Gå til innhold

Jeg har sett noe jeg ikke burde ha sett. Hva skal jeg si?

Anbefalte innlegg

Jeg og min bror har vært uvenner en tid fordi han kjørte over katten min uten å si fra til meg. Det var en av mine naboer som så det og fortalte meg både at katten var død og hvilken bil som hadde gjort det. Da jeg konfronterte min bror sa han at det er mange som har lik bil som han og han nektet for å ha vært i området den dagen. Jeg har fått vitnebekreftelser på at han var hos sin beste venn som bor i samme gate som meg, selv om vennen sie rhan ikek var det, og derfor vet jeg at det var han. Det er ikke så mange med en blå opel her.

Jeg ville ta hevn lørdagskvelden da jeg så han sto parkert hos bestevennen. Det var så sent at jeg var sikker på at alle var ute på byen, og de er ofte ute til stengetid, så derfor snek jeg meg ut for å pungtere et av dekkene hans. Det fortjener han faktisk etter det han har gjort mot meg. Desuten var katten mye mer verdt enn et dekk og hadde han hatt jobb skulle jeg krevd pengeerstatning. Men altså så bestemte jeg meg for å ta dekket hans, siden det ville gjøre at han ikke kunne kjøre mer og ikke kunne kjøre på andre katter.

Da jeg kom opp forran bilen så jeg plutselig at det var noen i den. Og der lå broren min med øynene igjen og hadde seg med en grytevott. Jeg kom meg unna før han så noe, men måtte gjemme meg bak et skur for å ikke bli sett siden han plutselig kom ut av bilen. Der kom nemlig kompisen og dama hans viftende med en pizza grandiosa og ropte "her skal det bli nach og etings." Broren min puttet grytevotten under genseren så de ikke så den og så gikk han inn med dem. De lo og snakket om hvor mye sprit som var glemt igjen av noen andre og at de skulle drikke det opp og si at det ikke hadde vært noe igjen.

Tenk om de brukte grytevotten til pizzastekingen da? Og så kom det over på pizzaen og så spiste de det? Hvordan skal jeg si fra og hva skal jeg si? Hei jeg så broren min ha seg med grytevotten deres, kanskje en ide å vaske den? På en måte føler jeg at jeg bør si fra siden de har barn, men på en annen måte synes jeg at det er kjempedårlig gjort av kameraten å gi min bror alibi for å ikke ha vært der den dagen han kjørte over katten min. Jeg er så usikker på hva jeg bør si.

Fortsetter under...

Æhh, du skulle punktere bildekke hans? Hvor gammel er du egentlig? det at han koste seg i bilen er ingenting i forhold til det du hadde tenkt til å gjøre!

Og det du så, sier du aldri til noen og bare glemmer.

Hater sånne hevngjerrige mennesker som deg. Okei, så kjørte han over katten din, men det var vel kanskje ikke med vilje? Og du er hakke verre enn han, med denne hevnen din.

Idiot!

Annonse

Ja kanskje det. Jeg har fremdeles til gode å bestemme meg for om jeg skal si noe til vennen hans eller kjæresten til vennen. Men jeg må innrømme at det ville vært en flott hevn å henge han ut med fullt navn i et blad. Jeg kan jo late som om at det er et navn jeg har funnet opp og at historien ikke er sann, men så bruke det ekte navnet hans likevel. Kanskje kunne jeg da levert bladet å døra til vennen hans, så han får lese om grytevotten på den måten. Det er han vell forundt siden han dekket over for broren min på den måten. De er uansett ikke helt gode mennesker, for de fester hver lørdag og alle i gata irriterer seg over lydnivået deres. Takk for tipset, 21:57, det skal jeg vurdere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...