høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 Et dilemma her nå, og trenger noen tanker rundt hvilke valg jeg burde ta her. Min samboer og jeg har ei datter på 7 mnd. Jeg går deltid på skole, og har gjort det hele tiden, pappaen har vært hjemme med henne de dagene jeg har vært på skolen. Før vi fikk henne jobbet jeg ved siden av skolen, men har nå permisjon. Fra august må hun være i barnehage de dagene jeg er på skolen, siden pappaen ikke har mulighet til å være mer hjemme. Vi har fått 100 % plass i barnehage fra 1. august. Jeg skulle da egentlig være hjemme med henne de dagene jeg ikke har undervisning. Men nå har jeg fått tilbud om en jobb (egentlig fra 1. august, men kan strekke det til 1. september). I denne 50% stillingen får jeg mulighet til å jobbe som det jeg snart er ferdig utdannet som, og det hadde vært utrolig lærerikt - og jeg har veldig lyst på denne jobben.. Men føler at om jeg velger jobben, så velger jeg bort datteren min. Hun får da kun en fridag annenhver uke, i stedet for tre fridager i uka.. Synes jo egentlig hun er litt liten for så mye barnehage, men pappaen har mulighet til å gi henne korte dager og fri innimellom da... Noen synspunkter? På forhånd takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323469-begynne-%C3%A5-jobbe-eller-fortsette-permisjonen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sprelle Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Generelt sett synes jeg barn bør være hjemme med en forelder så lenge som mulig. Jeg skjønner dilemmaet ditt, for det er ikke så lett å komme inn på arbeidsmarkedet. Jeg hadde ihvertfall strukket det til å begynne 1. sept så barnehagetilvenningen skjer så langsomt som mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323469-begynne-%C3%A5-jobbe-eller-fortsette-permisjonen/#findComment-143323584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 15. juni 2011 #3 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg syns dette kommer litt an på flere ting: 1. Hvor vanskelig er det for deg å få jobb når du er ferdig utdannet? Hvis du for eksempel utdanner deg til sykepleier og det flommer over av ledige stillinger i kommunen din, så vil du jo uten problemer få deg jobb når du er ferdig. Hvis denne arbeidserfaringen er gull verdt for å få seg jobb senere, så taler det jo for å ta den. 2. Trenger dere pengene for å få økonomien til å gå rundt, eller er det bare et pluss? 3. Hva slags type er datteren din? Er hun en følsom og forsiktig typ eller uredd og sosial. Noen starter tidlig i barnehagen og det går som en lek. Mens andre har mer problemer. Tror dette avhenger en del av hva slags personlighet disse små har. Når det er sagt så skal hun jo uansett begynne i barnehagen i høst. Og å bare gå to dager i barnehagen kan bli veldig lite for mange. Hver uke blir liksom en ny tilvenning og mange av de små som har deltidsplasser bruker lang tid på å bli komfortabel. Følg magefølelsen din. Hva har du mest lyst til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323469-begynne-%C3%A5-jobbe-eller-fortsette-permisjonen/#findComment-143323733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå