Gå til innhold

ikke noe stas å bli mamma..

Anbefalte innlegg

Kjøp deg et bæresjal- der pleier de fleste babyer å roe seg fort ned, og kan sove godt i timesvis, mens du får armene fri til å gjøre andre ting! Dette er helt genialt, veldig enkelt og godt, og man slipper masse knyting og styr (reddet ihvertfall de første 4 mnd her i huset;)

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Fortsetter under...

KUTT UT AMMINGEN! Vesla sliter nok med kolikk om hun ikke skal slite med å få i seg melken din også. Det samme med deg, hvor lenge skal du slite med ammingen? For hva? Dette med at amming er det eneste saliggjørende er sterkt overdrevet. Ingen barn lider av MME. Jeg vokste opp på det, og det samme gjorde min sønn etter 6 uker med konstant amming og baby som gikk ned i vekt uansett hvor mye melk jeg hadde. Morsmelk er ikke alltid det beste, for hverken mor eller barn.

Å begynne med NAN var fantastisk. Barnet ble mett, fornøyd og sov, og jeg fikk det mye bedre. Om noe, så angrer jeg bittert på at jeg ikke begynte med NAN de første dagene, for tanken på at min lille baby nærmest ble sultet de første ukene av sitt liv gjør utrolig vondt i hjertet.

Hvorfor i heiteste er så mange av dere så ensporet når det gjelder amming? Hvorfor skal man bruke mange uker og måneder på amming når det ødelegger forholdet mellom mor og barn, det er smertefullt, man blir fullstending utkjørt og ikke engang barnet har det godt?

Snakk om å blindt følge resten av flokken! Ja, som sauer. Det var det jeg mente. Hva med å tenke individuelt? Finne det som passer for DEG og DITT barn, i stedet for å svelge rått alt dere leser. Forskere motbeviser sine egne funn til stadighet, og en dag vil det komme frem at morsmelk er ikke alltid best det heller. Mark my words.

Annonse

Jeg hadde en kraftig fødselsdepresjon det første året ,moren min tok seg mye av den lille.har vært ganske deprimert til han var godt over to år.føler med deg.Slitsomt med null søvn omtrent og lite tid til deg selv..Det blir bedre ..vet ikke hva jeg skal skrive for å hjelpe.har du ingen mor som kan avlaste deg litt..

Tusen hjertelig takk for så mange koselige svar, og ikke minst til dere som ville hjelpe. Varmer virkelig! (Nå bor jeg i Telemark, men ellers tusen takk)

Og takk for råd, bæresjal er bestilt og nan er kjøpt inn. Jeg kaster inn håndkle når det gjelder amming, nok er nok. Første flaske er gitt i dag, deilig uten kaving. Men fortsatt vemodig å ikke skulle amme, føler meg egentlig ganske mislykket. Ikke det engang fikk jeg til. Har en svigerinne som er forkjemper for amming, gjerne til barnet er et par år, hun er ammehjelp og hele pakka. Gruer meg til å "forsvare" meg for henne, kommer nok til å få høre det.

Håper på lettere dager fremover. God sommer til dere.

HI

Det er ikke ett nederlag å gå over til mme! Du er heller ikke mislykket. Tenk heller på at du velger det som er best for din datter når mm tydeligvis ikke funker!

Håper at ting blir bedre for deg og jenta de. Tenk, nå blir hun mett og fornøyd, du kan senke skuldrene dine, og dere kan få det bedre. :)

Så bra at det gikk fint med flaske.

Min førstefødte skrek kontinuerlig i 6 uker dag/natt.

Da jeg ikke orket ammingen lenger (bare skriking og kaving) og kjøpte nan, sov han rundt fra første natta. Ble en helt annen baby og var bare blid.

Håper virkelig dette skjer med dere og!

Lykke til!

Du trenger ikke forsvare noe som helst for svigerinnen din. Det ble nok for dere, ammingen funket ikke, ferdig med det:)

Kjære deg. Du skal IKKE forsvare deg når det gjelder amming! Du prøvde, det funket ikke, og ferdig med den saken! Gi klar beskjed om dette hvis noen begynner å mase! Det er overhode ingen grunn til å føle seg mislykket. Du valgte det som er best for deg og ditt barn! DU vet hva som er best!

Ellers føler jeg veldig med deg! Jeg har vært i lignende situasjon selv. Hos oss ble det værre og værre til barnet var ti uker. Da sluttet han brått å gråte, og har vært verdens blideste gutt siden. Jeg kjenner godt igjen følelsen av å ikke klare å nyte babyen. Alle sier "nyt det, tiden går så fort". Jeg var jo bare sjeleglad for hver dag som var over og klarte absolutt ikke å nyte det...

Lykke til!

Klart det ikke er noe stas med en liten en med kolikk... uff har vondt av deg.Ikke er det lett å finne sin rolle som mamma med en gang. Jeg husker de første ukene selv med gru, følte meg fanget i eget hjem og ansvaret var overveldene.... Jeg bare gråt og gruet meg til vesla skulle våkne;" Hva vil hu nå?, skal hu skrike? osv"...'

Hvis det er noen trøst så blir det bedre!! For min del kuttet jeg ut å amme etter anbefaling, da hormonene mine tok helt over og jeg bare var et spøkelse av meg selv. Sier ikke at det er svaret, bare at det hjalp meg og vesla. Hun ble en roligere baby, når jeg ble roligere.

Plutselig en dag blir alt lettere og kolikk går over! Snakk med moren din og fortell hvordan du føler det, det er deilig og få tømt seg litt.

Jeg fortalte min mor i det vide å det brede, gråt meg blå på skulderen hennes(har aldri satt mer pris på min egen mor etter at jeg selv fikk barn). Helt normalt å være trist og lei seg.

Du trenger søvn!! skulle gjerne kommet å avbelsatet deg slik at du kunne ta en laaaang dusj, stelt deg litt og fått sovet 6 timer i strekk. Slike ting hjalp meg.

Hvis du bor i Drammens området skulle jeg ha kommet:))

Husk at det kommer ikke alltid til å være sånn! Selv om det føles slik akkurat nå. Tar av meg hatten for deg jeg Hi som prøver/ må gjøre alt aleine.

Stor klem fra meg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...