Gå til innhold

Oppdatering fra meg som hadde en veninne som fødte ett barn med problem med hjertet..

Anbefalte innlegg

For dere som ikke vet saken, min besteveninne fødte en helt utrolig nydelig datter på søndag. Mandag ble de sendt til rikshospitalet, det verst tenkelige kunne være hjertefeil, noe det også var.

Jeg fikk i natt vite at hovedpulsåren til barnet er for trang, så det kommer ikke nok blod til resten av kroppen. Det er to hull i hjertekammerene, og ene hjerteklaffen er dårlig. Hun skal opereres i slutten av uken, og nå lurer jeg på om noen av dere har peiling på noe med dette, og kanskje kan fortelle meg om dette er enkelt å behandle, eller om det fort kan oppstå komplikasjoner rundt dette? Jeg er konstant bekymret for denne jenta og moren, og jeg håper at noen kanskje kan fortelle meg at dette er ett "enkelt" inngrep, selv om jeg vet at det da ikke er det..

Barnet har nå fått medisiner som gjør at blodet kommer til resten av kroppen.. Noen med erfaring rundt dette?

Hilsen gudmoren til denne perfekte jenta :)

Fortsetter under...

Snakket med moren før idag, hun sier at barnet har det bra, så det er jo kjempebra! Moren er såklart bekymret, jeg sendte blomster til både barnet og foreldrene idag i håp om at humøret ville bli litt bedre, noe jeg tror det ble.. Hun ringte meg tidligere ikveld, kjente at det var utrolig deilig å snakke med henne på telefon igjen, alt virket så mye mindre skremmende da.. Jeg er ikke en av de som er kristen og bruker å be, men i dette tilfelle har jeg jaggu snakket med høyere makter..

Takk for omtanke!

Jeg vet iallefall at hullene i hjertekammerene ikke trenger å være farlig. Jeg hadde det selv når jeg ble født og det grodde igjen av seg selv. Men utover det har jeg ikke så mye å komme med.

Om legene her i Norge hadde trodd de ikke klarte å fikse feilen, hadde de sendt henne til Tyskland på hjertesykehuset for barn(disse er spesialister som er best i hele verden), så da er det jo tenkelig at legene tror det kommer til å ordne seg ved en operasjon :)

Huff, stakkars liten og stakkars foreldrene og dere andre rundt. Skremmende og fælt når en liten hjerteknuser er syk og må opereres så ung. Jeg kan jo selvsagt ikke uttale meg annet enn på generelt grunnlag her og si at hull i hjertet og trang hovedpulsåre er ikke av de verste typene hjertefeil babyen kunne hatt. Med dagens teknologi og flinke kirurger kommer hun sikkert til å kunne leve et godt liv selvom hun får en tøff start her i verden. Ønsker den lille og familien alt godt!

Tusen takk for støtte og svar, dere! :) Snille dere er, kjenner at jeg ble litt mer rolig nå :)

Når jeg først får så gode råd, er det noen her som vet hva jeg kan gjøre for å muntre opp foreldrene litt? Vet at ord blir veldig fattige i en slik situasjon, og jeg føler meg så utrolig hjelpeløs!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...