Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å se når man får magen mitt i fleisen. Ser ikke størrelsen fordi man ikke får med seg helheten. Men mitt første inntrykk var at den er omtrent som min og jeg er 28 uker. Har hatt relativ stor mage tidligere svangerskap, men ikke slik at symfysemålene tar helt av.

Skrevet

Hva er symfysemålet ditt?

Skrevet

Nei, du har ikke stor mage til å være 33+2. Heller en liten, snerten en:)

Skrevet

det var rundt 26 i uke 30 trur jeg.

skjønner ikke så mye av helsekorte egentlig

Skrevet

Stor? Denne var jo ganske liten syns jeg da..

Skrevet

da har du ihvertfall ikke en veldig stor mage, jeg hadde sf mål på 29 i uke 30 og jeg ligger innenfor normalen men litt over gjennomsnittet:)

Skrevet

Jeg er i uke 31+3 og tror jeg ser større ut enn deg, men bildet av deg er vanskelig å se utifra, du må ha helfigur for at noen skal ta stilling til det:-)

Skrevet

ikke spesielt stor-jeg har termin 31august og en nok større:P men bare vær glad, du er kjempefin! og tungt nok er det uansett..

Skrevet

Symfysemålet sier ikke nødvendigvis noenting om hvor stor magen er. Jeg hadde SF-mål godt over gjennomsnittet (men innenfor normalen) med eldstemann, men magen var bare såvidt synlig. Kunne ikke se at jeg var gravid før jeg var ca 30 uker på vei .. ! ;-)

Skrevet

Ikkje så veldig stor syns eg. Eg er 32+5 og er nok en del større enn deg. :-)

Skrevet

Ut fra bildet synes jeg magen liten om jeg skal sammenligne med min.. men det trenger jo ikke bety noe ift når babyen kommer; magene er jo veldig forskjellige...

Skrevet

Nei, du har slett ikke stor mage til å være i uke 34. Jeg er 35 uker og min mage er laaaangt større, men så er dette også mitt tredje barn. :) Så terminen satt ut ifra mensen er 14 juli mens ultralyden viste 2.august? Kanskje hun kommer i juli, men for din egen del anbefaler jeg deg å heller forberede deg på en augustbaby, for det er slitsomt å gå over tiden hvis man i utgangspunktet trodde man skulle føde før termin. :) Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg gikk 16 dager over termin med min første, og jeg var faktisk forberedt på at det ville bli overtid også. ;)

Skrevet

Du har en fin flott mage:)

Min er myyye større og jeg er bare 30 uker!!

Men jeg har ingen vondter enda da.

Skrevet

Du er vel egentlig mest ute etter om du kommer til å føde før/etter eller til termin. Det er jo helt umulig for noen å svare på og det har ingenting med magen å gjøre. Magen din kan være stor eller liten og det påvirker stort sett ikke når babyen kommer. For noen er 37 uker et normalt svangerskap og for andre er 42 uker normalt...

MEN.. du har fått termin over 2 uker etter menstermin, dvs at du risikerer å gå 4 uker over din menstermin. Dersom du hadde normal syklus (eller vet når EL var) vil babyen din muligens være i magen i 40-42 uker fra EL istedenfor 38-40 som er det normale. Hvis det er tilfelle må du si klart ifra!

Lykke til!

Skrevet

Er i samme båt her... menstermin: 15juli og ul-termin 28juli..Om ikke babyen kommer mellom der et sted, kommer jeg til å si klart ifra.. Sist gang jeg fødte var det et sprik på 14 dager da og mellom mens og ul-termin. Da kom hun "før termin", men ifølge sykehuset på overtid!! stoler derfor ikke på ul-termin denne gangen..

Jeg kjenner også nedpress og har fått litt mer og mer vondt i kroppen generellt.. Håper jo at mensterminen stemmer, da jeg begynner å bli litt klar for å bli ferdig og..ser frem til å se baby i magen:)

Vi får følge og støtte hverandre om vi skulle gå over ul-termin...skrekk og gru.... 2.gangs her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...