Gå til innhold

Trene Zumba, erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg har trent zumba aktivt i 1,5 år og er nå gravid 12+2. Har siden jeg fant ut at jeg var gravid trent noen ganger siden jeg har vært så dårlig...

Men lurer på om det tar skade på et vis eller?

Hvor lenge kan jeg holde på og evt. hva bør jeg unngå under trening? Har dere noen erfaringer med å danse Zumba i svangerskapet. Er i fin form og alt, men lurer bare på om jeg skal være forsiktig da det er en del hopp, sprett og trening av magemuskler ved magedans...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143322520-trene-zumba-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes zumba er fantastisk trening nå som jeg er gravid. er nå 27+5 og trener fortsatt zumba to ganger i uken. Håper på å klare det en god stund til :-D Jeg har fått beskjed fra jordmor at så lenge formen er fin og alt kjennes bra ut er det bare å trene i vei :-D Det er viktig å være litt aktiv og zumba som er sååå gøy gjør det jo enklere å få trent også :-D

Jeg har snakket med både jordmor og PT om trening under graviditeten. De har sagt følgende;

- kjempefint at man trener

- man skal unngå de høyeste pulstoppene. Det er fordi pulsen til fosteret er høyere enn mors puls og blir den for høy så har ikke fosteret det bra. Så da yter man 80% og ikke 100% på pulstoppene.

- man skal ikke trene de rette magemusklene. Det er ingen fare for fosteret, men etterhvert som magen vokser så trekker de rette magemusklene seg ut til siden og man risikerer at de blir værende der etter fødsel dersom man trener disse musklene når de er "feilplassert".

- jeg er også blitt anbefalt å unngå for mye hopping og løping. Sidesteg er ikke bra for bekkenet og det er heller ikke mange av de øvelsene man gjør på step-trening. Zumba har jeg aldri trent, så det vet jeg ikke helt hvordan det arter seg. Det finnes kanskje en PT eller noen andre på treningssenteret som vet litt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...