Gå til innhold

For gammel til å få flere barn når en passerer 30 år?!

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? Jeg er snart 30 og har like mye energi som jeg hadde da jeg var 20, 30 åringer er da ikke gamle!

Og det er faktisk ikke alle som rekker å få de barna de ønsker seg innen de blir 30. Mange bruker lang tid på å bli gravide, og da går årene fort om en ønsker seg for eksempel 3 barn.

Fortsetter under...

Det er en myte at man er for gammel ved 30, akkurat som det er en myte at man var så mye yngre før i tiden. Jeg fikk min første da jeg var 33, er 36 på neste. Min mor var 33 da jeg ble født, og min mormor var 28 da mor ble født som førstefødte. Mange får barn til passert 40 på naturligvis også, så det er fullt mulig. Dessuten er det bevist at kvinner som føder senere i livet, lever lenger. Så stå på, med god samvittighet :-)

Jeg er ung mor , men jeg syntes da virkelig ikke at 30 år er for sent nei.

Kommer til å få min fjerde når jeg er 30 +

Ingenting galt med det.

Men når du er 40 derimot ! Det er drøyt.

Det er vel bare her inne det er blitt sagt at man er for gammel til å få barn når man er over 30....

Har aldri hørt noe om det før jeg begynte å lese innlegg her inne.

Er vel når man er 45 man burde si stopp.

Annonse

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 22, det neste da jeg var 26, og nå er jeg 29 og vil gjerne ha hvert fall ett barn til. Så jeg blir da over 30 om jeg får flere barn, og jeg nekter å "bli gammel" for det ;)

Nå er det et ststistisk faktum at kvinner mellom 30-34 føder flest barn her i landet. Flere kvinner mellom 30-34 enn 25-29 som får barn. Så det må bare være i BiM-verden at 30 er for gammelt.

Jeg fikk min første da jeg var 27, og satser på min andre det året jeg fyller 30 år. Hvis vi skal ha nummer tre, så blir jeg evt. 32/33 når jeg får mitt siste barn. Det er min personlige max grense, men det handler mest om at jeg ikke gidder å slite med bleieskift hele livet liksom.. Men 35 er min øvre max grense. Jeg er abort motstander og sjansen for f.eks. dows øker med alder og jeg vil aldri sette meg selv en slik sitasjon. Hvis jeg får et barn med downs neste gang vil jeg føle at det er tilfeldig. Er jeg over 35 vil jeg tenke at det bare er fordi jeg er gammel.

blæhhh... For noe forbanna tull =) Vi blir ikke dinosauruser bare fordi vi bikker 30 ;) Jeg var 20 år da jeg fikk nr 1 og 31 år da jeg fikk nr 4. Føler meg ung til sinns og er lett og smidig i kroppen. Finnes ikke noe som føles gammelt på kroppen ennå ;) Jeg ser kanskje ikke 23 år ut lenger, men på innsiden er jeg fortsatt like ung som for 8 år siden. Bare fått litt mer erfaring og selvinnsikt ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...