Gå til innhold

Hvor lang skolevei har ditt barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

500 meter kanskje?

Ingen bilveier overhodet som skal krysses, bare gjennom et byggefelt og et friområde.

Skal begynne på skolen til høsten, regner med at han ønsker å gå alene heøt fra begynnelsen av. Nabo ungene som går i første nå gikk alene fra dag 2.

Har en 1.klassing og en 4.klassing, de har begge gått uten voksne fra andre uka på skolen. De går sammen med en nabogutt.

De går hjemmfra 30 min før skolen begynner, men det er ikke lange veien, jeg bruker ikke 5 min engang. Vi hører skoleklokka hjem hit og de slipper krysse store veier o.l.

Annonse

Det er nok 2-3 kilometer, og de må krysse en trafikert vei med 80-sone og elendig sikt begge veier :( Heldigvis har de ikke nådd skolealder enda, så jeg vil nok ta sikte på å kjøre de ihvertfall de 2-3 første skoleårene og hente. (får heller bare jobbe redusert og bruke SFO tenker jeg) Gruer meg til den dagen de skal begynne å gå selv...vil nok ha hjertet i halsen tror jeg :(

Kan se bort på skolen herfra, mellom 50 og 100 meter. Skoleveien går gjennom byggefeltet, så omtrent ikke trafikk.

Eldste begynner på skolen til høsten, og jeg kommer nok til å følge i begynnelsen, siden hun ikke er trygg før en voksen har "overtatt". Satser på at det går over når hun begynner på skolen, men...

Etter hvert går hun nok bort selv=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...