Anonym bruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei.. Jeg vet ikke om jeg dere er noe jeg kan skrive til eller ikke, men har skrevet til så mange "hjelpelinjer" uten å ha fått noe særlig hjelp, så nå prøver jeg dere som en slags siste utvei før jeg gir opp.. Jeg er en ung alenemor på 20 år, som sliter når det kommer til mat. Jeg tror innerst inne at jeg har en spiseforstyrrelse, da store deler av dagen min går ut på spising, tenke og planlegge spising, vekt og skam. Jeg skammer meg utrolig mye over selv, herregud, jeg klarer ikke ha ett sunt forhold til mat? Jeg klarer ikke ta vare på meg selv engang, og så setter jeg barn til verden? Ikke misforstå meg, barnet mitt har alt hun trenger, pluss litt til, men det hun mangler, er en mor med selvkontroll. Jeg skal prøve å beskrive nøyaktig hvordan jeg har det, for å få best mulig råd, dersom det er råd å få. Jeg elsker usunn mat og godterier. Ikke snop, men chips og sjokolade. Jeg MÅ ha usunn mat en dag, dersom jeg ikke har min daglige dose av chips, sjokolade, brus og annet dritt, så er ikke dagen vellykket. Da har det vært en grusom dag. Hver eneste søndag har jeg det grusomt, for da er butikkene stengt, og jeg får ikke tak i drittmat. Selv om jeg ikke klarer meg uten dritt, så hater jeg å handle på bensinstasjoner. Når jeg handler på bensinstasjoner, så føler jeg at det jeg får der, er mye mindre enn det jeg får på vanlige matbutikker. Jeg handler drittmat for 150 kr i gjennomsnittet hver eneste dag, og jeg avskyr alt som heter salat, knekkebrød, rett og slett alt som er sunt og bra for kroppen. Alle mine veninner er slanke, pene og har ett sunt forhold til mat, mens jeg er overvektig, og har ett veldig usunt forhold til mat. Jeg ser på de andre veninnene mine med sine barn, og jeg syns synd i mitt eget. De andre barna har gode og sunne mødre, stabil økonomi og en far, mens mitt barn har meg, som er helt grusomt, økonomien går rundt, men mye av mine penger bruker jeg på mat, og jeg er alenemor. Jeg er også singel. Men det som gjør at jeg tviler litt på om jeg har en spiseforstyrrelse, er at i fjor i januar, så bestemte jeg meg for å slanke meg. Jeg var overvektig da også, og begynte på Grete Roede, kjempemotivert til å bli slank og pen. Jeg gikk ned 25 kg på 4 mnd med Grete Roede, og følte meg kanonbra! Jeg holdt meg til Grete Roede i 4 mnd, før sommeren kom og kalde colabokser og drittmat fristet mer og mer. Etter 4 mnd ga jeg opp, og på 2 mnd gikk jeg opp 25 kg igjen.. Og siden har det vært sånn.. Jeg ønsker så utrolig mye å være slank og frisk, jeg hater meg selv sånn som jeg er nå. Ikke misforstå meg, jeg kommer ikke til å gjøre noe dumt, det er bare det at jeg ikke har det bra med meg selv.. Jeg har flere ganger lurt på å gå til legen, men jeg tør ikke. Jeg skammer meg så utrolig mye over meg selv, at jeg vet ikke annet råd enn å spørre dere.. Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323284-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.iks.no/ Hei! Sjekk denne linken. Min venninne skryter av IKS-sommerleirene og den gode tankegangen bak deres opplegg. Du bør snakke med legen din sånn at du kan bli sjukmeldt og følge dette opplegget. Ta grep, gjør et valg. Du trenger ikke være slave av dine følelser og vaner et helt liv! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143323284-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/#findComment-143323335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå