Gå til innhold

Samboeren min er merkelig, mener jeg skal spørre min mor og far om penger til klær og ikke han?!

Anbefalte innlegg

virkelig en oppvekker å få disse svarene fra dere. Jeg hadde forventet å få litt tyn, bli kalt golddigger(noe han kaller meg) og det som verre er.... Takk for at dere forstår.

Fortsetter under...

Vet du, foreldre burde dele noenlunde på å være med barna, barna får kontakt og tilknytning til begge foreldrene.

Du høres ut som en hushjelp spør du meg, en tjener uten lønn, en med husholdningspenger, herregud. Hvor lenge skal du ha det slik? Finner du deg i dette? Du må jo stille krav jente, gå i deg selv å kjenn etter hva du vil, framlegge viljen din og høre hva som kommer. Deretter kan du bestemme deg hva du selv ønsker for nåtid og framtid.

Eier dere huset sammen, eller er dette hans også, slik at du er helt umyndig gjort?

haha, det må være det dummeste jeg har hørt på lenge!!

En gift kvinne og mor skal spørre foreldrene sine etter lommepenger?!?!?!

Nei vet du hva for en DUST!

At du i det hele tatt på spørre om du kan få en bukse?? SÆRT

Neida, jeg har penger, men de er bundet i huset. Har 3 millioner der, han har det samme så vi eier like mye. Jeg vil jo ikke dette, jeg vil at man skal dele på alt, være rause mot hverandre. Jeg hadde i hvertfall vært det om det var jeg som hadde tjent mest. Noe er feil i dette forholdet, det handler om meg, meg og meg!

Anbefaler deg å ta kontakt med familevernskontor og få en 3. part til å fortelle ham hvor dust han er!

Og som noen sier over her; krev at du skal ha lønn for pass av barna!

Vis ham denne tråden også...

Makan, glad jeg er singel og ikke med en slik "mann" ihvertfall!

Annonse

I og med at han vil gjøre karriere og planlegger å jobbe mer, tenker jeg at han ikke stopper med det når du begynner i jobb. Da er du dobbelt arbeidende, betaler din del og gjør alt hjemme.

Jeg var gift med en mann som gjorde akkurat det bortsett fra at vi hadde felles økonomi. Han jobbet mer og mer og jeg tok alt hjemme og på jobb.

Da vi ble skilt fant han seg ei som ikke fant seg i det, det ble deling på alt, hun tom tok del i hans firma,,,han slipper ikke unna med den dama, unner han den skjebnen...

Du får tyn av meg.... Er det mulig å være så stokk dum og umoden at du blir hos en gubbe som behandler deg så respektløs og som du var en liten drittunge?

Spørre mannen(faren til dine barn) om du kan få en bukse?? Hadde jeg måttet gå å spør mannen min om jeg kunne få meg noe nye klær hadde jeg følt meg liten.....

Vi er da to likeverdige parter i forholdet.

Jeg er også bare samboer, men selv om vi har forskjellige banker og hvert vårt bankkort bruker vi det som vi har penger på. Det er VÅRE penger, og selv om jeg har en sønn fra før spiller det ingen rolle. Vi er en familie, alt er VÅRT.

Samboeren min betalte meg "lønn" når jeg var hjemme noen mnd(ca.5mnd) etter permisjonen. Jeg fikk 15000+kontantstøtten. Bare rett og rimelig det Da hadde jeg råd til og kjøpe både meg, barnet OG mannen klær og utstyr. Du burde også få penger for tapt arb.inntekt.

Nå venter nr 2 og vi blir å gjøre det samme,denne gangen blir jeg mest sannsynlig hjemmeværende enda lenger.

Annonse

Mannen kaller henne "golddigger" fordi hun er hjemme og passer barnet HANS - jeeeezes så sykt!

Det er på tide at hun møter ham gledesstrålende i døra og roper, "Hurra, jeg har fått jobb, du kan si opp din og være hjemme, og bare motta penger fra meg uten å jobbe! Er du ikke glad, det er din tur å være golddigger!" Da får nok pipen en annen tone...

Hadde jeg bodd med en sååå gnien og lite empatisk mann hadde han fått en klar beskjed om hvor døra var og det var bare å få på seg skoa...!!! Foreldra dine er da ikke et alternativ når du bor hjemmefra og jeg antar du er over 18 år... Ouufff...

En annen ting denne saken kommer an på, er jo HVOR mye av økonomien som går til ting til deg da... Hvis dere sliter med å få de faste utgiftene til å gå rundt og du spør og graver om ting DERE ikke har råd til, er jeg til dels enig med han og... MEN, han sa at du ikke trengte å jobbe og da må han nesten stå for det da... Er sikkert noen sommer(ekstra-)jobber å få tak i ;)

Hvor mange nye bukser trenger du i løpet av et halvt år??

Regner med du er av dem som har fullt klesskap og sko nok for fire...

Dette siden dere ikke engang har lån på bolig!

Jeg og mannen min jobber begge to fullt. Ungene får de klærne de trenger, men det er sjelden vi handler til oss selv.

Det er jo ganske dyrt å holde en familie gående. Kanskje han ser pengene strekker til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...