Gå til innhold

Bryllup: Vi er avholds... Hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da serverer dere litt vin til maten, og en cognac til kaffen. Ut over det trenger dere ikke servere noe med alkohol i. Men ja, kjipt å ikke ha noe alkohol.

Jeg er ingen stor brusdrikker, men kjøper da inn litt om jeg venter gjester.

Når brudeparet er avholds syns jeg det stiller seg annerledes og jeg forventer ikke at mennesker som selv ikke drikker skal stille med alkohol til fest. Vin til maten er supert og det er nok. Når brudeparet ikke drikker syns jeg ikke det er kjipt å be folk om å ta med alkohol selv eller penger til å handle for i baren.

Det blir helt opp til dere. Hvis jeg skulle i bryllup til et par jeg visste var avholds ville jeg ikke synes det var så merkelig om det ikke ble servert alkohol. Men det er sikkert mange som vil sette pris på at dere likevel serverer.

Og nå leste jeg innlegget en gang til og ser at dere skal servere vin til middagen! Da bør det i hvertfall være greit. Skal dere ha det på et sted som selger alkohol? En mulighet kan jo da være at de får kjøpe selv utover vin til middagen. Men igjen, i og med at dere er avholds ville jeg ikke ha stusset om bryllupet tonet ned alkoholen heller. : )

Jeg har vært i bryllup der bruden er avholds og det ble derfor ikke servert. Hun er avholds pga hun er kristen og jeg tipper hele familie hennes er avholds. Synes det var et veldig hyggelig bryllup og tror ingen reagerte på det.

Annonse

Jeg har vært i ett avholdsbryllup! Ingen alkohol og ingen dans eller musikk. Mange unge folk, brudeparet er svært religiøse. Ble for drøyt for min smak, men så var det ikke mitt bryllup heller. HVis deres venner vet at dere er avholds er det ikke noe problem, det er deres bryllup og dere bestemmer hvordan det skal være. Kan kanskje bli noe kleint hvis det er mange som ikke kjenner hverandre.. Nå er det jo sånn at et par glass hever stemningen noe da.

Gjest tilda med to små <3

Da gjør dere akkurat som dere vil :-D

Dere kan velge å ikke servere noe alkohol, og si til gjestene at dere ikke ønsker alkohol i bryllupet.

Dere kan si at folk gjerne må drikke alkohol, men at de da må stille med dette selv (både til mat og fest)

Dere kan servere vin til maten, eventuelt også alkoholholdig velkomstdrikk og/eller avec til kaffien dersom dere er komfortable med det.

Eller dere kan ha fri bar (den som vil ha får ...)

Når brudeparet selv er avholds tror jeg ikke det er noen som forventer alkoholservering. Det blir vel bare sett på som en "bonus" for de som gjerne tar seg et glass dersom dere holder noe av drikken ;-)

Lykke til med bryllupet <3

Ja, jeg ville syns dere var kjipe....

Jeg drikker ikke cola eller kaffe så da får ikke gjestene i bryllupet det heller??? Men det går an å gjøre som noen sier begrense tilbudet...

som et eller to glass til middag og noe til kaffe...

Vel jeg har vært i avholdsbryllup jeg og det var høy stemning til langt på kveld.

Fint om dere tenker vin til maten for oss som drikker alkohol da dette setter en ekstra spiss på maten etter min mening, men dere kan like gjerne servere noe annet.

Det er DERES bryllup! Gjør det som er riktig for DERE!

Jeg og mannen min er ikke dirkete avholds, men svært tilbakeholdne. Vi serverte vin til middagen og brus resten av kvelden. Det var mulighet for å kjøpe drinker i en bar, men det var det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...