Gå til innhold

Blir så frustrert over samboers høye krav !!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gurimamma

Åh ...

Noen vil nok mene at dette kanskje er et "luksusproblem", men det er dog et problem.

Vi har lenge sankket om at vi skal finnes oss et større sted å bo.

Nå etter drøye året har han fått ut fingeren og solgt leiligheten sin *jippi* og nytt lån er innvilget så det var bare å sette i gang å se etter nytt.

Så til sakens kjerne!

Vi er budet til å kjøpe i en bestemt kommune fordi kommunen er med på en ørliten del av lånet, greit nok!

Problemet er at akkurat nå er det ikke spesielt mange boliger for salg i vårt område, eller dvs. det er boliger til salgs, men de fleste ligger litt over hva vi kan/vil gi.

Det finnes endel boliger innenfor vår prisklasse, men ingenting av dette er av intrs for min samboer.

Han har (jeg syntes i hvertfall) veldig store krav til standar, beliggenhet, antall soverom og utearealer og ikke minst kjeller/loftsstue (les "gutterom")

Jeg har også mange ønsker og drømmer, men for meg er det viktigste at vi får et greit og trygt sted å bo, helst før vi må flytte ut fra det vi har nå (1 september) og ikke minst før babyen kommer 6 oktober.

Alternativet er at vi må leie bolig for en stund siden vi ikke har noen vil kan bo hos, men ser for meg at det blir mye styr å være høygravid, evt ha en nyfødt når vi må flytte.

Hvorfor kan han ikke bare fatte at man ikke kan starte i kategorien "slott" når man er relativt unge og skal stifte bo sammen med noen for føste gang ?!?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre da dette er noe vi diskuterer så og si daglig for tiden, mens terminen kommer nærmere og nærmere...

Noen meninger eller forslag til dette ?

Fortsetter under...

sjønner problemet! holder på å ser etter hus selv. har heldigvis ikke tidspresset på oss men vil med en gang si at å flytte som høygravid var fint! gjode det sist å da sto jeg bare å pekte! kunne ikke løfte. du får si til samboern at dere ikke har tid til å vente! si at hvis du skal hjelpe så må dere flytte snarest! hvis ikke må han gjøre det selv...

Gjest Gurimamma

Hei og takk for svaret :)

Joda, han har fått beskjed om at han bør belage seg på å tromme sammen folk som kan hjelpe under flyttingen, siden jeg kommer til å "sitte på stas", men han lar seg visst ikke stresse av det.

Tror egentlig det handler om dette er et stort skritt for ham og han er livredd for å "kjøpe katta i sekken". Det er snakk om mye penger, og det er jeg i og for seg enig i, men det kommer ikke til å bli noe lettere fremover.

Jeg for min del gleder meg som et barn til å få mitt eget hjem som vi kan ordne og fikse som vi vil :)

Vel.. vi blir neppe stående på gata, men håper det snart dukker opp noe intrs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...