Gå til innhold

Snart 6 mnd, dypvogna straks for liten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at dypvogna blir for kort så fort? Mini pleier å sove alle daglurene sine i vogna. Så det er litt dumt. Sliter veldig med å få han til å sove i senga på dagtid. Han trenger alltid litt gynging før han sovner og det er jo vanskelig i sprinkelseng kan du si.

Han er ikke spesielt lang heller, men det er jo en litt liten type vogn da.

Hva gjør man når de begynner i barnehage egentlig? Trodde de sov i vogna ute da også jeg, men de gjør kanskje ikke det?

Jeg har jo sporstdel, men han kan jo ikke sitte ennå, så han skal vel helst ikke ligge der for lenge heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby på 6,5 er strakst for kort for bagen. Vi har allerede skiftet til sportsdel når vi er ute å går. Denne kan legges nesten helt flatt så hun ligger jo mesteparten av tiden. Når bagen blir for liten så tenker jeg hun får sove i sportsvogna i stua på dagtid. Skulle gjerne ha sett at bagen holdt litt til, men kjøper ikke ny og større bag bare for at hun skal sove i den.

Min bag er 75 cm tror jeg, og babyen min er snart 70 cm.

Skrevet

Jeg skifta til sportsdel når mini var 4,5mnd tror jeg..da var han litt stor for vognbagen.. ryggen kan jo legges helt ned, så ingen problem med det... :)

i barnehagen sover alle i vogn med sportsdel... (jobber i bhg selv)

Så det går nok bra skal du se!=)

Skrevet

Sniker meg inn fra Småtroll 1-2 år. Om baggen blir for liten, så bare bytt til sportsvogn. Jeg har 3 barn, og har byttet til sportsvogndel når de var 5-6 mnd på alle 3, og alle har sovet formiddagslurerne sine ute, også i barnehagen. De aller fleste sportsvogndeler kan jo legges helt ned i ryggen, så det er ikke noe problem;)

Skrevet

mange av de "nye" vognene er jo små, så da må ma over på sportsdelen kjappere. Nå skal det sies at på sommerstid så gjør det jo ikke noe om de må krølle beina litt, de har jo krøllet seg godt sammen når de lå i magen uten å ta skade av det. Tvert i mot, så er det kanskje litt godt for dem? Vinterstid er det ikke noe kjekt med for liten bag, luft skaper varme, og ligger man trangt så blir det kaldt oppi der. De fleste sportsdeler kan legges helt flatt, og strengt tatt med tanke på sitte/ligge debatten kan jo nyfødte ligge i sportsdelen, men den er jo ikke så lun å god for dem. Om det er en liten knekk i sportdelen din så gjør jo ikke det noe, at de ligger litt sånn i oppoverbakke. Det er når vekten kommer på rompa og de må jobbe for å stabilisere seg at det ikke er heldig. ved 6 mnd alder hadde ikke jeg hatt problemer med å bruke en sportsogn som den lille lå litt i "oppoverbakke" i.

Barn kan trygt sove i sportsvogn ute, på lik linje som i en dyp vogn. Men, de bør festes med selene oppi, slik at de ikke kan klare å krype utav på egenhånd!:) Dette må du iallefall ha i barnehagen, der er de gaske nøye på det med seler i vognene. Alle barn i bhg sover i sportsvogn delen, hele året ute, uten om ved ekstrem kulde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...