Gå til innhold

Linicin shampoo mot lus......

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring?

Førsteklassingen kom hjem idag å fortalte at ei jente der hadde fortalt at hun hadde lus. Det ble full sjekk, å fant en!!!!!!

Fikk sms fra andre foreldre, som også hadde oppdaget lus idag. Var vel flere barn som hadde sagt dette hjemme.... men ikke noe brev!

Vi tok behandling hele familien, men er det noen med erfaring om dette virkelig virker?

Skulle jo virke i kun 10 min., så skulle du være kvitt lus og egg. Finkammet håret både før og etter behandling. Hverken jeg, mannen eller minstemann hadde lus (fant iallefall ingenting)

Nå går vaskemaskina for fullt. Puter, dyner osv. skal vaskes på 60 grader og tromles etterpå.

Synes det egentlig virker litt for godt til å være sant at dette skal ta knekken på lusa i løpet av 10 min. jeg...... Del gjerne deres erfaringer!

Første gangen vi har lus i hus.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143322157-linicin-shampoo-mot-lus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun personer med påvist levende lus skal behandles.

Gjenta behandlingen med lusemiddel etter 8-10 dager som beskrevet i pakningsvedlegget. Dette vil drepe lus som klekkes fra overlevende egg etter første behandling. Kjem gjerne mellom behandlingene i godt fuktet hår.

Kontrollér håret jevnlig i tre uker etter fullført behandling.

Linicin er ikke førstevalget av lusemiddel til voksene og barn over 2 år, det er Prioderm.

for å drepe lus i

Sengetøy/ dyner/ puter/ tepper/ luer osv kan du enten

* Vask i varmt vann ved minst 60°C

* Nedfrysing i dypfryser (-20˚C) i minst fire timer (gjerne i en pose)

* Oppbevaring av gjenstanden ved 25°C i minst to døgn

les mer på apotek1.no

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/hodelus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...