januarbaby + novemberspire Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Var på 5 mnd kontroll på helsestasjon i dag og hs spurte om hun greide å rulle fra rygg til mage. Jeg sa at hun ikke kan det, og da sa hs at jeg skulle prøve å hjelpe henne. Så lurer jeg på når andre begynte å rulle fra rygg til mage? Er hun sent ute når hun ikke greier det når hun er 5 mnd?
Mamma til sjarmtroll <3 Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Vår gutt rullet fra rygg til mage da han var nesten 4 måneder gammel. Gutten til ei venninne av meg rullet ikke rundt før han var 6 måneder. Det er med andre ord veldig individuelt, alle babyer utvikler seg i sitt eget tempo
Træægtrønder`n :) Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Min var 4 mnd og seks dager første gang hun rullet fra rygg til mage. Jeg går til fysio for andre ting og sist sa hun at hun hadde ikke syns det var bekymringsfullt hvis babyen ikke rullet fra rygg til mage enda. Da var babyen nesten 6 mnd. Babyen til en venninne av meg rullet først når han var godt over 7 mnd. Min har vært rimelig tidlig ute med noe, og senere med andre ting. Tror det jevner seg ut. Men du kan jo prøve å hjelpe henne med å legge interessante ting slik at hun må rulle rundt for å ta tak i de. Men jeg gjorde ingenting for å få henne til å rulle.
Fru Pinne Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Gutten vår rullet fra rygg til mage rett før han ble 3 mnd. Men han ruller sjelden fra mage til rygg.. Han er 5 mnd denne uken
vivvi_90 Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Min gutt begynte plutselig å trille rundt til magen når han var 4mndr. og en uke:) Men fortsatt bare den ene veien, og han er litt over 5mndr. nå!
mily80 Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Jenta mi er 5 måneder å viser ikke intersse for å rulle ennå! Hun gjorde det 2 ganger da hun var 3,3 månedar men har ikke prøvd seg siden! Vet ikke hva hs vil si!
januarbaby + novemberspire Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2011 Her er det heller ikke så stor interesse for å rulle. Prøver en gang i blandt og kommer da over i sideleie men ikke helt rundt! Ligger i "banan" for å prøve å få tak i ting som er utenfor rekkevidde. På stellebordet tar hun beina opp slik hun skal for å rulle.
mammasgull:) Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Min var 5 mnd og en uke. Lå mye på siden og lekte, og en dag helt ut av det blå skjedde det. Hun var sisteman i barselgruppa som snudde seg, men når det først skjedde så skjedde det mye på kort tid. I løpet av noen dager kunne hun snu seg rundt begge veier og tilbake igjen. Rullet avgårde bortover gulvet og snudde seg rundt sin egen akse. Etter to uker var hun oppe i krabbestilling. Det er det ingen av de andre i barselgruppa som er enda, så hun tok de igjen og paserte dem på bare to uker:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 min var 3 og en halv mnd første gang han rullet fra rygg til mage...etter det gikk det vel 2-3 uker før det skjedde igjen,siden gikk det jevnt og trutt... nå er han 7 mnd og har akkurat kommet seg opp i krabbe stilling..men står enda bare å jynger..ser ut som en liten frosk hihi:) søtingen....
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 Min er 7,5 mnd men ruller ikke, han er prematurfødt så ut fra termin er han 4,5 mnd. Men på stellebordet nå uten klær har han den siste uken begynt og styre noe veldig. Og tror ikke det er så lenge før han kommer seg over, jobber seg mot og vippe rundt ser det ut som:) Er heller ikke så glad i og ligge på maven og løfte hodet, men dette kommer seg også. Også han som lå bare på maven i alle uken på sykehuset...hehe:) Skal til hs og fysio i morgen så håper de er like fornøyd som oss med fremgangen på Mini:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Mine to jenter rullet fra rygg-mage da de var hhv 4 mnd og 4,5 mnd
stjertløvetann Skrevet 15. juni 2011 #12 Skrevet 15. juni 2011 Rullet rygg-mage når hun var 4,5 mnd, og mage-rygg 2 uker etter det igjen.
AO3 Skrevet 15. juni 2011 #13 Skrevet 15. juni 2011 Dette med å "hjelpe" barnet med å rulle sa min hs allerede på seksukerskontrollen. Gutten min er snart fem mnd. Han har det motoriske inne for å klare å rulle, men har det ikke inne ennå - han kan nå ligge på siden, men han har ikke noen grunn til å snu seg, egentlig, siden han ikke er så veldig glad i å ligge på magen. Søsteren min er turnus-fysioterapeut, og har tatt masse firemånederskontroller den siste tiden, turnus på hs. Hun sa at barn som ikke liker å ligge på magen gjerne lærer å rulle rundt litt senere. Det var også hun som sa at han egentlig har det motoriske på plass, han må bare "finne på det". Jeg vet ikke når de "bør" kunne rulle rundt, men det er veldig individuelt, som mange allerede har skrevet, og fem mnd er i alle fall ikke noen grunn til bekymring. Ikke la deg bli stresset av hs og evt barselgruppa.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. juni 2011 #14 Skrevet 15. juni 2011 dette har hs sagt til meg også.. gutten min er 7 mnd nå å rullet ikke før han var rundt 6 mnd. men eldste jenta rullet da hun var 4 mnd så veldig variabelt bare la h*n ligge mye på magen så går det sin gang lille gull gjorde lite å var lite interisert i andre ting enn å bare være til for 1mndrs tid siden. nå er han OVERALT
Flaggermusa Skrevet 15. juni 2011 #15 Skrevet 15. juni 2011 Rullet rundt for ca 3 uker siden. Han er 5,5 mnd.
littlefairy Skrevet 15. juni 2011 #16 Skrevet 15. juni 2011 Syns det er så dumt at helsestasjon sier det på en sånn måte at du føler at henne er sent ute! På min 5mnd kontroll, rullet heller ikke gutten min, og da jeg bemerket det sa hun bare: "å det er nok ikke lenge før, bare fortsett som du gjør, så kommer det snart" Hun sier hvertfall ting på en sånn måte at jeg ikke føler han er sent ute med ting, (det er jo det jeg er redd for), men er godt å ikke få det bekreftet av HS, hehe) Alle har jo sitt eget tempo! Han rullet for 9 dager siden for første gang da var han 5mnd og 13 dager. Men han har lenge løftet beina og rullet seg over på siden, så har bare vært den siste lille vippen over som mangla Jeg lokka han med en flott leke, og da kom den siste vippen gitt =)
mams1979+2små Skrevet 15. juni 2011 #17 Skrevet 15. juni 2011 Mi lille var 6mnd før hu greide det....
Gutt 08 Jente11 Skrevet 16. juni 2011 #18 Skrevet 16. juni 2011 Jenta mi snudde seg da hun var 3,5mnd, mens gutten min var 6mnd. Og begge er innenfor normalen:) Legg barnet mye på magen, så vil utviklingen skje av seg selv. Da kommer det når barnet er klar for det!
januarbaby + novemberspire Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar alle sammen! I dag (5mnd og 1 uke gammel) rullet hun plutselig over på magen. Lå så på magen kanskje ett halvt minutt for så å rulle tilbake til ryggen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå