tuss2011 Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Hvis noen gidder å ta seg bryet med å forklare meg... Veldig usikker på om jeg skal koste på meg dette eller ikke... Er det feks noen som har prøvd svangerskap/fødsel både uten og med modningsakupunktur...?
Mrs.Bakke Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Hei! Nei jeg syntes ikke det gjorde vondt. Du merker det når de skrur på målene, men det er mest å ligge rolig mens målene virker. Jeg synes det var magisk avslappende, sovnet akutt! Men om det VIRKER, det gjenstår jo å se...
NostraStoria Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Nope - en kjenner et lite stikk med en gang de stikker nåla i huden bare. Men de nålene er ganske små så går ikke så dypt inn. Jeg dropper hele modninsakupunkturen denne gangen siden det hadde null effekt på meg utenom økt aktivitet og kynnere + at det koster en del.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Har bestil time til modningsakupunktur selv til i morgen, er veldig spent på om det har noen effekt. Jeg gikk 14 dager over (bombesikker) termin forrige gang, og håper virkelig litt akupunktur kan få fortgang på sakene. Prøvde akupunktur sist mot svangerskapskvalme i begynnelsen, og syntes ikke det gjorde vondt - var bare ubehagelig når han snurret på nålene. Kjente liksom ilinger fra nålene og ut i kroppen. Hvis det virker er det uansett definitivt verdt det!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 15. juni 2011 #5 Skrevet 15. juni 2011 Vondt og vondt... Nei det gjør ikke VONDT, som en fødsel gjør vondt feks Men noen nåler kan være litt ubehagelige, ja. Jeg lurer litt på om en akkupunktør sa til meg at hvis det gjør vondere andre gangen enn første gangen så betyr det at nålene har mer effekt, men det kan hende jeg husker feil. Noen ganger får man en sånn varmestrålende effekt på en måte. Og husker en gang jeg hadde en mellom tommelen og pekefingeren (vanlig ved modningsaku å bruke det punktet) så var ikke nålen i seg selv vond, men måtte holde hånda heeeelt stille fordi det gjorde vondt å bevege hånda. Jeg gikk altså sist jeg var gravid, siste gang 2 dager før termin. Vannet gikk på termindagen og hun var ute dagen etter Lykke til!
Triduana Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Jeg er pysete når det gjelder nåler og synes det gjør vondt. Sannsynligvis fordi jeg ikke klarer å slappe av. Ikke sånn at jeg gråter, men nok til at jeg ikke akkurat slapper av. Men det tar bare 20 minutter. Klarer å holde ut det. Vet ikke ennå om det virker for modning, men det har hjulpet mye på bekkenet mitt. Dermed er det helt klart verdt det for min del. Litt vondt i 20 minutter for mindre vondt resten av uka! Hvis det i tillegg virker for modning er det jo supert
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 15. juni 2011 #7 Skrevet 15. juni 2011 Hvis du skal gjøre det, ville jeg råde deg til å gå til samme akupunktør hver gang, gå til en som er anbefalt for akkurat modningsakupunktur, og begynn i god tid, fra du er 35 uker på vei. Tror få personer får særlig effekt av en enkelt time rett før fødsel. Jeg har gått til akupunktør mye i dette svangerskapet pga at forrige svangerskap var komplisert. Dette svangerskapet har vært betraktelig lettere - vet jo aldri hundre prosent sikkert hvorfor, men jeg holder en knapp på akupunktur. Nå er jeg i gang med modningsakupunktur - har hatt to timer nå. Og hodet til baby har plutselig festet seg i uke 36. Det gjorde aldri hodet sist svangerskap. Har mye mensmurringer, og litt uvel denne uken. Typiske tegn på modning, kanskje? Kjenner det jo akkurat når nålene blir satt, og når de blir dreid på, men vil ikke kalle det vondt, ikke som vepsestikk, for eksempel. Ikke engang som å sette en sprøyte. Men ut kommer jo babyene til slutt uansett hva man gjør eller ikke gjør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå