Glow2011 Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg har testet positivt etter fryseforsøk. Jeg tar klexane sprøyter denne gangen, siden jeg har abortert 3 ganger tidligere (2 ganger uke5\6 og 1 uke 9). Hausken sier jeg skal ta Klexane til uke 7, men må si jeg ikke er helt komfortabel med det. Jeg skulle egentlig til videre utredning for evt feil med blodet eller i livmoren, men pga ferie blir ikke det før til høsten. Vi valgte derfor å gå for et fryseforsøk i mellomtiden, som foreløpig er positivt. Har en skikkelig dårlig dag i dag, der jeg helt har mistet troen på at dette kommer til å gå (ikke noe spesielt som gjør det, sikkert bare en naturlig reaksjon, som nok går over). Men det er i slike stunder jeg blir redd for å slutte med klexane for tidlig...Normalt stoler jeg på legene\sykepleierne, men så er det denne redselen for å miste igjen... Dere som har erfaring med klexane og som endte med et vellykket svangerskap, hvor lenge tok dere medisinen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosejent1 Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Stakkar deg Glow! Skjønner så godt hvordan du har det. Jeg hadde en veldig dårlig dag i går. Når det gjelder klexane har jeg både fått et barn da jeg gikk på dem og mistet da jeg gikk på dem, så jeg har desverre ingen råd. Vet jo at mange går på disse hele svangerskapet, så det er absolutt ikke farlig å ta dem lenger. Litt rart at du skal stoppe i uke 7 når det er mistanke om dårlig blodgjennomstrøming til livmoren synes nå jeg. Jeg ville ihvertfall ha tatt dem til jeg hadde vært på uke 7 kontrollen og eventuelt sett hjerteaktivitet. Har du nok sprøyter til det? Og så kan du spørre gynokologen din om h*n synes? Masse lykke til Glow! Krysser fingrene for at vi følger hverandre helt til februar:-) jeg har fått time til UL 29. juni og teller ned timer og dager til da. Dette kommer til å bli to laaange uker. Stor trøsteklem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/#findComment-143323935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glow2011 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni 2011 Tusen takk for svar. Venter på ny resept fra Hausken, så håper de gir meg ihvertfall 20 stk til. Da har jeg til uke 9. Skal ikke på kontroll før 07.07 (slutten av uke 8), siden jeg drar til Tyrkia om en uke. Så planen er å ihvertfall fortsette frem til det. Kan jo høre igjen med Hausken, men liker ikke å mase når jeg allerede har fått et svar. Men har på følelsen av at det er standard svaret og ikke tilpasset at jeg har mistet 3 ganger. Håper jeg finner optimismen igjen, for det er tungt å gå slik som i dag. Har nesten ikke symptomer annet enn litt stikkinger i livmoren innimellom. Har vondt i puppene av og til og litt trøttere. Men ellers i super form. Ikke det at jeg har lyst å ligge å spy hele dagen, men de andre gangene har jeg vært kvalm og fått metal smak i munne (uten at det har vært positivt). Så prøver jo å tenke at hva jeg føler ikke trenger å bety noe som helst :-) Håper også at vi begge lykkes denne gangen og kommer oss trygt over til 2. tri, tør nesten ikke tenke tanken enda :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/#findComment-143324220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 15. juni 2011 #4 Del Skrevet 15. juni 2011 Kjære Glow Denne gangen må det gå deres vei. Krysser alt jeg har og tenker på deg. Skjønner godt du blir mister litt piffen og blir usikker og redd når du ikke har fått klar beskjed om hvor lenge du kan bruke dette. Har dessverre ikke fullført noen svangerskap, ennå, men har vært til utredning for habituell abort på Rikshospitalet. Har fått beskjed om å bruke Fragmin, dosering 0,2 ml=5000 IE/KY (blodfortynnende, samme medisintype) minimum til uke 12 ved evt. ny graviditet. Ps. har resept liggende og kan hente ut medisiner ved behov.... Klem og lykkeønskninger fremover Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/#findComment-143326530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glow2011 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 16. juni 2011 Tusen tusen takk for svar. Fikk ny resept fra Hausken i går og da har jeg til og med uke 9. Skal høre med gynekologen min på Volvat når jeg skal der i slutten av uke 8. Kan vel ikke skade om jeg tar klexane frem til det, vil jeg tro. Det er jo ikke sikkert det har noe innvirkning, men vi som har jobbet så hardt for dette, vil jo ikke ta noen sjangser. Håper inderlig at du lykkes på neste forsøk og får bruk for de reseptene dine. Det føles jo ekstra tungt å både slite med å bli gravid, og når man først blir det, så mister man gang på gang. Ikke rart vi får håpløshetsfølelsen innimellom da. I dag er optimismen min tilbake, vi blir jo god til å pushe oss videre i dette gamet og flytte fokus. Klemmer og masse lykke til!!! :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/#findComment-143326787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariCeline31 Skrevet 22. juni 2011 #6 Del Skrevet 22. juni 2011 Hører også til hos Hausken:-) Jeg har fått påvist APC-resistens etter mange aborter. Sist jeg var gravid og det endte bra, brukte jeg Klexane frem til uke 10. Sluttet da pga blødninger. Denne gangen går jeg på Klexane og Albyl-e. Ser for meg at jeg tar begge deler til ca uke 10-12, hvis jeg er så heldig å komme sålangt... Har mistet 5 ganger i uke 8-11, så har ikke akkurat statistikken på min side. Men så har vi jo to flotte barn også da:-) Jeg bruker 40mg sprøyter, du da? Lykke til!!! Håper vi lykkes alle:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323615-trenger-r%C3%A5d-om-klexane/#findComment-143347741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå