Gå til innhold

Ingen alkohol = sparebryllup?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er helt greit, jeg. Vi ga en bong (eller var det to?) til hver etter middagen. Men som du sier så blir et bryllup rimelig dyrt, så jeg skjønnner dere godt. Har vært i mange bryllup hvor alt etter middagen må betales av den enkelte. Helt ok. : )

Synes ikke det jeg. Vi kommer nok til å kjøre samme stil som deg og ser ikke noe problem i det. Det er da (forhåpentligvis) ikke for drikkevarene folk kommer :)

Det blir jo brukt masse penger på gjestene og festen uansett.

Viktigste er at det blir en trivelig og bra fest for hele gjengen- tror ikke alkoholen er avgjørende for å få til det hos oss! (heldigvis!)

Å ta med penger? Hva mente du med det?

Vi har spart inn på alt som det kan spares inn på. Men i vår familie er det tradisjon (og familien forventer) å be hele familien, og det betyr mange gjester.

Det forventes også av familien at vi har levende musikk, pluss flere ting. Da må vi kutte ned på noe, og for oss ble det alkohol til festen.

Jeg skulle ønske at det var mer fokus på å feire kjærligheten mellom to mennesker istede for å hele tiden tenke penger, gaver, hva er nok+++ Vi er invitert i et bryllup i sommer hvor vi må ta med drikke til festen selv, det synes jeg er helt ok:-)

HI

Annonse

Gjest tilda med to små <3

Ikke nødvendigvis.

Dersom brudeparet f.eks er avholds er det naturlig at de som vil ha alkohol på kvelden må stå for dette selv.

Ellers så er vel drikke til middagen + kaffe avec normalt spandert av brudeparet, også er det helt vanlig at folk må kjøpe resten av alkoholen i baren.

Og forøvrig er vel 80 000 et helt normalt bryllupsbudsjett. Og da kommer det jo litt an på prioriteringene på resten av bryllupet om alkoholen er gratis eller ei.

Jeg kan godt forstå de som heller legger mer i kjole, pynt og mat og heller får gjestene til å kjøpe fest-drikken selv.

Dette kan dere gjøre med god samvittighet.

Vi hadde det på hotel, gjestene fikk velkomstchampis, vin til forett, middag og avec til dessert. Etterpå betalte de selv det de ville ha i baren.

Mat og drikke kom på 70.000 kr, så syns heller ikke det var noe kjipas bryllup. Tror ikke det er mange som har fri bar på hotel. Har ihvertfall ikke hørt om noen jeg.

Før det ble bestemt at vi skulle ha det på hotel, vurderte vi et lokale hvor vi kunne ha med alkoholen selv. Da hadde vi tenkt å ha åpen bar.

De bryllupene vi har vært i, har det vært sånn. Men alle ting kan gjøres forskjellig :)

Jeg betalte 4000 for brudekjolen. Så vi har ikke brukt pengene på oss selv, men på gjestene. :-)

Jeg må innrømme at jeg synes det er to helt forskjellige ting å la gjestene betale for alkoholen selv når man har det en plass det koster vanlige barpriser for alkoholen. Vi kommer til å ha selskapet på et samfunnshus slik at de kan ta med seg selv og "bare" betale polpriser.

HI

Jeg mener at det er forskjell på om du har bryllupet på et serveringssted med skjenkebevilling (typisk restaurant) og et sted der du har anledning til å ta med drikke selv. I de bryllupene jeg har vært som har vært holdt på restaurant, har jeg syntes det har vært helt fair å måtte kjøpe drikken min selv etter middagen. Slike steder koster jo drikken minst tre ganger så mye som om du kan ta den med selv (og maten er etter mitt inntrykk veldig ofte også dyrere enn slike steder). Når jeg har vært i bryllup på steder der brudeparet har skaffet drikken selv har jeg forventet å få drikke også etter maten. Det skulle ha vært ganske uformelt før jeg hadde følt meg bekvem med å stille med egen drikke om jeg var invitert i et bryllup på en slik plass.

Kan man ikke bare trekke ifra det man kommer til å bruke på drikke på gaven. Hvis man har med seg en flaske vin til festen, så trekk en hundrelapp fra gaven. Jeg ser ikke helt problemet....

Det jeg tenker er at vi må regne med å få litt mindre i gaver pga at vi ikke stiller med alkohol til festen, men jeg gifter meg ikke for gavene. Jeg ønsker å si ja til kjæresten min og feire det med alle i familien og vennene våre:-)

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...