Sommerknøtt Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Førstegangsfødende og kort tid igjen... gode tips for hva man pakker med seg?? Og hva pakker man til barnet? Får man bleier osv mens man er på sykehuset, eller hva tar dere med av klær og stellesaker?
MamaLadyBug Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 du kan få min liste;) barselbagen: til mor: 2 behagelige bukser 4topper/ammetopper (1gangs ligger omtrent 4dager på barsel hos oss) 2 hettejakker/cardigan e.l. (ingen gensere, upraktisk mtp all ammingen) 4par sokker 4-5 truser med god elastikk. viktig at de ikke er for store eller for slakke, da holder den ikke på noe. slippers toalettsaker: shampo, balsam, tannbørste, tannkrem, håndkrem, hårbørste, ammeinnlegg, lypsyl, hårstrikk, dusjsåpe, sminke badehåndkle (de største håndklene er av str. stor klut...) tidsfordriv til babyen: babyteppe, hentesett og litt annet eget tøy fødebag/veske: helsekortet!!! kamera+ lader mobil+ lader vannflaske kjeks/sjokolade evnt niste. til far: deo og ren tskjorte. noen mannfolk svetter bra under fødsel;) jeg pleier bare å si at man skal pakke slik man ville ha pakket om man skulle reise bort noen få dager. bare tenk behagelig, ammevennlig og praktisk. det du ikke bruker hjemme, kommer du heller ikke til å bruke på barsel. la alt ligge klart og lett tilgjengelig slik at du slipper å stresse med pakking når det setter igang. pakk ferdig talettveska og la den stå klar på badet f.eks. har født 2 ganger og har begge gangene pakket altfor mye. dette er min nye og veldig modererte liste dersom jeg noen gang får bruk for den;) kun det mest nødvendige- mangler jeg noe så kan mannfolket hente siden. det viktigste for meg er kameraet og mobilen så det vil alltid ligge klar i veska.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 15. juni 2011 #3 Skrevet 15. juni 2011 Mykt, behagelig tøy! Singleter - jeg svetter som en gris etter fødsel. truser gidder jeg ikke;) De blir ødelagte. Jeg bruker de HOTTE trusene vi får på føden:)) Et par bukser Crocs/tøffler Klær til baby - i Kristiansand får vi ikke klær lenger. Hvis jeg hadde fått det, hadde jeg kun tatt med hentesett. Toalettsaker Kamera osv får mannen passe på å få med:)
NostraStoria Skrevet 15. juni 2011 #4 Skrevet 15. juni 2011 Sist jeg var på sykehuset så fikk både jeg og mini låne klær og bleier/bind. Pakket aldri noen fødebag den gangen faktisk Tok kun med toalettsaker. Jeg kommer til å ta med følgende: Toalettsaker og sminke, 2 energibarer (hvis en føder på natta er det lite mat å få tak i), noen behagelige singleter og joggebukse til meg selv, flip flops, morgenkåpe, hentesett til mini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå