg til mm. Har prøvd mange forskjellige middagsretter, men han liker ingenting. Grøt med grønnsaker kan jeg få i ham noen ts av, men ellers går det i småfolks grøt for 6 måneder eller Nestles havregrøt. Vann til hvert måltid, men drikker fint lite av det. 3. Min sitter selv nå (kommer seg opp selv, altså), og vi bruker høystolen når han spiser. Her er det også heftig utforskning på gang! Krabbekoden er løst og alle "ulovlige ting" som playstation til storebror etc. er superspennende, mye bedre enn egne leker! Puh... Og verre skal det bli når de begynner å gå! :-)
kinaputten Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 min er 7 1/2 mnd og satte seg selv opp for første gang for 2 uker siden. Krabbekoden ble knekt noen dager før det og nå er han i full gang med å reise seg opp overalt, hjelpes, pluss at han kryper inn i bordbein etc og skaller det lille vakre hodet sitt Han har to høystoler, den ene bruker vi ute og i stua, den andre er en tripp trapp som står på kjøkkenet. Han liker best den billige fra Ikea som har et sånt lite brett forran seg. Der sitter han og leker med lekene sine eller ser litt på drømmehagen (fy fy) Han har sovet på eget rom fra litt før han ble 6 mnd, hjalp ikke noe på søvnen og han kommer inn hver natt til mamma sin for pupp og kos. Han liker best nestle sine natta grøt som vi får fra norge, men nå er lageret tomt og han har fått grøt fra danmark, ikke helt fornøyd med den, men den glir nå ned på et vis. Elsker kylling bakt i tomat med hvitløk, det er mye bedre enn grøt! oppskrift ligger her http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/06/kylling-bakt-i-tomatsaus-med-krydder.html Ellers går det mye i diverse frukt i nett og pureer og han gnager på harde skorper/fingerkjeks med banansmak som jeg baker selv, geniale for kløende gommer og de får ikke biter løs fra dem.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 mini er 7 mnd +, og sover på eget rom, har gjort det siden rundt 2-3 mnd sover nå hele natten, avogtil våkner å vil ha smokken.. spiser:grøt, fruktmos, frukt(banan,eple,pære,o.l) lite middag, skive, osv. og vann og mme.. kan åle å rulle å kommer seg frem, elsker ledinger å stikkkontaktene.. veldig irriterende hehe, har sotte seg opp, men bare litt, så er ikke helt der ennå, krapper ikke,men kommer seg frem likevel
indigo25 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2011 takk for svar:) Skal prøve oppskriftene dine, costamummy:) Vi har en morsom tid foran oss. Er litt misunnelig på de som har babyer som sover hele natten, men det går seg vel til. Gjør det ikke? Har ingen andre barn, men det er vel ikke så uvanlig at de fremdeles våkner om natten nårde er 7 mnd? Han har nettopp fått sin første tann, så det kan jo hende det er litt smertefullt for han også. Gleder meg til han begynner å krabbe:)
lillespire08+10 Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 1. Snuppa sover hele natta uavbrutt på eget rom. Ligget på eget rom siden 5 mnd, sovet hele natta uten mat siden 6 mnd. Overbevist om at søvnen blir bedre når hun ligger på eget rom. Og ofte våkner de for pupp pga vane, det vi gjorde var å gi smokk når hun våknet, også sov hun videre. Tror også hun sover bedre, nå som hun får mer mat på dagen, og sover mindre på dag (2 dupper a 1 time). Det var helt likt med storebror også. 2. Elsker mat, alt glir ned! 4 måltider fast føde, og pupp 3 ganger. 3. Kommer ikke oppi sittende stilling selv. Men sitter litt når jeg setter henne opp. Sitter i barnestol under måltider, ellers sitter hun fortsatt i vippestolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå