Gå til innhold

Til dere tobarnsmødre: hvor fort gikk fødselen andre gangen?


*Zena*

Anbefalte innlegg

Er så mange venner og bekjente hvor fødsel nummer to virkelig har gått unna...fra halvannen til to timer fra man merker at ting er igang, og til babyen er ute. Blir helt stresset ved tanken, for vi har 50 min kjøretur til sykehuset...Jeg er 27 uker og har allerede mye kynnere, hvordan skal jeg vite at fødselen er igang hvis jeg ikke får andre tegn enn regelmessige kynnere...? Må vel ringe til barnevakt og evn få mannen min hjem fra jobb med en gang jeg føler at noe er igang sikkert. Første gang tok det ca 5 timer fra riene begynte å bli vonde og til barnet var ute, så regner med det kommer til å gå kjappere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann: 6 timers fødsel

Andremann: 2 timer fra vannet gikk, og ca 1 time fra første rie.

 

Lykke til :)

 

Det kan gå fort denne gang! Jeg håper at min 3.fødsel blir lik min 2. IKKE raskere iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra første rie til barnet var ute gikk det 24 timer. Der tok 12 timer lengre enn med førstemann. Altså MÅ det ikke gå raskere med nummer 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første mann:4 timer

2 mann:3 timer

3mann :1time og 15min

 

Dette fra alt startet,vannet gikk til de var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.fødsel- 15 timer fra første vonde rie

2.fødsel- 2 timer fra første vonde rie

 

Så dra med én gang du kjenner at kynnerne blir vonde, de trenger ikke bli regelmessige først- jeg har ihvertfall alltid hatt uregelmessige rier i starten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fødsel: 4 timer fra 4 cm til han var ute

2. fødsel: 40 minutter fra 4 cm til han var ute

 

Blir spennende å se nå med nr 3 :P

 

Dra med engang du kjenner noe og ring føden for å si at du er på vei :) Lykke til når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nr.1 ca 18 t fra murring til hun var ute,8 dg etter termin

 

nr.2 5 t fra murring til hun var ute,10 dg før termin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang: 16 timer fra første ri

Andre gang: 2 timer fra første ri.

 

Jeg ville nok dratt ganske raskt siden du hadde såpass rask fødsel første gang, men styrtfødsler er jo heldigvis ikke spesielt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstemann: 12 timer fødsel med steke veer. 9 timer på sykehus, epidural, men ville ikke bli full åpning. Endte med keisersnitt etter 9 timer da poden ble stresset.

 

andrejente: 1t veer før de var VELDIG tette og vi måtte dra til føden. 1,5t på sykehus og hun var ute. Rakk ingen form for smertestillende. en heftig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første fødsel: 5 timer fra det var skikkelig vondt til ungen kom

 

andre fødsel: 3 timer (men var mye mere intenst og smertefullt)

 

skal ha nr tre, og er spent på hvordan det går nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre fødsel tok 16 timer. Syns den gikk fort i forhold til den første som tok 20 timer og med grusomt riedryp hele tiden. Den var like intens fra start til slutt som de siste timene på den som startet naturlig. Takker gjerne ja til en 6 timers denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første fødsel tok 10 timer og 50 minutt fra første skikkelig vonde rie.

Den andre gikk jeg med småmurringer i to dager, men fra fødselen var skikkelig i gang til hun var ute tok det ca 2 timer og 45 minutt.

 

Venter nå nr 3 og er spent på hvordan denne går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. hvordan skal det gå med meg da når jeg skal føde neste gang.

 

Jeg brukte 4 timer fra vannet gikk og riene begynte for fullt til ungen var ute.

 

1 time og 30 min fra 4 cm åpning til ungen var ute. Heldivis bor vi i en stor by og sykehuset er bare 3 min herfra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.fødsel: 10.5 timer

2.fødsel: 1 time og 7 min

 

Jeg har blitt satt igang med at de har tatt vannet mitt begge gangene så det regnes fra vannavgang(så kom riene med en gang etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hadde jeg 13 timer aktiv fødsel, altså fra 4 cm.

Andre gangen tok det bare 3 timer fra 4 cm :) DRØMMEFØDSEL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fader, dette blir spennende/skummelt! Med førstemann gikk det bare 5,5 time fra første ri til poden var ute, og da var jeg konisert i tillegg (skal kunne gjøre at åpningstiden tar lengre tid, men jeg brukte bare 2 timer fra første ri til 6cm..) Denne gangen er jo koniseringsarrvevet borte, og jeg har fått konstatert ganske kort livmorhals. Jordmor har hele tiden sagt at jeg IKKE må vente, men reise så snart jeg kjenner at noe er på gang - vi har nemlig en drøy times reisevei til sykehuset.. Herregud, det blir nervepirrende - har termin om 3 dager!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som en førstegangs selv jeg ettersom jeg ble satt igang første gang....

Men om jeg skal regne fra 4 cm åpning tli hun var ute så var det kanskje rundt 20 min..... 17 min fra 6 min åpning til hun var ute....

 

intenst.com!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det ganske kjapt, HI, til at det var første fødsel.

 

Første fødsel: 10 timer.

Andre fødsel: 5,5 time. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg 5 cm åpning, en time etterpå var ungen ute.

 

Lykke til når tiden er inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fødsel: start med vannavgang, men ingen rier før etter 12 timer. Gikk tregt i åpningsfasen, ble satt på drypp 10 timer etter det. Kom ikke lenger enn til 5 cm, så ble det keisersnitt.

 

2. fødsel: start med regelmessige rier, men frem til 4 cm gikk det 34 timer. Deretter vannavgang og 4 timer til ungen var ute.

 

Om det blir nr 3, så er det ikke godt å si hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi skummel lesing. Forrige kom ganske kjapt, kom inn på sykehuset og hadde 3 cm åpning - 2,5 t senere var knerten ute. Før jeg kom dit hadde jeg hatt regelmessige rier i ca 2,5 t. Så fikk beskjed fra JM om at jeg måtte være obs på at det kunne gå ganske kjapt evt neste fødsel.

Vannet gikk nesten et døgn i forveien da med en del maserier/modningsrier eller hva det nå heter den påfølgende dagen, men er jo ikke sikkert det skjer denne gangen.

Er vel bare å hive seg til sykehuset ved første ri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: Hjemme med rier ca 7 timer (fra første murring), han kom 5 timer etter jeg kom til sykehuset med 3 cm åpning.

 

Andre fødsel: Hjemme med rier ca 1,5 time, hun kom 3 timer etter jeg kom til sykehuset med 4 cm åpning.

 

Mye kortere åpningsfase andre gang, med andre ord! En grunn til at mannen min ikke får reise så langt i disse dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...