Anonym bruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Har det siste året slitt med tørt hår,og nå har jeg røde sår,skorper i hodebunnen..Det klør og når jeg vasker håret svir det--Har brukt Kms Calfornia sine produkter(frisør sjampho)Shampho og balsam i 3 mnd nå. Hjalp vel litt,men har fremdels skorper,og svir osv. Jeg er veldig tørst hele tiden,drikker massa vann,men føler meg trøst rett etter at j har drukket.Kjenner at j er tør i halsen liksom.. Huden min var dehydrert sa hud hud pleieren til meg.Jeg kjøpte serum,og dette hjalp en del på ansiktet,men fremdels tør.Smører meg 2 ganger pr dag..Hadde også utslett i ansikttet,noe dem mente var stress utslett..Lurer på om alt dette henger sammen?? Har gått tom for balsam ,og brukte da en hårkur (kjøpt på apoteket) det sku j ikke ha gjørt,det svidde som bare pokker,og fikk større skorper..Hva er dette egentlig?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323376-sensitiv-hodebunn-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg synes du skal oppsøke fastlegen din og be om å bli henvist til en hudspesialist. I mellomtiden kan du prøve kosttilskudd, gå til din helsekost og snakk med noen som kan (ikke hvilken som helst ekstpeditør, men en som kan sine ting). Jeg vil anbefale deg å øke inntaket av fett, både helt vanlig smør (ekte smør, ikke det der kjemiske margarinsvineriet, det gjør ike noe godt for kroppen din), og olivenolje og rapsolje. Unngå oljer som inneholder mye omega 6, som f.eks. maisolje og solsikkeolje. Unngå også mye karbohydrater. Karbohydrater kan trigge immunforsvaret ditt og gi betennelseslignende reaksjoner både i huden og i kroppen ellers. Fortsett å drikke mye, men få helsa di sjekket for dette høres ikke riktig ut. Kroppen din prøver å fortelle deg noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323376-sensitiv-hodebunn-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143323671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå