Gå til innhold

må hans barn være med HVERT år på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har 3 barn fra før, vi har 1 sammen. Jeg sa til han at jeg ville ha ferie alene neste år med han og barnet(altså foreks dra 2 uker til sverige omså), men da sa han at da blir det jo urettferdig for de andre....

det mener jeg ikke er korrekt, de andre barna er med deres mødre(2 mødre her) til syden hvert år og av og til sammen med besteforeldre på hytta...er det da så urettferdig om jeg vil ha et år hvor bare vi 3 drar?

Har reist bort hele familien før og det er alltid krangling og styr hele veien...

Vi skal jo selvfølgelig ha barna i sommerferien de ukene(her har vi mnd'er) vi skal ha dem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at han vil ha med barna sine på ferie!

Ferie er jo en tid hvor man faktisk kan være sammen og bruke tid på barna sine.

Du må huske at for han så er alle hans barn likeverdige.

Skrevet

ja, men vi tilbringer jo 2 mnd i ferien med dem uansett...

Skrevet

Jeg synes det er selvsagt at barna får være med sin far på ferie hvert år. Ville du likt at du ikke fikk ha med deg ditt barn på ferie?

Det handler ikke om antall ferier, det handler om samvær med begge foreldrene. Ungene kan ikke noe for at foreldrene er skilte. De var der først, og du som kom inn i bildet etterpå, får bare innrette deg etter det.

Skrevet

er visst mye man må innrette seg etter. Så hvis vi har fri når det ikke er ferie da er det enda galt å bare dra vi 3?!?

Skrevet

Ja, de er likeverdige. Men man må også huske på at de bor sammen med mor minst halvparten av tiden, og reiser på ferie sammen med henne. Det er ikke urettferdig om disse barna er med annen hvert år. Veldig mange gjør det slik. Bare for at mor og far er skilt betyr det ikke at det er forventet at de skal ha dobbelt opp av alt. Nå er det jo ikke slik at 1 barn alltid blir holdt utenfor, de er faktisk 3 stk. Det har litt å si det også. Far her bør prøve å se helheten av opplevelser hvert barn får. At barna som ikke bor sammen med han fast får dobbelt opp er vanskelig å unngå, men det bør ikke være hovedregelen at de skal det.

Skrevet

det er snakk om penger her også, vi har ikke råd å dra alle 6 til syden foreks. Da blir det jo _urettferdig_ for vårt barn da, om vi bare drar til sverige og slikt for at søsknene MÅ være med.(selv om de allerede har tilbrakt 4 uker i syden allerede..)

jeg har lyst til å gi barnet vårt også slike opplevelser...

Skrevet

Det handler ikke om antall ferier sier en her. Da er de vel ikke så nøye om de er med far på ferie eller ei? Det er fullt mulig å ikke dra noe sted, men alikevel være like mye sammen. Jeg tror faktisk ikke barn er så veldig opphengt i om man reiser bort eller ei. Det viktigste er litt variasjon og det å få være sammen med far.

Skrevet

Det er en selvfølge at alle barna er med på ferie - det dummeste man kan jøre er og forskjellsbehandle barna. Mine har selv blitt utsatt for det du beskriver i stor grad. I dag er de voksne og ser sin far en, eller maks to ganger pr. år på middag etter at de er invitert, de drar rent av høflighetvisitt og kjenner han ikke lenger. De hadde et godt samvær med barnebfa inntill ny kjæreste og nytt barn - det var da de andre ble skviset ut.

Dere kan godt finne på ting uten hans barn, det er ikke noe galt i det - regner da med at han på lik linje kan finne på ting uten deres felles barn og deg, men kun med sine barn fra tidligere???? Det er nok bare sundt - men det må gå begge veier.

Skrevet

Det blir da ikke urettferdig når barna hans er med sine mødre på sydenturer og ferier hvert år. De kan ikke være med på absolutt alt. Skjønner han vil ha med seg alle barna sine og at han er redd for å forskjellsbehandle, men han trenger nok å vite at han gjør virkelig ikke det.

Skrevet

de blir ikke skviset ut her. Alle får likt av absolutt alt og alle har vært med på alt.

Men det er snakk om en gang...er jeg helt på jordet eller?!?Barna bor ikke på samme plass som oss heller, mødrene deres kan jo ikke bestemme om vi skal dra på ferie når de ikke er her.

Skrevet

Ja, gud forby at skilsmissebarn skal få dobbelt opp med ferier eller annet! Tenk for noen heldiggriser, de har jo allerede TO hjem og TO rom!!! Trenger vel ikke dobbelt opp av noe annet da? Bortskjemte ja....fysj!

Skrevet

klart dere kan dra!Skal ikke gå utover deres felles barn at de må være med på alle feriene når de selv drar på ferie og at dere aldri kan ta med barnet deres til syden pga dårlig råd.

Skrevet

vi skulle ha kjærlighetsferie da jeg var gravid, men det ble visst også urettferdig så da ble hele hurven med:S

Skrevet

En ting til, den som blir forskjellsbehandlet er da det felles barnet, for man har da kanskje ikke råd til sydenturer når absolutt alle barna MÅ være med. Da har kanskje det to andre barna vært i syden flere ganger med sine mødre, mens dette felles barnet da aldri vil få den opplevelsen fordi alle må bli med.

Hvorfor ikke dra sammen med moren til bonusbarnet ditt? Kanskje dere ikke fungerer sammen?

Jeg ville gjort det, dratt alle sammen, mannen, barnet, bonusbarnet, moren til bonusbarnet. Hele hurven.

Skrevet

Ingen som sier det. Men man kan ikke regne med å få være med på absolutt alt hva ferier angår.

Skrevet

Nå har jeg ingen erfaring med skillsmisser eller skillsmissebarn. Men de trenger faktisk ikke dobbelt opp av alt? Sier ikke at de er heldiggriser som har to hjem å foholde seg til, men de har faktisk ikke godt av å få dobbelt opp av alt. Et setd bør man sette grensen. Man sparer ikke is til barna som ikke er tilstedet eller gir dem dobbelt opp med godteri på lørdager for å ta igjen det tapte eller?

Skrevet

Jeg er selv skillsmisse barn. Og så klart bør dere kunne dra på en feire, bare dere 3. Jeg ser ikke noe problem med det. Dere er jo sammen med de i 2 mnd uansett. Og de får reist på ferie med mødrene sine.

Reis dere, med god samvittighet :)

Skrevet

For barna er samværet med faren viktig, så han skal ha sine 3 uker med dem uansett. At dere ikke reiser til syden får nå så være, finnes masse andre ting man kan gjøre på ferie i Norge (men det er jo ikke billig heller? Eller har du tenkt å ikke gjøre noenting?) Når mannen din har en uke eller to igjen ferie syns jeg dere kan godt reise bort uten at særkullsbarn er med.

Jeg ville generelt være veldig forsiktig og formidle det til dem at det er ikke mening å forskjellsbehandle.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med mine, dine og våre, men jeg synes ikke alle ungene trenger å være med på alt. Da må dere jo sitte og bare vente de ukene de andre barna er til mor. Men skal jo ha et liv i de ukene man ikke har samvær også.

Jeg synes derimot at alle barna skal få seg en eller annen tur eller opplevelse så lenge noen får det. Men om det er med mor, far eller storfamilien får man se an.

Det skal ikke være lett:) Lykke til!

Skrevet

Regner med han skal tilbringe ferietid med ungene hjemme da?

Ser ikke noe problem med at ungene går glipp av en ferie.

Alle barn med to familier trenger ikke være med på alt til enhver tid!

Skal man spille urettferdigkortet, så er det jammen urettferdig at bonusbarna får reise på ferieturer deres felles ikke kan være med på;)

Barn har ikke vondt av å kjenne på skuffelse en sjelden gang.

Og jeg har ikke bonusbarn, men mitt private barn er ikke med på alt som foregår når han er hos pappan.

Vi kan jo ikke stoppe familielivet her hjemme fordi han bor 50% hos sin far?

Skrevet

Nei, de må ikke være med hvert år.

Reis på ferie dere 3, kos dere å nyt tiden som "litenfamilie" :)

Om far ikke vil gjøre forskjell på barna så reiser du og minsten, kanskje sammen med en annen slektning eller kanskje ei vennine med barn? Hvorfor i all verden skal ferie for deres barn være sverigeturer i ei campingvogn eller hytte, mens de 3 andre får reise land og strand med sine mødre?

Skjønner godt at dere ikke har økonomi til sydentur for 6...

Så pakk bikini og badebukse å reis med mer enn god samvittighet!

Å hvilken tulling lenger opp her er det som mener at det er greit at far drar på ferie med de 3 barna fra tidligere forhold og lar fellesbarnet hjemme?

Er plutselig ikke det barnet som bor sammen med far like mye barnet hans som de 3 som ikke bor sammen med han? Nå snakker vi vel forskjelsbehandling?

Det er jo ett sykt sykt forslag å komme med som kun hører hjemme på lukket avd!

Å jada, de 3 barna som han hadde da du dukket opp var der før deg...

Og så?

Burde du da utslette deg selv, dine ønsker og behov av den grunn?

Nei!!

Han var og klar over at han hadde barn fra før, og var villig til nok en gang å stifte familie. Denne gangen med deg! Han kan da ikke opprikig mene at du da skal ta full høyde for hans barn fra før som også har sine mødre?

Huff... blir bare frustrert jeg av sånt!

Skrevet

Så om du ender opp og få barn med flere så kommer du bare til og ta med barna til den du bor sammen med på tur hvert år, mens de/det andre barna/-et bare blir med annethvert år???

Man må prøve og se det fra den andre personens side..Hadde det blitt slutt mellom meg og min samboer og jeg hadde fått barn med en annen, hadde jeg aldri gått med på og ha med mine nåværende barn på ferie bare annethvert år, og det nye barnet hvert år...

Beklager, men støtter din mann her altså. Det er ikke barna som blit bortskjemt, det er vel heller det faktum at som mor/far så ØNSKER man og dra på ferie med alle sine barn. Samme hvem den andre forelder er..Hans barn er ikke en byrde for HAM, men kanskje for DEG....??? Sett deg i hans situasjon...

Skrevet

Hun har jo allerede sagt barna hans er med dem og da far i 2 mnd i ferien. Hvorfor kan ikke de dra på en ferietur til syden f.eks. når hans barn er på sydenferie med mødrene sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...